مجوزها

کارهایی که طراحان در دوران قرنطینه می توانند انجام دهند

  • اشتراک گذاری:
4 خرداد 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1356 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

این روز ها همانطور که می بینید کرونا باعث قرنطینه خانگی افراد شده است. دوران قرنطینه همه کسب و کار ها را درگیر تعطیلی بالاجبار کرده است. اوضاع خوبی نیست و همه خوب میدانیم اما گاه می توان از زمان قرنطینه استفاده کرد و بحران ها را تبدیل به فرصت کرد. همیشه اوضاع آنچنان که تصور می شود هم بد نیست کافی است برخیزید و به شکلی جدید مشغول به فعالیت شوید. ظریف گرافیک برای طراحان گرافیک در نظر دارد ایده هایی ارائه نماید تا بهتر بتوانند دوران قرنطینه را سر کنند و مهارت های خود را افزایش دهند. با استفاده از راه حل هایی که ارائه می کنیم مطمئن باشید بعد از دوران قرنطینه با دستانی پر مشغول به طراحی خواهید شد که نتایج آن را در رضایت مشتریانتان خواهید دید. همراه ما باشید.
 

زبان جدید یاد بگیرید

یکی از مهم ترین مهارت هایی که نه تنها طراحان بلکه هر فردی باید داشته باشد، زبان دوم است. یادگیری زبان انگلیسی که زبان بین المللی و رسمی جهانی است برای هر کسب و کاری از مهم ترین موارد است. بهتر است در این دوران قرنطینه، مطالعه انگلیسی خود را افزایش دهید و به تماشای فیلم و موسیقی های انگلیسی بپردازید. محیط زندگی خود را انگلیسی کنید و در کنار آن خواندن گرامر و تمرین لغات را هم فراموش نکنید. زبان انگلیسی بسیار فرار است و در همه ابعاد می توان زیر شاخه هایی در آن یافت. اما قرار نیست همچون انگلیسی زبانان اصیل صحبت کنید. شما به عنوان یک طراح گرافیک ممکن است با مشتریان خارجی سر و کار داشته باشید و باید حداقل در حد راه اندازی نیاز مشتریان پاسخگوی ایشان باشید. از طرفی با تمرین و تکرار همه روزه ی زبان انگلیسی، خواهید دید چقدر در این زمینه توانایی داشته اید و تاکنون امتحان نکرده بودید. در دوران قرنطینه در راس همه امورات بهتر است آموختن زبان انگلیسی را قرار دهید که قطعا کارآیی آن را بعد ها خواهید دید.

در دوران قرنطینه چه کنیم

یادگیری نرم افزار های پیشرفته و گرافیکی جدید

بسیاری از نرم افزار ها مانند فوتوشاپ، کورل، ایلاستریتور، ایندیزاین و غیره هستند که هر یک مزایای خاص خود را دارند. می توانید با اندک مطالعه پی ببرید کدامیک از این موارد می توانند به عنوان مکمل کمک یار شما در طراحی باشند. زمان های طلایی دوران قرنطینه را غنیمت بشمارید و بهترین استفاده ها را از این دوران نمایید. بهتر است بجای دست روی دست انداختن و حسرت تعطیلی کار را خوردن به روز های امیدبخش در کنار مهارت های بیشتر فکر کنید که چگونه بعد از یک تعطیلات طولانی حالا با قدرت و توانایی بیشتر مشغول به فعالیت می شوید و می توانید از عهده همه سفارشاتی که قبلا رد می کردید باشید.

دوران قرنطینه در یک نگاه ممکن است مایه یأس و ناراحتی باشد اما افراد موفق با کمی تامل به خوبی می دانند چه راهی بسازند تا به درآمد های بیشتر و آینده ای روشن تر منجر شود. یادگیری نرم افزار جدید را جدی بگیرید و برای آموزش حریص باشید از کوچکترین جزئیات هم چشم پوشی نکنید. از جمله نرم افزارهایی که می تواند به عنوان یک حرکت تبلیغاتی برایتان مفید باشد نرم افزارهای سه بعدی سازی است. در صورتی که طراحی بسته بندی محصولات، طراحی لیبل، طراحی پوستر و غیره را انجام می دهید این نرم افزار ها کمک می کنند تا بتوانید با پیشنهاد قیمت های خوب برای بسیاری از افرادی که دنبال چنین مهارتی هستند طراحی کنید و ابعاد کاری خود را گسترش دهید. نرم افزار های موشن گرافیک نیز یکی دیگر از پر مخاطب ترین ها است که می توانید با کمی جستجو در یوتیوب، آپارات و دیگر سایت های آموزشی به راحتی آموزش های لازم را رایگان دریافت کنید. با وجود اینترنت یادگیری همه علوم مورد نیاز در دستانتان خوهد بود اگر بدانید در دوران قرنطینه چطور از فرصت ها استفاده کنید.

