مجوزها

نحوه درست نوشتن کپشن حرفه ای در اینستاگرام

  • اشتراک گذاری:
16 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 2469 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

می خواهیم ترفند، نکات و استراتژی های مهم اینستاگرام را در این مقاله مطرح کنیم تا بدانید در هنگام نوشتن کپشن اینستاگرام چه کارهایی باید انجام دهید. با کپشن حرفه ای به راحتی می توانید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید و پستی جذاب و پرطرفدار ارائه نمایید.
 

کپشن چیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ابتدا باید توضیح مختصری در مورد کپشن ارائه کنیم تا با قدرت این متن بیشتر آشنا شوید. کپشن متنی است که در پایین پست های اینستاگرام نوشته می شود که تعداد کاراکتر های ان می تواند 2000 باشد. می توانید از ایموجی و اشکال مختلف نیز در آن استفاده کرد. همچنین می توانید 30 هشتگ را در ان قرار داد اما دقت داشته باشید بهتر است از سقف هشتگ ها استفاده نکنید و به اندازه لازم در داخل و انتهای متن درج کنید.

کپشن حرفه ای اینستاگرام را خوانا، روان، کوتاه و قابل درک بنویسید تا تعامل سازنده ای میان شما و مخاطب ایجاد شود و اشتیاق لازم برای دنبال کردن پست ها را ایجاد کنید. هر آنچه را که در کپشن اینستاگرام می نویسید نشانی از هویت بصری برند یا پروفایل شخصیتان است، دقت داشته باشید که از بهترین و تاثیر گذار ترین جملات برای بیان موضوعات مختلف استفاده کنید. در صورتی که بتوانید مخاطب را مشتاق کنید و واکنش مثبت بگیرید، پست ها با اشتراک گذاری به محبوبیت بالایی خواهند رسید.
 

کپشن اینستاگرام شما چه اهمیتی دارد؟

اگر تصاویر زیبایی درج کنید اما توضیحات و نوشته خوبی ارائه نشود، فرصت طلایی را از دست خواهید داد. کپشن حرفه ای اینستاگرام برای مخاطب جذاب است که باعث دریافت لایک و اشتراک گذاری بیشتر، می شود. آنچه که در اینستاگرام بیشتر نمایش داده می شود، پست هایی است که محبوبیت دارند، این موضوع ثابت شده است. برای اثبات این موضوع کافی است دقت کنید، چرا هربار وارد صفحه اینستاگرام می شود، بلافاصله پست های محبوب و مورد علاقه تان ظاهر می شوند؟

هر صفحه ای که بیشتر مورد بازدید کاربر باشد و لایک بیشتری دریافت کند در ابتدای لیست پست ها نمایش داده می شود. همچنین کپشن حرفه ای اینستاگرام می تواند مخاطب را به چالش بکشد و بازخورد بگیرد. بسیاری از کاربران متن پایین تصویر را بیشتر از خود تصویر دنبال می کنند و به ان امتیاز می دهند. اهمیت هشتگ از ان جهت است که می توانید راهنمای سرچ سریع دیگر کاربران باشید تا بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند که در نتیجه می توانید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید. اما موضوع مهم آنجا است که چطور می توان کپشن حرفه ای اینستاگرام نوشت؟

کپشن در اینستاگرام کجاست؟

نکات مهم برای نوشتن کپشن حرفه ای اینستاگرام

حال که با کپشن و اهمیت آن آشنا شده اید، نکاتی در مورد نوع نوشتن و ویژگی های آن مطرح می کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشید تا نکات مهم برای نوشتن کپشن اینستاگرام را با شما در میان بگذرایم:
 

  1. شناسایی مخاطب

زمانی که می خواهید متن را درج کنید، قبل از هرچیز به این فکر کنید مخاطب شما از میان 700 میلیون کاربر اینستاگرام:

  • چه افرادی هستند؟

  • چه چیزی را بیشتر می پسندند؟

  • طرفداران صفحه شما از چه جنسیتی؟

  • موقعیت جغرافیایی ایشان چیست؟

  • چه کسب و کارهایی دارند؟

  • علاقمندی های خاصشان چیست؟
     

شناسایی مخاطب سهم بسزایی در نوشتن کپشن در اینستاگرام دارد که همسو با علایق ان ها حرکت کنید و همواره به دنبال کنندگان خود اضافه کنید. با یافتن پاسخ سوالات فوق به راحتی می توانید مطابق با نظر و خواسته کاربر متن نوشت و در تعامل دوستانه و محبوبیت قرار گرفت.

