مجوزها

آیا تنها علاقه در بیزینس کافی است؟

  • اشتراک گذاری:
21 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1403 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

افراد گاه بر سر علاقه و پول در راه اندازی کسب و کار خود دچار تردید می شوند که آیا علاقه در بیزینس  را دنبال کنند یا راهی که به درآمدزایی منجر شود؟ ظریف گرافیک بر این عقیده است هنگامی که در راهی ناشناخته قدم می گذارید ممکن است ناشناخته ها و موانع سبب شوند، جای خالی کنید و از ادامه راه به دلیل ناشناسی حرفه منصرف شوید. اما هنگامی که با علاقه در بیزینس وارد می شوید قطعا ابتکار و خلاقیت به کمک خواهند آمد تا بتوانید یا راهی بسازید یا بیابید. و سریعتر پیشرفت کنید. آنچه مهم است علاقه در بیزینس است که کمک می کند در حرکت ثابت قدم باشید و در مواجهه با موارد غیرمعمولی، راه حل مناسب را انتخاب کنید.
 

علاقه را دنبال کنیم یا پول؟

اغلب افراد به دنبال راه هایی هستند تا سریعتر به پول برسند و از علاقمندی های خود صرف نظر می کنند، به همین دلیل زودتر هم شکست را تجربه می کنند و در این راه ناکام می مانند. این گفته دلیل نمی شود که فکر کنید انجام کار های مورد علاقه هیچ دردسر یا شکستی در مسیر ندارد. برخلاف این تصور شاید کارهایی که علاقه داریم انجامش سخت تر هم باشد، اما این علاقه در بیزینس است که تحمل سختی ها را ممکن می سازد که غیر این صورت، کناره گیری صورت خواهد گرفت.

چگونه در کسب و کار خود موفق شویم؟

آیا می دانید ایران یکی از بهترین سرزمین ها برای انجام بیزنسی است که به آن علاقه دارید؟ شاید با خود بگویید بسیاری از بیزینس ها اشباع شده اند و نمی توان حرکتی متفاوت زد. اما قبل از هرچیز در نظر داشته باشید هر فرد، روزی آسمانی دارد که با توجه به میزان اشتیاق، آن را دریافت خواهد کرد، از طرفی:

  1. زود عقب نشینی نکنید پشتکار داشته باشید و حریص باشید در کار. از این شاخه به آن شاخه نپرید و روی یک تخصص یا زمینه خاص متمرکز شوید. قرار نیست همه کاره هیچ کاره باشیم.

  2. در زمانی که سایرین تنبلی می کنند محکم قدم بردارید و اهمال را کنار بگذارید و فعالیت کنید. کافی است کمی متفاوت به نظر برسید و خود را در دیده ها آشکار کنید.

  3. وقتی که همه به فکر برنامه ریزی برای تعطیلات یا در خواب هستند، برای فردا و اجرای برنامه های جدید وقت بگذارید و اهدافتان را پایه ریزی کنید.

  4. علاقه در بیزینس را با مطالعه و جمع آوری اطلاعات افزایش دهید. فعالیت خود را در ابعاد و زمینه های مختلف بررسی کنید تا کسب و کار خود را گسترش دهید و از درجا زدن دور شوید.
     

نا امید نباشید و با علاقه در بیزینس وارد شوید

هر کاری دشواری های خاص خود را دارد و نمی توان گفت تنها علاقه در بیزینس کافی است و می توان به راحتی به موفقیت دست یافت...!