کارهای ضروری در دوران قرنطینه

نقاط ضعف خود را شناسایی کنید

کاغذ و قلمی آماده کنید و تمام موفقیت هایی که تا کنون به دست آورده اید را بنویسید. همچنین در برگه جدید شکست های خود را به عنوان یک گرافیست بنویسید. در مقابل هر یک علتو موفقیت یا شکست را کالبد شکافی کنید و با دقت درج کنید. به عنوان مثال در پروژه X موفق شدم چون مطالعه و تحقیق کردم، نمونه های خارجی و سایر رقبا را دیدم، به دنبال جستجوی پیشینه سازمان بودم و با اطلاعات دقیق طراحی را آغاز کردم. در زمان طراحی از هر ایده ای استقبال کردم، از ساده ترین راه حل ها هم نگذشتم، تلاش بی وقفه کردم و شب و روز وقت صرف کردم، با مشتری تعامل خوبی داشتم و در نهایت طرح به نحو احسنت موفقیت آمیز تمام شد.

همچنین در مقابل شکست ها هم علت را بنویسید، سعی کنید عادلانه به جریان نگاه کنید و منصفانه قضاوت کنید چون فقط خودتان از تمام آن ها اطلاع دارید و فقط شمایید که می توانید به خودتان کمک کنید تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنید. به عنوان مثال در مقابل شکست ها بنویسید وقت زیادی نداشتم، استرس و اضطراب از اینکه مبادا شکست بخورم پروژه را ناموفق کرد. زیاد دل به کار نمی دادم و به راحت نمی توانستم حرف مشتری را بفهمم. قدر کار را ندانستم به راحتی از دست دادم.

در دوران قرنطینه چیکار کنیم

حال به راحتی می توانید با نوشتن این موارد کم کم نقاط قوت را تقویت نمایید و نقاط ضعف را رفع کنید. در هر زمینه ای تنها کسی که می تواند به شما کمک کند خودتان هستید. هیچکس بیشتر از شما خودتان را نمی شناسد اما به آن شرط که حق به جانب و نا منصفانه اتفاقات را تحلیل نکنید و به عنوان ناظر سوم به آن ها نگاه کنید. نقاط ضعف را دائما ببینید و برای رفع آن ها راه حل بیابید. مثلا اگر کم صبر هستید راه های بردباری را جستجو و تمرین کنید. اگر زود خسته می شوید روش هایی که کمک می کند اراده و پشتکار قوی داشته باشید را تمرین کنید. اگر از طراحی لذت نمی برید سعی کنید مواردی را در این زمینه جستجو کنید که باب میلتان هستند و می توانید به راحتی از ان ها کسب درآمد کنید. با این حال بعد از دوران قرنطینه خواهید دید اوضاع چندان هم که سخت بنظر میرسید نیست و اکنون اماده اید تا به راحتی هر تقاضای مشتری را پاسخ دهید.
 

یادگیری نوشتن پرزنت صحیح

یکی از مهم ترین روش هایی که طراح می تواند مشتریان را برای پذیرش طرح مجاب کند نوشتن پرزنت صحیح است که کمک می کند مشتری طرح را در ابعاد مختلف و از دیدگاه یک طراح ببیند. در این پرزنت باید اطلاعاتی در مورد چرایی و چگونگی انجام طراحی، علت انتخاب رنگ، فونت و المان ها به مشتری ارائه کنید و با قرار دادن طرح در فضاهای واقعی، تجسمی از واقعیت را به ایشان نمایش دهید تا درک بهتری از تصویر سازی طرح داشته باشد. مشتریان افرادی هستند که شناخت زیادی نسبت به زیر و بم طراحی ندارند، اما با ارائه حرفه ای طراحی می توانند به خوبی از عملکرد و انتخاب های شما اگاه شوند. اگر تا کنون از طرح های توجیهی و پرزنت برای مخاطب استفاده نکرده اید دوران قرنطینه را دریابید و پرزنت طراحان مختلف را بررسی کنید و با روش های آن بیشتر آشنا شوید. هنگامی که طرح تمام می شود و به شکل خام پیش روی مخاطب قرار می گیرد، چه چیزی می توان انتظار داشت که باعث خوشحالی شود؟ اما هنگامی که بیاموزید طرح توجیهی ارائه کنید، مشتری به خوبی می داند برای طراحی و پرزنت وقت صرف کرده اید، طرح کپی نیست و تمامی المان ها صفر تا صد توسط شما بکار گرفته شده اند و این یعنی احترام به حقوق مشتری. با این حال در زمان و انرژی نیز صرفه جویی خواهید کرد و با ارسال پرزنت طرح از طریق واتسپ یا تلگرام نیاز به حضور مشتری و ارائه توضیحات لفظی بسیار کمتر می شود.

