مجوزها

هدف از داشتن طراحی بسته بندی: چرا باید مهم باشد؟

  • اشتراک گذاری:
21 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3248 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

بسته بندی یک بخش مهم در ارائه محصول به بازار و مشتریان می باشد. بسیاری از شرکت ها و کارخانه های بزرگ برای ایجاد انسجام و حفظ تولیدات از عوامل مخرب بیرونی از بسته بندی برای محصولات استفاده می کنند. هر کالایی باید بسته بندی خاص خود را داشته باشد، زیرا هر محصول طریقه نگهداری خاص خود را دارد و از طرفی باید توضیحات و مشخصات آن روی بسته بندی درج شود. علاوه بر این ها طراحی بسته بندی باید جذاب باشد تا توجه مشتریان را به خود جلب کند و به عنوان یک بازاریاب خاموش برای برند عمل کند. آن چه بیان شد بخشی از اهداف طراحی بسته بندی می باشد. در ادامه قرار است به بررسی کامل اصول و انواع آن بپردازیم. با ظریف گرافیک همراه باشید.

Packaging design of Mava cosmetic soap

هدف از بسته بندی در محصولات مختلف

اگر تولیدکننده محصولات متنوع هستید باید بدانید همان اندازه که کیفیت محصول مهم است طراحی بسته بندی هم حائز اهمیت است. همیشه سوالاتی از قبیل:

  1. هدف از طراحی بسته بندی چیست؟
  2. ارتباط طراحی بسته بندی با فروش و تبلیغات در چیست؟

ذهن صاحبان برند را به خود مشغول می کند.

afghanistan-producted-saffron-packaging

بسته بندی محصولات و کالاهای مختلف برای شرکت ها و کارخانه های زیادی مطرح است. برای پاسخ به این قبیل سوالات باید ابتدا به شرح مفصل هدف از طراحی بسته بندی بپردازیم. از جمله اهداف مهم در این زمینه می توان به گزینه های زیر اشاره کرد :

  • حفظ و نگه داری کالا

شرایط محیطی نظیر آب و هوا همواره روی کالاهای آسیب پذیر تأثیر می گذارد و نیاز است بسته بندی متناسب با محصول طراحی شود. اگر تولید کننده ظروف چینی هستنید می دانید که این محصول بسیار آسیب پذیر است و با اندکی ضربه و یا فشار دچار آسیب و خرابی می شود. متریال جعبه بسته بندی برای حفظ و نگه داری این محصولات باید از مقاومت و دوام بالایی برخودار باشد. در طراحی بسته بندی مواد غذایی، دارو و آرایشی بهداشتی که به طور مستقیم روی سلامت مصرف کنند اثر می گذارد باید از مواد اولیه سالم و بهداشتی که البته در مقابل عوامل بیرون مقاوم هستند، استفاده کرد.

پسته خام رفسنجان پیچو

  • معرفی محصول

روش نگه داری، مواد تشکیل دهنده، مشخصات محصول و غیره اطلاعاتی هستند که باید روی بسته بندی کالا درج شود. در حقیقت می توان گفت هدف از بسته بندی، اطلاع رسانی دقیق و جامعی از کالا به مشتریان است تا انتخاب دقیق و دلچسبی داشته باشند. البته این امر تا حد زیادی هم به تبلیغات و بازاریابی محصول کمک می کند. درج مشخصات روی بسته بندی مواد غذایی و داروها بسیار حائز اهمیت است زیرا ممکن است بخشی از مصرف کنندگان به مواد موجود در آن حساسیت داشته باشند. بهتر است قبل از خرید از آن اطلاع یابند تا تصویر سازی منفی از برند در ذهن مخاطب صورت نگیرد.

grug-smart-caps-packaging

  • امنیت کالا

طراحی بسته بندی امنیت کالا را تضمین می کند. محصول همان طور که در کاخانه در بسته بندی قرار گرفته بدون هیچ گونه خرابی یا شکستگی در اختیار مشتری قرار می گیرد. تامین امنیت موجب جلب رضایت مشتری می شود که نتیجه آن فروش بیشتر را برای تولید کننده در پی خواهد داشت. جالب است بدانید بسته بندی مانع از دسترسی غیر قانونی و آسیب رساندن به کالا می شود که این بخش امنیتی بسیار برای شرکت ها و کارخانه ها اهمیت دارد.
 

  • انبار کردن و حمل راحت محصول

انبار کردن محصول مهم ترین بخش پس از تولید است به همین خاطر باید طراحی بسته بندی به گونه ای باشد که با خاطری آسوده بتوان آن را انبار کرد. توجه داشته باشید که انبار کردن و حمل راحت مهم ترین هدف طراحی بسته بندی به شمار می رود. اگر مشتریان نتوانند به راحتی محصول بسته بندی شده را جا به جا کنند قطعا اثرات منفی روی فروش می گذارد. تولید کنندگان در نظر داشته باشند به برای حمل راحت محصول از تدابیر و مشاوره تیم های طراحی و چاپ بسته بندی کمک بگیرند.

طراحی بسته بندی صادراتی

  • بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش اصلی ترین و مهمترین هدف از طراحی بسته بندی محسوب می شود. همه شرکت ها، کارخانه ها و کارگاه های تولیدی می دانند که برای فروش بیشتر نیاز به بازاریابی و تبلیغات مؤثر است. طراحی جذاب و خلاقانه بسته بندی، زمینه را برای بازاریابی موفق فراهم می کند. اطلاعاتی مانند نحوه استفاده محصول، روش نگه داری، توصیه های ایمنی، اطلاعات تماس، دستورالعمل باز کردن محصول، تاریخ تولید و انقضا از مواردی هستند که روی بسته بندی لحاظ می شوند و در کنار طرح بسته بندی یک پکیج کامل برای بازاریابی و تبلیغات به شمار می روند.

طراحی و عکاسی تبلیغاتی چای هویاتی

سفارش طراحی بسته بندی

  • چه محصولی را می خواهید به بازار عرضه کنید؟

  • چه کسانی محصولات شما را خریداری می کنند؟

  • به چه روشی می خواهید کالا را به فرش برسانید؟

  • محصول چه ویژگی هایی دارد؟

  • چه مقدار شکننده و آسیب پذیر است؟

  • آیا برای حمل نیاز به بسته بندی مقاوم و با دوام می باشد؟

پاسخ به این سوالات چندان مشکل نیست. با توجه به این سوال ها و آشنایی با هدف از طراحی بسته بندی سفارشتان را به مراکز طراحی و چاپ تخصصی بسپارید. از آن جا که بسته بندی تأثیر مستقیم روی فروش دارد باید نوع عرضه (فروش در فروشگاه ها یا اینترنت) را مد نظر داشته باشید.

biolia-saffron-packaging-design

در این مقاله هدف از طراحی بسته بندی را به طور کامل شرح دادیم. اگر تمایل دارید طراحی بسته بندی را برای محصولتان انجام دهید، باعث افتخار است بگوییم که تیم طراحی ظریف گرافیک با ارائه طرح هایی مطابق با متدهای روز دنیا در کنار شما است. توجه داشته باشید که تمامی مراحل طراحی و چاپ به صورت آنلاین انجام می شود. ظریف گرافیک همواره سریع ترین و آسان ترین راه های ارتباطی را برای شما فراهم کرده تا بتوانید در کمترین زمان طراحی بسته بندی تخصصی محصولاتتان را داشته باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288