تنها امتیاز کار مورد علاقه آن است که بهتر می توان مشکلات و موانع را رفع کرد و برای از میان برداشتن آن ها عزم را جذم کرد. کافی است نا امید نشوید و عقب نشینی نکنید و امیدوارانه رو به جلو حرکت کنید. دو نفر نوازنده را در نظر بگیرید، که یکی برای خوشحالی دیگران در جمع می نوازد و دومی برای کسب درآمد در شبکه های اجتماعی و رسانه ها مشغول به فعالیت است. هر دو علاقه خود را دنبال می کنند اما کدامیک انتخاب هدفمند و بهتری داشته است؟

نیاز های سطح اول هرم مازلو را به یاد داشته باشید (خوراک، مسکن و غیره) که شما به عنوان یک دانشجو، سرپرست خانواده یا فردی که در زندگی متعهد است باید از عهده مخارج برآیید. در صورتی که علایق نمی توانند کمکی به تامین درآمد کنند باید به کاری روی آورد که پاسخگوی مخارج مذکور باشد. هرچند ممکن است در کار علاقه ای وجود نداشته باشد اما می توانید در ساعات و اوقات فراغت به علاقمندی ها و کارهای مورد علاقه خود بپردازید که روز خود را با انرژی شروع یا تمام کنید. ظریف گرافیک توصیه می کند بخشی از روز را به کار های مورد علاقه خود اختصاص دهید و اینگونه برای شاد کردن خود در طول روز اقدام کنید. اکنون زمان آن نیست که بخواهید صرفا برای دنبال کردن علایق خود آزمون و خطا کنید و از تامین مخارج ضروری خانواده باز بمانید.

در کار جدید متمرکز شوید و تمام توانایی های خود را به کار گیرید، اگر هر روز پیشرفتی نسبت به روز گذشته یا روز های ابتدایی فعالیت خود داشته اید قطعا می توانید در آن زمینه نیز استعداد و توانایی های خود را نشان دهید که تا امروز برایتان ناشناخته بوده است. از هر پیش آمدی استفاده کنید و برای خود فرصتی جدید بسازید تا بتوانید خود را بهتر ثابت کنید و شایستگی و توانمندی های خود را شکوفا سازید. انسان های با انگیزه و با استعداد در بسیاری از زمینه ها خلاقانه عمل نموده و بدون هیچ محدودیتی سایرین را از عملکرد خود شگفت زده می کنند. برای چنین فرد با استعدادی هیچ جای ناامیدی و شکست وجود نخواهد داشت.

تکنیک های طلایی برای ایجاد درامد بیشتر در بیزینس

علاقه در بیزینس باعث می شود به ناممکن ها فکر نکنید و آینده را نه با بدبینانه ترین نه خوش بینانه ترین حالت تصو کنید. بهتر است برایندی از آینده داشته باشید که قطعیتی در آن نیست و تنها احتمالات را در نظر گرفته اید. کسی نمی داند در آینده چه پیش خواهد آمد و اوضاع چه روندی را به خود خواهد گرفت، تنها تلاش در لحظه و انتخاب بهترین الگو های اجرایی کافی است تا فوندانسیون یک کار به خوبی پی ریزی شود. گام های کوچک در ابتدای راه را جدی بگیرید، چرا که بسیاری از کسب و کار های موفق و برند های مطرح داخلی و خارجی همه و همه از همینجا شروع کرده اند و اکنون جهانی شده اند.
 

چطور علاقه در بیزینس به وجود آوریم؟

  • در گام اول بهتر است علاقمندی های خود را شناسایی کنید. به درون خود مراجعه کنید و با توجه به الهامات قلبی اشتیاق اصلی خود را بیابید چرا که هیچ دوره روانشناسی نمی تواند به اندازه تجارت شخصیتان به تشخیص کمک کند. ببینید از انجام چه کاری به وجد می آیید و انجام آن برایتان لذت بخش است؟ به چه کاری عشق می ورزید و تمایل دارید منبع درآمدتان باشد؟ با شناسایی موارد فوق و اقدام به انجام کارهای مورد علاقه، انرژی لازم را در درون به وجود خواهد آورد تا در هماهنگی و رضایت کامل به سر ببرید. برای آنکه بدانید علاقمند به چه بیزنسی هستید به سوالات زیر پاسخ دهید:
     
  1. از انجام چه کاری هیجان زده می شوید؟

  2. چه کاری در اوقات فراغت برایتان لذت بخش است؟

  3. چه کاری شما را خوشحال می کند؟

  4. آیا کاری هست که انجامش شما را همچون کودک به هیجان آورد؟

  5. در دوران کودکی به چه بازی هایی علاقه داشتید و در حال حاضر چه بازی را دوست داری؟
     

چطور می توان علاقه در کسب و کار ایجاد کرد


در ساده ترین حالت اگر یک میلیارد تومان در قرعه کشی برنده شوید با آن چه کاری انجام می دهید؟ سفر به دور دنیا و استراحت و غیره موارد کاری محسوب نمی شوند، بهتر است بدانید با این مبلغ چه بیزینسی را می خواهید راه اندازی کنید.