تو دوره قرنطینه چیکارباید بکنیم

سفارشات را به صورت اینترنتی انجام دهید

تجارت الکترونیک در چند سال گذشته نقش مهمی را در گسترش کسب و کار ها و افزایش درآمد داشته است. از این میان افراد آینده نگر با توجه به نیاز روز اقدام به انجام فعالیت های خود هم در بستر اینترنت هم به طور فیزیکی نموده اند. این افراد با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا درآمدزایی می کنند و در یک بُعد فعال نیستند که آیندهای روشن در پیش دارند. همیشه آینده بین باشید و نیاز امروز را ملاک فروش قرار ندهید. اکنون که می بینید ویروس کوید 19 همه مشاغل، تجارت ها، سفر ها و غیره را در سراسر جهان مختل کرده است و بسیاری از کسب و کارها خسارات جبران ناپذیری خورده اند. اما باز هم در بین همین مشاغل افرادی را می بنید که به صورت اینترنتی همچنان به فروش و ارائه خدمات ادامه می دهند و بلکه بیشتر از قبل فعال هستند.

ظریف گرافیک پیشنهاد می کند هم اکنون اقدام به انجام آنلاین و اینترنتی فعالیت های گرافیکی خود کنید و حضور مشتری را از این میان حذف کنید. اگر وبسایت مربوط که کار خود را دارید که فبها، در غیر اینصورت می توانید با استفاده از صفحه تجاری اینستاگرام محصولات و خدمات خود را منتشر کنید. خواهید دید که از گوشه و کنار این پهنه جغرافیایی مشتریانی به سراغ شما می آیند که امکان حضور فیزیکی در محل را ندارند. به راحتی مبینید حتی در دوران قرنطینه هم می توان به ادامه طراحی پرداخت و حتی کم دردسر تر از قبل با مشتریان تعامل نمود. در این زمینه یادگیری زبان انگلیسی د دیگر نرم افزارهای گرافیکی می توانند به کمکتان آید تا پاسخ مشتریان خارجی یا جدید را با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری بدهید. اما در نظر داشته باشید در اولین فرصت اقدام به راه اندازی وبسایت نمایید تا مرجع  و منبع معتبری را به مخاطبان خود ارائه دهید. در صورت تمایل می توانید به مشتریانی که قبلا به صورت حضوری سفارشات خود را ثبت می کردند اطلاع رسانی کنید که از این پس با شما از طریف فضای مجازی در ارتباط باشند. با این حال نه تنها مشتریان خود را از دست نمی دهید بلکه خدمات را همه جانبه در اختیارشان قرار می دهید که مایه رضایت خواهد بود.

بهترین راه کار ها برا گذراندن دوره قرنطینه

بررسی کارهای قوی و دیگر رقبا

هریک از مشاغل در زمینه فعالیتی خود رقیبان بسیار دارند که در این میان تعدادی بسیار توانمند و شاخص هستند. دوران قرنطینه این فرصت را به شما می دهد که بتوانید به شناسایی بپردازید و علت موفقیت، نوع محصول و نحوه فعالیت ان ها را بهتر بررسی کنید. با اطلاعاتی که به دست آورده اید بسیاری از آزمون و خطاهایی که تا امروز در صدد انجامشان بوده اید حذف می شوند و به راحتی می توانید از آموزه ها و روش های موفق دیگران استفاده کنید. کیفیت طراحی، نوع تبلیغات، فعالیت در بیشتر اینترنتی و فضای مجازی، نظرات کاربران و مخاطبان و غیره می توانند کلید دست یابی به این اطلاعات باشد.

در دوران قرنطینه کرونا ویروس چه باید کرد

ظریف گرافیک به شما دوست و همراه گرامی توصیه می کند با توجه به روش های فوق دیگر در دوران قرنطینه نگران نباشید و برخیزید برای حرکتی انقلابی جدید. قطعا راه های زیادی پیش رویتان قرار خواهد گرفت که هرگز به آن ها فکر نکرده بودید. ما جرقه ای در ذهنتان ایجاد و راه حل ها را ارائه می کنیم، این شما هستید که با توجه به صفات و ویژگی های شخصی خود بهترین ها را شناسایی و انتخاب می کنید. افراد موفق از بحران ها سکوی پرتابی می سازند و هرگز این فرصت ها را از دست نمی دهند چون جایی برای نا امیدی و شکست نمی بینند و خود را لایق بهترین دستاورد ها می دانند.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288