مجوزها

با رعایت این نکات میشه طراحی بسته بندی خلاقانه و ایده آل داشت

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 27 شهریور 1402 ) 4367 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی بسته بندی در گذشته اصلا معنای امروز رو نداشت و با تغییر اقتصاد و تکنولوژی و روی کار اومدن رقابت تنگاتنگ در هر کسب و کار، طراحی بسته بندی هم دچار تغییر زیادی شد. در گذشته طراحی بسته بندی و یا به عبارتی همون بسته بندی، تنها یک ظرف یا جعبه برای نگهداری محصولات بود و از لیبل و برچسب تنها برای مشخص کردن جزئیات مربوط به محصول استفاده میشد. اما در دنیای امروز، طراحی بسته بندی مثل طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و بروشور و سایر عناصر تبلیغات محیطی، نقش مهمی در جذب مشتری داره. در ادامه قصد داریم در مورد طراحی بسته بندی و نکات مهم برای خلق آثار ایده آل در زمینه ی طراحی بسته بندی بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی بسته بندی

برای پی بردن به اهمیت و کاربرد طراحی بسته بندی، کافیه اولین لحظات ورود به فروشگاه ها رو تصور کنین. اولین چیزی که باعث میشه به سمت یک محصول در قفسه های فروشگاه جلب بشین، طراحی بسته بندی محصولات هست. هر چند کیفیت کالا نقش مهمی در افزایش فروش و جلب مشتری داره، اما نمیشه از اهمیت بالای طراحی بسته بندی غافل شد و باید هوشمندی و دقت ویژه ای در این زمینه به کار برد. اما سوال اینه، چه نوع طراحی بسته بندی رو میشه ایده آل و به یادموندنی در نظر گرفت و چه نکاتی رو طراح گرافیک باید رعایت کنه؟

طراحی بسته بندی رو قابل استفاده و کاربردی انجام بدین

یکی از نکاتی که شاید بسیاری از طراحان گرافیک در طراحی بسته بندی در نظر نمیگیرن، قابل استفاده بودن بسته بندی هست. اگه شما به عنوان طراح گرافیک بتونین طراحی بسته بندی رو به نوعی انجام بدین که بعد از استفاده ی محصول هم کاربردی باشه، مطمئنا باعث جذب نگاه مشتری خواهد شد. برای مثال بسته بندی شکلات که به شکل توپ باشه، باعث میشه کودکان بیشتر به سمتش جذب بشن تا بتونن بعد از تموم شدن شکلات ها، از جعبه ی شکلات به عنوان توپ استفاده کنن.

طراحی بسته بندی ظریف گرافیک

طراحی بسته بندی باید سازگار با محصول باشه

جنس، طرح و رنگ استفاده شده برای طراحی بسته بندی، باید کاملا با محصول سازگار باشه. عدم دقت به این مورد میتونه به شدت روی فروش محصولات تاثیر منفی بزاره. برای مثال، اغلب افراد از اینکه سس کچاپ در ظرف های شیشه ای باشن، حس خوبی ندارن. با مطالعه و بررسی محصولات مختلف و طرح بسته بندی متناسب با هر یک، می تونین این مساله رو براحتی در ابتدا شروع طراحی بسته بندی حل کنین.

طراحی گرافیک

نسخه های طراحی بسته بندی ویژه و محدود برای یک محصولات انجام دهید

یکی از راه هایی که باعث میشه افراد مختلف رو به سمت مصرف یک محصول خاص تشویق کنین، طراحی بسته بندی خاص و متناسب با یه رویداد خاص و پرطرفدار هست. برای اینکه بهتر به این موضوع پی ببرین، یه مثال میگیم. تصور کنین نزدیک به مسابقات جام جهانی فوتبال هست، در این شرایط خوبه شما به عنوان طراح گرافیک، تعداد محدودی از بسته بندی های خلاقانه رو برای فوتبال دوستان طراحی کنین. این یک مثال ساده برای طراحی بسته بندی بود، شما خودتون باید با توجه به زمان، فرهنگ و کشوری که در اون زندگی می کنین، رویدادهای ویژه رو جستجو کنین و از این فرصت برای طراحی بسته بندی استفاده کنین.

طراحی

طراحی بسته بندی برخلاف قوانین همیشگی

برای موفقیت در هر زمینه ای، چه طراحی بسته بندی، چه طراحی لوگو و چه طراحی پوستر و غیره، گاهی لازمه اصول و قوانین رو زیر پا بزارین و برخلاف جریان همیشگی حرکت کنین. برای طراحی بسته بندی هم قوانین همیشگی رو با هوشمندی و برنامه ریزی درست کنار بزارین. مثلا به جای طراحی بسته بندی کارتن برای کفش، از یه بسته بندی دیگه استفاده کنین و با آزمون و خطا بالاخره به نتیجه ی خوبی در طراحی بسته بندی خواهید رسید.

طراحی بسته بندی خلاقانه

سادگی را در طراحی بسته بندی حفظ کنین

خیلی خوبه بتونین برای طراحی بسته بندی یا هر نوع طراحی و تبلیغات دیگه خلاقیت داشته باشین. اما یه نکته رو همیشه در هر نوع طراحی در نظر بگیرین و اون نکته، حفظ سادگی در کار و جلوگیری از افراط و تفریط هست. اطلاعات ضروری محصولات رو سعی نکنین برای رسیده به خاص بودن حذف کنین و یا کاملا برخلاف خواسته های اصلی مشتریان حرکت کنین. میانه رو باشین، چه در تبلیغات و چه در سایر کارها و امور زندگی.

بسته بندی

به تعدادی از نکات مهم در مورد طراحی بسته بندی در همین سایت اشاره کردیم و مطالبی که در بالا بهشون اشاره شد، میتونه مکمل مطالب قبلی باشه و با رعایت این موارد می تونین طراحی بسته بندی خلاقانه و ایده آل رو انجام بدین. ما در ظریف گرافیک بهتون پیشنهاد می کنیم در مسیر طراحی گرافیک زود خسته نشین و در طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی و تبلیغات محیطی نا امید نشین، چون با تلاش به همه چیز دست پیدا می کنین، فقط کافیه اراده ی قوی داشته باشین. نمونه ی بارز این تلاش ها رو می تونین در منوی نمونه کارهای ظریف گرافیک مشاهده کنین

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288