مجوزها

طراحی بسته بندی و لوگو برای فارسی زبانان خارج از کشور

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 2 مرداد 1402 ) 2808 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

ایرانیان خارج از کشور که در حوزه تجارت و مبادلات بین المللی فعال هستند تمایل دارند در طراحی بسته بندی محصولات و طراحی لوگو برند خود از زبان فارسی هم استفاده کنند و از اصالت، فرهنگ، سبک و سلیقه ایرانی در طراحی و هویت بصری کسب و کارشان بکار گرفته شود. این شیوه ی طراحی بسته بندی و لوگو برای فارسی زبانان خارج از کشور برای یک طراح غیر ایرانی امری دشوار است زیرا شناخت فرهنگ غنی ایران بیشتر برای افرادی امکان پذیر است که در ایران زندگی کرده اند و با فرهنگ و هنر ایرانی آشنایی کامل دارند.

از طرفی هم برخی کشورها به دلیل استفاده از سیستم عامل و دیوایس های خاص امکان نصب و استفاده از الفبای فارسی را ندارند که این امر نیز از محدودیت های طراحی به زبان فارسی است. ما در ظریف گرافیک طراحی بسته بندی و لوگو را برای بسیاری از فارسی زبانان خارج از کشور ارائه نموده ایم که در اغلب موارد، طرح نیازمند ریشه و اصالت ایرانی بوده است.

لوگو برای فارسی زبانان خارج کشور

طراحی گرافیک برای فارسی زبانان خارج از کشور

ظریف گرافیک قصد دارد از نمونه های واقعی و تجربی خود برایتان مثال بزند تا بهتر با این موضوع آشنا شوید:

  1. طراحی لوگو ایرانی: طی ارتباطاتی که با مشتریان عزیز در سال ها فعالیت خود داشته ایم، بسیاری از مخاطبان فارسی زبان که در دیگر کشور ها زندگی می کردند تمایل داشند لوگویی دو یا چند زبانه داشته باشند که یکی از این زبان ها ایرانی بوده است. از این رو علاقمند بودند به افراد و تیم های گرافیکی مراجعه کنند که فارسی زبان و اصالتا ایرانی هستند. کارفرما بر این عقیده بود که علایق و سلایق دو طرف (دو شخص ایرانی به عنوان مجری و کارفرما) بیشتر به هم نزدیک است و راحت تر می توانند به نتایج دلخواه دست یابند. با این روش از اتلاف وقت نیز جلوگیری خواهد شد و می توان در بهترین زمان ممکن به نتایج دلخواه دست یافت.
  2. طراحی بسته بندی ایرانی: در این زمینه نیز طراحی بسته بندی زعفران، طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار، طراحی بسته بندی محصولات و مواد غذایی و غیره را در نمونه کارهای طراحی بسته بندی ظریف گرافیک داشته ایم. متقاضیان در این زمینه تمایل داشتند بسته بندی با اصالت ایرانی برای برند طراحی شود که یکی از زبان های مورد استفاده هم فارسی باشد. این مهم نشان می دهد تولیدات و محصولات اصیل ایرانی اگر با نماد و نشان ایرانی ارائه شود مخاطب بهتر می تواند به خرید ضمانت شده، اعتماد کند.

طراحی بسته بندی ایرانی هیوتی

تیم طراحی ظریف گرافیک قبل از شروع هر پروژه ای برای فارسی زبانان خارج از کشور مطالعات و تحقیقات مرتبط به همان حوزه را به صورت تخصصی تحلیل و بررسی می کند تا دستاوردی غنی و ارزشمند را برای برند به ارمغان آورد.

شناخت رنگ در طراحی بسته بندی و لوگو

در کشور های مختلف رنگ ها مفاهیم و تعاریف مختلف دارند. برخی رنگ ها منفور و برخی محبوب هستند. به همین دلیل نیاز است قبل از بکار گیری رنگ در طراحی گرافیک، فرهنگ کشور مبدأ و مقصد را در نظر گرفت. این امر کمک شایانی در فروش موفق یک برند می کند که همه چیز به دانش و مهارت یک طراح و گرافیست باز می گردد. رنگ های اصیل ایرانی را می توان در نقوش اماکن تاریخی، کاشیکاری های سنتی، فرش های دستباف ایرانی، میراث فرهنگی، تولیدات و محصولات اصیل ایرانی و غیره دریافت. همچنین این را هم باید در نظر گرفت آیا انتخاب این رنگ در بازار هدف هم مورد پسند است یا خیر. با این شناخت می توان قدرتمند تر در طراحی لوگو و بسته بندی برای فارسی زبانان خارج از کشور اقدام نمود که باعث رونق و معرفی بهتر برند به مخاطب و بازار خواهد شد.

