مجوزها

روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی

  • اشتراک گذاری:
20 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1848 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

دیجیتال مارکتینگ یا بازیابی دیجیتال مفهومی است که این روزها کاربرد بسیار زیادی داشته و به اصطلاح بازار داغی دارد. اما این نوع بازاریابی با روش سنتی آن چه تفاوت هایی دارد سوالی است که پاسخ به آن ضروری می باشد. برای دانستن تفاوت این دو نوع بازاریابی کافیست کمی به گذشته برگردید. منظور از گذشته چند سال گذشته یعنی حدودا 10 سال قبل. بازاریاب در مکان و زمان خاصی با مشتریان ارتباط حضوری داشتند و سعی به تبلیغات درست محصولات یا خدمات مختلف یک برند داشتند. اما امروزه این شیوه دیگر مرسوم نیست. امروزه مکان و زمان در بازاریابی و برندینگ معنایی ندارد. در اینجاست که بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ اهمیت خود را نشان می دهد. در ادامه به معرفی بیشتر دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت. پس با ما باشید.

بازاریابی دیجیتال

 

با رشد روز افزون اینترنت و شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف دیدگاه مشتریان نسبت به نوع خرید تغییر زیادی کرده است.  خرید اینترنتی یا آنلاین بخاطر حذف محدودیت های زمانی و مکانی جای خرید مستقیم و حضوری را گرفته است و همین باعث شده است تا برندهای مختلف فرصت را غنیمت شمرده و به تبلیغ خدمات و محصولات خود در دنیای دیجیتال توجه ویژه ای نموده اند. بازاریابی دیجیتال با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد سعی به جذب مشتری داشته و هر روز روش های جدیدی در این زمینه می بینیم. ابتدا کمی در مورد ابزارها و دارایی های مختلف بازاریابی دیجیتال صحبت خواهیم کرد و بعد از آن در مورد انواع بازاریابی مواردی را بیان خواهیم نمود.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

شما به عنوان یک بازاریابی دارایی هایی در اختیار دارید که برخلاف بازاریابی و تجارت سنتی سرمایه ی اقتصادی زادی برای بدست آوردن آنها نکرده اید. برخی از این دارایی ها عبارتند از

  • وب سایت

  • صفحات شبکه های اجتماعی مختلف (اینستاگرام، فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر و ..)

  • پست الکترونیک یا ایمیل

  • وبلاگ

  • کتاب های الکترونیکی

  • دارایی های مربوط به برندینگ (لوگو، فونت و ..)

اینها تعدادی از دارایی هایی است که یک بازاریاب دیجیتال در اختیار دارد. اما چطور این دارایی ها را به کار گیرد؟ در ادامه با ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهید شد.

 

بازاریابی دیجیتال

 

در حالت کلی اگر بخواهیم انواع بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ را بیان کنیم عبارتند از:
 

بازاریابی ربایشی (جاذبه ای) یا درون گرا

در این نوع از بازاریابی هدف این است که مشتری خود به دنبال یک برند باشد نه برند به دنبال مشتری. در این نوع بازاریابی مساله ی سئو و بازاریابی محتوا نقش مهمی دارد. وب سایت های مختلف با محتوانویسی صحیح سعی در جذب مشتری دارند.
 

بازاریابی ویروسی

این نوع از بازاریابی دقیقا مانند انتقال ویروس از شخصی به شخص دیگر عمل می کند. به عبارت دیگر افراد مختلفی که با برند شما در شبکه های و رسانه های اجتماعی مختلف آشنا می شوند به دیگران توصیه نموده و این روند ادامه دارد. در این نوع بازاریابی فعالیت و تبلیغات بهینه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی اهمیت بالایی دارند.

 

سئو

 

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

یکی از اولین روش هایی که در بازاریابی دیجیتال روی کار آمد و در زمان خود پیشرفت خیلی خوبی داشت ایمیل مارکتینگ بود. در این نوع از بازاریابی برای معرفی خدمات یا محصولات مختلف و یا اخبار جدید در مورد یک برند به ایمیل افراد مختلف ارسال می شود. این نوع از بازاریابی امروزه کمی در حال فراموشی می باشد.

 

ایمیل مارکتینگ

 

بازاریابی محتوا

محتوای تولیدی شما در شبکه های اجتماعی مختلف نقش بسیار مهمی در برندینگ داشته و علاوه براین برای افزایش رتبه یا rank وب سایت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. درک اهمیت این نوع از بازاریابی سخت نیست و کافیست به شبکه های اجتماعی مختلف سر بزنید تا حجم بالای تبلیغات و بازاریابی را مشاهده کنید.
 

پرداخت به ازای کلیک یا PPC

در این نوع از بازاریابی با پرداخت هزینه به ناشران وب سایت های مختلف به ازای هر کلیک روی تبلیغات شما سعی در جذب ترافیک به سمت وب سایت می شود که این کار باعث بالا رفتن رتبه ی سایت در گوگل می شود.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

مواردی که در بالا بیان شدند همه بیانگر این هستند که دنیای مجازی و فرصت های موجود در آنرا جدی بگیریم و سعی کنیم در کنار سرگرمی دیدگاه اقتصادی نسبت به شبکه های اجتماعی مختلف داشته باشیم. اما دنیای بازاریابی دیجیتال روز به روز با چالش های بیشتری مواجه می باشد و بی توجهی کاربران شبکه های اجتماعی و اختلاف نظرهای مختلف و گاه توهین و تبلیغات منفی برای برندهای مختلف توسط کاربران مورادی هستند که باید در ابتدای راه بپذیرید و با آن کنار بیایید و این نکته را به خاطر داشته باشیم که هیچ راه موفقیتی بدون سختی نیست.

شما می توانید با تیم ظریف گرافیک برای داشتن یک بازاریابی دیجیتال درست و تبلیغات صحیح و هدفمند در انواع شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا فرصت های پیش رویتان را در زمان مناسب دریابید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288