مجوزها

نقش و وظایف مهم مشاورین تبلیغاتی در تبلیغات و برندینگ

  • اشتراک گذاری:
27 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2684 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

نقش تبلیغات در برندینگ قابل چشم پوشی نمی باشد. با نگاهی به روند کار برندهای معروف داخلی و خارجی پی به اهمیت تبلیغات خواهیم برد. اما سوالی که برای بسیاری از فعالان در زمینه های مختلف تجاری وجود دارد این است که آیا تمام کارکنان یک شرکت یا مدیران آن می توانند روند تبلیغات برند خود را در مسیر درست هدایت کنند؟ واقعیت این است که هدایت تبلیغات در مسیر بهینه و درست نیاز به تخصص خاصی دارد، زیرا داشتن تبلیغات در مسیر اشتباه نه تنها مزیتی برای یک برند ندارد بلکه دارای معایب زیادی می باشد. به همین خاطر در بسیاری از جوامع پیشرفته ی امروزی به داشتن مشاور در برندینگ اهمیت بسیار زیادی می دهند به گونه ای که آمار نشان داده است که در جوامع پیشرفته به طور میانگین برای هر 3 شرکت یک مشاور تبلیغات وجود دارد که این آمار در ایران یک مشاور برای هر 600 شرکت می باشد. این آمار کمی تامل برانگیز می باشد و نشان دهنده ی عدم توجه ما به تبلیغات صحیح می باشد.

تبلیغات

 

اغلب تصور می کنند که مشاور تبلیغات تنها وظیفه ی انجام تبلیغات دارد اما واقعیت این است که یک مشاور تبلیغات در مرحله ی اول وظیفه ی تحقیق و بدست آوردن آمار در مورد فعالیت های برند و رقبا و جایگاه فعلی هر شرکت در بازار را برعهده دارد. شروع فعالیت تبلیغاتی بعد از تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده می باشد. پس می توان گفت مشاور تبلیغات باید تخصص و مهارت در زمینه های مختلف مانند روانشناسی، بازاریابی، جامعه شناسی، اقتصاد، زبان شناسی و غیره داشته باشد تا بتواند به روند رو به رشد برندینگ کمک کند.

 

تبلیغات

 

تا اینجا متوجه شدیم استخدام مشاور خوب تبلیغاتی نه تنها هزینه کردن محسوب نمی شود بلکه سرمایه گذاری می باشد. اما این نکته را باید در خاطر داشته باشید که همیشه مشاورین تبلیغات موثر نمی باشند. به عبارت دیگر زمانی یک مشاور تبلیغات می تواند به شما در برندینگ کمک کند که وظایف خود را به درستی انجام دهد. در ادامه برخی از وظایف هر مشاور تبلیغات را بیان خواهیم کرد.

 

تبلیغات

 

نقش و وظایف مشاور تبلیغات

برای اینکه از وظایف مشاور تبلیغات آگاه باشید قبل از آن باید اشاره کنیم که در یک تقسیم بندی کلی می توان آنها را به مشاورین ساعتی و مشاورین هفتگی یا ماههانه، سالانه تقسیم نمود.
 

مشاوره تبلیغاتی ساعتی

یک مشاور ساعتی مانند بسیاری از مشاورین و روان شناسان تنها چند ساعت را به شما اختصاص می دهند و بعد از شنیدن صحبت های شما و پاسخگویی شما به سوالات متعدد و بررسی آمار و ارقام برند را بهتر می شناسند و بر این اساس می توانند به شما مشاوره دهند. اینگونه مشاوره برای مشاغل کوچک می تواند مفید باشد اما برای برندهای بزرگ مطمئنا گزینه ی مناسبی نخواهد بود.

 

تبلیغات

 

مشاور هفته ای/ماهیانه/سالانه

در تمام جوامع پیشرفته در کنار مدیران بزرگ یک سازمان همیشه مشاور تبلیغاتی قرار دارد. در جلسات هفتگی یا ماهیانه مدیران مشاوران تبلیغات نیز حضور دارند تا از برنامه های بعدی شرکت آگاه باشند و به آنها برای ادامه ی راه مشاوره داده و همچنین نتایج تحلیل آمارهای بدست آمده از روند رو به رشد یا افول تبلیغات را در اختیار همه قرار دهند و مدیران بر این اساس برای ادامه ی روند همکاری تصمیم گرفته و همچنین از برنامه های تبلیغاتی و کمپین های پیش رو آگاه خواهند شد.

 

برندینگ

 

در تقسیم بندی کلی که در بالا بیان شد مشخص می شود که وظایف مشاورین هفتگی/ ماهانه/سالانه اهمیت بیشتری نسبت به مشاورین ساعتی دارند که در ادامه وظایف این مشاوران تبلیغاتی را بیان خواهیم کرد.
 

وظایف مشاورین تبلیغاتی

  • یک مشاور تبلیغات اولین وظیفه ای که برعهده دارد تحقیق و پژوهش و جمع آوری اطلاعات در مورد یک برند می باشد. مشخص کردن جایگاه رقبا و فعالیت های آنها و بررسی بازخورد تبلیغات گذشته در روند شرکت یا برند موردنظر.

  • ایجاد طرح و برنامه ی طولانی مدت تبلیغاتی

 

تبلیغات

 

  • تعیین رسانه های موردنظر برای نشر تبلیغات

  • آماده کردن طرح توجیه اقتصادی برنامه های تبلیغاتی و تعیین بودجه ی موردنظر برای ادامه ی کار

  • برنامه ریزی برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی

  • پیشنهاد و معرفی آژانس های تبلیغاتی متخصص برای پیاده سازی برنامه های مشاورین تبلیغات

  • تشکیل جلسات مرتب و اتاق فکر برای ادامه و یا تغییر روند تبلیغات با توجه به بازخورد تبلیغات گذشته

 

برندینگ

 

مواردی که در بالا بیان شدند تعداد اندکی از وظایف کلی مشاوران تبلیغات می باشد. اگر قصد دارید در مسیر تجارت قدم های محکم بردارید پیشنهاد می کنیم که نقش مشاورین تبلیغات را دست کم نگیرید. شما به عنوان مدیر شاید قادر باشید تلبلیغات در سطح بسیار پایین از برند خود را برعهده بگیرید اما این نکته را بخاطر داشته باشید تنها انجام تبلیغات مهم نیست بلکه زمان و نوع تبلیغات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که اگر به آن توجه نکنید در دنیای تجارت امروز که تبلیغات حرف اول را می زند جایگاه خوبی نخواهید داشت. شما حتی ممکن است بخواهید برند کوچک خود را در شبکه های اجتماعی معرفی کنید و ممکن است تصور کنید کار سختی نیست و نیاز به مشاور ندارید اما باید گفت تبلیغات بهینه و هدفمند در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فوت و فن خاص خود را دارد که ما برخی از آنها را در این سایت معرفی کردیم.

برای آموزش و اشنایی با نکات بیشتر در تبلیغات و طراحی با ما در ظریف گرافیک همراه باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288