طراحی خلاقانه لوگو برای فارسی زبانان خارج از کشور

نقوش اصیل ایرانی، رنگ بندی های فاخر، المان ها و سبک و سلیقه ایرانی در طراحی بسته بندی و لوگو به راحتی قابل شناسایی است که این مهم می تواند شور و هیجانی در دل ایرانیان سراسر جهان ایجاد کند که ارتباط بهتری با محصول بگیرند و علاوه براین به اشاعه و گسترش فرهنگ ایرانی در خارج از کشور هم کمک شایانی می کند.

دشواری برقراری ارتباط با گرافیست غیر ایرانی

در نمونه طرح های ایرانی، درک برخی اصطلاحات و مفاهیم برای شخص غیر ایرانی و غیر فارسی زبان امری دشوار است و نمی توان انتظار زیادی از خروجی کار داشت. انتقال و ترجمه مفاهیم فارسی به دیگر زبان ها امری دشوار و گاها غیر قابل ممکن است. از این رو طراحی بسته بندی و لوگوی برای فارسی زبانان خارج از کشور به طراحان داخلی سپرده می شود که این اقدام در پیشبرد پنجاه درصد راه کمک چشمگیری می کند. در این زمینه ظریف گرافیک مفتخر است که همکاری های اثر بخش و مثمر ثمری را با بسیاری از مشاغل و برند های بین المللی داشته است و امروز خانواده بزرگ ظریف گرافیک از سراسر جهان ما را همراهی می کنند. لبخند رضایت شما بی شک مایه دلگرمی ما است.

طراحی لوگو انار فارسی زبانان خارج از کشور

نکات مهم در طراحی بسته بندی و لوگو برای فارسی زبانان خارج از کشور

برای طراحی در این زمینه یک گرافیست باید با تجارت بین المللی، نیاز برندهای جهانی، شناخت رقبا و بازار هدف آشنایی کامل داشته باشد. اگر یک تاجر یا صاحب امتیاز برندی بزرگ هستید و به دنبال برندسازی و طراحی لوگوی بازرگانی هستید، دقت داشته باشید برای طراحی لوگو و بسته بندی به افراد خبره و با تجربه در زمینه مراجعه نمایید. در صورتی که امروز جهت صرف هزینه های کمتر به افراد آماتور مراجعه کنید قطعا دستاورد این همکاری طرحی خام و بدون پشتوانه خواهد بود که پس از مدتی اقدام به ریدیزاین یا بازسازی لوگو یا بسته بندی خواهید کرد.

بسته بندی شیاو خارج کشور

ریدیزاین بسته بندی و لوگو

اگر قصد دارید به طراحان فارسی زبان مراجعه کنید بهتر است به وبسایت و سوابق کاری آن ها مراجعه کنید تا با چشم اندازی روشن تری اقدام به ثبت قرار داد نمایید. این امر کمک می کند تا از سبک و سلیقه یک طراح بدون آزمون و خطا اطلاع یابید و آنچه که دلخواه است را سفارش دهید. برخی مشتریان ظریف گرافیک، برند هایی هستند که بنا به دلایل مختلف تمایل داشتند تا طرحی نو و به روزی را در بسته بندی و لوگوی خود ایجاد نمایند. اما دلیل ایجاد این تغییرات چیست؟

  1. جزئیات زیاد در طرح و وجود پیچیدگی های زیاد

  2. لوگوی غیر حرفه ای که منتقدان بسیار دارد

  3. نیاز برند به رنگ های متناسب با فعالیت

  4. نیاز به طراحی فلت با کمترین المان ها

  5. عدم دریافت بازخورد مثبت از مخاطب

  6. نیاز برند به طراحی ساده و مینیمال

و بسیاری از موارد دیگر. در هر صورت پیشنهاد ظریف گرافیک به فارسی زبانان خارج از کشور آن است که یکبار برای همیشه هزینه کنند که این میزان هزینه، سرمایه ای است که در آینده موجب رشد و رونق کسب و کار خواهد شد.

بسته بندی کاشی پرشیا تایلز در ترکیه

ارتباط با ظریف گرافیک برای فارسی زبانان خارج از کشور

ظریف گرافیک به صورت آنلاین آماده پاسخگویی به نیاز برند های ایرانی و خارجی خارج از کشور می باشد که در این زمینه مکاتبات و تعاملات از طریق شبکه های اجتماعی واتسپ، تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک امکان پذیر است. کلیه مراحل مطابق با سلیقه مشتری و تخصص طراحان ظریف گرافیک پیش خواهد رفت تا ارزنده ترین نتایج به بار نشیند.

Package and logo design for Persian speakers abroad

با ایجا هستیم تا در هر کجای این گیتی پهناور طرحی در خور و شایسته در راستای خدمت به جامعه ارائه دهیم تا در اذهان مانا و ماندگار بمانید. با ما تماس بگیرید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288