چگونه روی پست اینستاگرام متن بنویسیم

  1. شناسایی پیام

در قدم اول تازه اول راه هستید و فقط مخاطب را شناسایی کرده اید. مهم نیست صفحه شخصی دارید یا کاری اما در هر صورت برای نوشتن کپشن اینستاگرام باید به سوالات زیر پاسخ دهید:
 

  • اکنون باید متن و پیام خاص آن را بشناسید که چه چیزی را به مخاطب باید منتقل کند؟

  • چه باور ها و ارزش هایی دارید؟

  • با چه آداب و قوانینی مخالف هستید؟

  • صفات بارز و معرف شما کدام ها هستند؟
     

در نظر بگیرید شما یک توریست هستید که علاقمند به طبیعت گردی و مسافرت هستید. از این رو صفت های شما مشخصا ماجراجو، شجاع، پر انرژی و غیره خواهد بود که این امر باعث می شود بین شما و دیگر کاربران ارتباط شکل گیرد. می توانید در برخی پست ها از دیگر کاربران دعوت کنید تا به شما بپیوندند و آن را در قالب دعوتنامه ای ارائه کنید که حس صمیمیت و دوستی را ایجاد می کند. زیاد از پیام های خشک و رسمی استفاده نکنید و بهتر است تا جایی که امکان دارد خودمانی و راحت صحبت کنید. می توانید با تولید محتوای متنی طنز هم استفاده کنید تا کمی فضای نشاط و شادی را به وجود اورید و خاطره خوشی از متن های خود ایجاد کنید.

  1. طول کپشن

به خوبی میدانید پست های اینستاگرام اغلب با مشاهده سریع روبرو هستند که مخاطب زمان زیادی را صرف خواندن کپشن نخواهد کرد. کپشن حرفه ای اینستاگرام متن کوتاهی است که هدف اصلی، به گونه ای جذاب و روان در چند جمله بیان می شود سعی کنید متن را زیاد از حد طولانی نکنید.

گاه حتی یک کلمه لب کلام را ادا می کند و همان یک کلمه معنی و مفهوم چندین جمله را به راحتی می رساند. آنچه که در این مقاله گفته می شود مطابق با استاندارد های کپشن حرفه ای اینستاگرام است. اما گاه می توانید متن های طولانی، مطابق با شناخت مخاطب و حس و حال خود بنویسید، هیچ اجباری در هر یک از مراحل وجود ندارد.

راهنمای نوشتن متن زیر عکس اینستاگرام

  1. جملات آغازین و کلیدی

کلمات مهم و کلیدی که مد نظر دارید را در ابتدای کپشن بیاورید، زیرا تنها چند خط اول است که می تواند مخاطب را مجاب کند متن را تا انتها بخواند یا خیر؟ اگر شروع موفق و جذابی نداشته باشید کاربر هرگز آن را تا انتها نخوهد خواند و هیچ جذابیتی براش ندارد. به عنوان مثال اگر میخواهید دورهمی یا طبیعت گردی داشته باشید، در همان ابتدا از دعوت دوستانه یا دورهمی صحبت کنید. همچنین اگر میخواهید چالش برگزار کنید در ابتدای کپشن هدف و جوایز را مطرح کنید تا اشتیاق را در مخاطب به وجود آورید تا دنبال کننده ادامه متن باشد.
 

  1. استفاده استاندارد از هشتگ ها

هشتگ ها بسیار قدرتمند هستند و می توانند نتایج ارزشمندی را در جستجوی کاربران به وجود آورند که به سرعت به پست مورد نظر دست یابند. توصیه می کنیم برای درج هشتگ در متن زیاده روی نکنید، زیرا نماد هشتگ کمی باعث سر درگمی می شود و مخاطب را نسبت به خواندن ادامه مطلب منصرف می کند.

همچنین هشتگ ها را مرتبط با متن، تصویر یا رویداد مورد نظر بکار ببرید. این فکر را از سر،دور کنید تا با هشتگ های نامربوط کاربر را گول بزنید که بازخوردها مثبتی نخواهد داشت. در بهترین حالت هشتگ ها را با فاصله مناسب در انتهای متن قرار دهید. در صورتی که می خواهید هشتگ ها تاثیرات مثبت داشته باشند، می توانید بخشی از آن ها را در قسمت نظرات وارد کنید که با این کار متن و ادامه متن پر از هشتگ نخواهد بود.

نحوه درست نوشتن کپشن فارسی اینستاگرام

  1. کاربر را مخاطب بدانید

در برخی پست ها کاربران را مخاطب خود قرار دهید. می توانید با پرسش و پاسخ تعامل دوستانه تری برقرار کنید و در پاسخ به هر فرد حتما از علامت @ استفاده کنید تا مستقیما به شخص اشاره شود. کپشن هایی بگذارید که مخاطب به خواست خود دوستانش را منشن کند و دیگران نیز به شما بپیوندند.

اینستاگرام یکی از شبکه های قدرتمند بازاریابی و فروش است که می توانید به راحتی با شناسایی موارد فوق اقدام به فعالیت کنید. برای انکه بتوانید حرفه ای ظاهر شوید، بهتر است در همان ابتدا حرفه ای عمل کنید. نوع انتخاب تصاویر، کپشن نویسی، هشتگ های جذاب و مرتبط و پست در زمان های مفید کمک می کند تا دیده شوید و بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288