مجوزها

نکات و اصول مهم در طراحی استندهای نمایشگاهی و تبلیغاتی

  • اشتراک گذاری:
20 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4138 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

برندینگ یکی از دغدغه های تمام مشاغل می باشد. معرفی یک حرفه و شناخته شدن آن بین اقشار گوناگون باعث می شود راه برای موفقیت های بیشتر و پیشرفت روز افزون صاحبان آن برند فراهم شود. یکی از موقعیت های بسیار مهم در برندینگ حضور در نمایشگاه های مختلف می باشد. قرار گرفتن در نمایشگاه علاوه بر اینکه باعث می شود محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید، همچنین باعث می شود با رقبای خود بهتر آشنا شوید و از تجارب دیگران بیشتر استفاده کنید. حضور در نمایشگاه های مختلف نشان از فعال بودن برند شما دارد و این بازخورد بسیار خوبی در اذهان عمومی خواهد داشت. اما تنها حضور در نمایشگاه برای شناخته شدن کافی نیست. داشتن تبلیغات محیطی درست و هدفمند در محیط های نمایشگاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. استفاده از استندهای نمایشگاهی و غرفه های شکیل یکی از مواردی است که باید قبل از حضور در نمایشگاه به آن توجه ویژه ای شود.

 

استند نمایشگاهی

 

استند نمایشگاهی یکی از عناصر تبلیغاتی می باشد که معرف یک برند در محیط های نمایشگاهی می باشد. اما دلیل اینکه طراحی استند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد این است که محیط های شلوغ و پر رقابت نمایشگاه نیاز به ابزارهای بزرگ تر و جذاب تری برای جلب توجه بازدیدکننده دارد. قرار دادن چند استند نمایشگاهی با طراحی درست و شکیل می تواند به خوبی برندتان را به دیگران معرفی کند. اما استند نمایشگاهی چیست و انواع مختلف آن و اصول مهم در طراحی آن مواردی هستند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

 

استند تبلیغاتی

 

تعریف استند نمایشگاهی

استند نمایشگاهی سازه های تبلیغاتی می باشند که در معرض دید بودن بالا از ویژگی های اصلی آن می باشد و در کنار آن ویژگی های دیگری مانند سادگی، زیبایی، نصب و راه اندازی راحت، به صرفه بودن از نظر اقتصادی و زمان و همچنین سطح تبلیغاتی وسیع را دارد.
 

انواع مختلف استند

با نگاهی به نمایشگاه ها و فروشگاه های مختلف در سطح شهر و تبلیغات آنها متوجه می شوید که انواع مختلفی از استند وجو دارند که عبارتند از:

  • رومیزی

  • چرخشی

  • فلزی

  • تلسکوپی

  • رول آپ

  • فریم

  • پاپ آپ

  • چوبی یا ام دی اف

  • خرچنگی

  • کراس

  • باکس

  • پلاکسی گلاس

  • فلکه ای

 

استند

 

هر یک از این نوع استند جایگاه استفاده ی خاصی دارند که به بیان جزئیات نمی پردازیم. اما نکته ی مهمی که باید به آن اشاره کرد که با توجه به دایره ی تنوع بالای استندهای نمایشگاهی و تبلیغاتی هزینه کردن برای آنها کار درستی می باشد. ممکن است بسیاری از مشاغل تصور کنند که خرید استند هزینه ی اضافی می باشد اما باید گفت استندها نه تنها در محیط نمایشگاهی می توانند شما را به درستی به دیگران عرفی کنند علاوه براین بعد از زمان نمایشگاه شما می توانید آنها را در محیط شرکت و محل کار خود استفاده کنید و تبلیغات متنوعی را روی آن ها نصب کنید. مطمئنا با در نظر گرفتن مزایای آن با ما هم عقیده خواهید شد.

 

تبلیغات محیطی

 

نکات مهم در طراحی استند

از آنجا که استندهای نمایشگاهی به خوبی در دید همگان قرار میگیرند پس باید از این فرصت استفاده کرد و با یک طراحی درست تاثیر آن را چند برابر کرد. نکاتی که باید در طراحی استند در نظر گرفت عبارتند از:
 

رنگ

چشم انسان همیشه به دنبال رنگ های جذاب می باشد. قبلا به اهمیت رنگ در تبلیغات اشاره کردیم و گفتیم که دانستن کاربران هدف در هر شغل باعث می شود دایره ی رنگ مناسب برای تبلیغات تغییر کند. مثلا اگر شما قصد دارید در یک نمایشگاه مواد غذایی شرکت کنید استفاده از رنگ های قرمز و نارنجی توصیه می شود. سعی کنید رنگ ها را در تعداد کم و مناسب انتخاب کنید.
 

خلاقیت

تفاوت یکی از عواملی است که باعث می شود انسان ناخودآگاه به سمت آن جذب شود و چه بهتر که تنوع حس خوب به دیگران القا کند در این صورت تاثیر آن چند برابر خواهد شد. سعی کنید خلاقیت و ایده پردازی را برای محیط های نمایشگاهی به صورت صحیح به کار گیرید تا بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت غرفه ی محصولات خود جذب کنید.
 

استفاده از عکسهای جذاب

استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت می تواند در تاثیرگذاری استند نقش بسیار مهمی داشته باشد. سعی کنید در استند ها از تصاویر محصولاتتان با کیفیت بالا استفاده کنید.
 

شعار یا متن های تبلیغاتی تاثیرگذار

اگر شعار تبلیغاتی خاصی دارید حتما آن را با فونت مناسب و زیبا در طرح روی استند ذکر کنید. گاهی یک جمله ی زیبا می تواند تاثیری باورنکردنی داشته باشد.
 

استفاده از لوگو

لوگو یا آرم که هویت برند شما را نشان می دهد جایگاه مهمی روی استند دارد. سایز لوگو را به درستی تعیین کنید و کاملا قابل دید باشد.
 

نظم در کنار زیبایی

نظر داشتن در طرح های تبلیغاتی روی استند می تواند در جذابیت آن تاثیر زیادی داشته باشد. این نکته را همیشه در ذهن داشته باشید که نظم بخش جدایی ناپذیر از زیبایی خواهد بود.

 

تبلیغات محیطی

 

تعداد استندهای استفاده شده در نمایشگاه

سعی کنید در صورت امکان از چند استند در غرفه و محیط نمایشگاه استفاده کنید تا از بخش های مختلف بازدیدکننده به شمت غرفه شما جذب شوند.

 

استند نمایشگاهی

مواردی که در بالا بیان شدند نکات مهم و اصلی در طراحی استندهای نمایشگاهی می باشد. شما ممکن است به عنوان طراح و براساس دیدگاه کارفرما موارد دیگری را در حین طراحی مدنظر داشته باشید. مهم خروجی ایده آل و مطلوب کار می باشد.

یکی از تخصص های تیم ظریف گرافیک طراحی انواع استندهای نمایشگاهی می باشد که می توانید نمونه کارهای طراحی نمایشگاهی را در این سایت (ظریف گرافیک) مشاهده کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288