دانش خود را در زمینه ای که فعال هستید افزایش دهید. یکی از مهم ترین عواملی که کمک می کند در بیزینس خود حرفه ای ظاهر شوید دانش فنی و علمی است که شما را به اصول کار واقف می کند. تسلط به یک بیزینس که در آن علاقه دارید سبب می شود محصول یا خدمت با کیفیت و تخصصی تری را ارائه دهید. علاقه در بیزینس باعث می شود لذت و سرعت انجام کار ها بیشتر شده و تجربه و مهارت ها افزایش یابد. در این زمینه ظریف گرافیک توصیه می کند:
 

  1. خودآزمایی کنید.

  2. مطالعات خود را افزایش دهید.

  3. از اینترنت برای یادگیری استفاده کنید.

  4. دوره های اموز انلاین یا غیر حضوری شرکت کنید.

  5. به دنبال کسب تجربه و کاراموزی باشید.

  6. همیشه در هر حال به دنبال یادگیری باشید و اطلاعات خود را به روز نگهدارید.
     

بهترین روش های برای ایجاد علاقه و انگیزه در کار

  • تصور نکنید کارها همه اشباع شده اند و دست زیاد است، باید خوشحال باشید و اطلاعات حاصل از آزمون خطا های دیگران را جمع آوری کنید و قاطعانه گام بردارید. قرار نیست زمانی که کاری قبلا بارها انجام شده مانع از فعالیت شما شود. هر کسب و کار با سطوح کیفیت مختلف مشغول به فعالیت است، از کجا معلوم که با علاقه در بیزینس، شما بهترین و شاخص ترین نشوید.

  • در بیزینس پشتکار داشته باشید و زود نا امید نشوید. در نظر داشته باشید مداومت و پایداری کمک می کند از هم دوره های کسب و کار خود متمایز شوید و توجه لازم را به خود جلب کنید. بسیاری از پیامبران، فیلسوفان، مخترعان و رهبران همه بدون استثنا در انجام کارهای خود سختی هایی را به دوش کشیده اند و با پشتکار، موفق به انجام رسالت و تحقق اهداف شده اند. از این رو این تنها شما نیستید که سختی هایی را تحمل می کنید و شکست خورده اید، در هر حال علاقه در بیزینس، توان بازوان شما را چند برابر می کند تا بتوانید به همه ی ناممکن ها دست رد بزنید و مستقیم رو به جلو حرکت کنید.

چگونه در کسبو کار انگیزه داشته باشیم

با توجه به اطلاعاتی که در بالا ارائه کردیم، ظریف گرافیک به شما پیشنهاد می کند در هر کاری با علاقه وارد شوید و یا علایق خود را در آن کسب و کار شناسایی کنید تا بهتر رشد کنید. علاقمندی ها به شما کمک می کنند تا دائما در حال ساختن روش های جدید برای حل مسائل باشید و مشتریانی همواره رضایتمند داشته باشید. آنچه کمک می کند شما در زمینه کاری خود معروف و محبوب شوید علاقه در بیزینس که توصیه می کنیم در هر یک از ابعاد کاری خود آن را شناسایی و دخیل کنید تا بتوانید بازخوردهای معجزه آسای آن را ببینید. طراحی خلاقانه ظریف گرافیک نشانی از علاقه مجموعه در انجام فعالیت ها است که حضور و همراهی شما همراهان و مشتریان عزیز را سال ها است در کنار خود داریم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288