مجوزها

طراحی جلد کتاب چطور می تونه در موفقیت کتاب تاثیر داشته باشه

  • اشتراک گذاری:
3 خرداد 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4727 0 طراحی کاتالوگ
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی جلد کتاب، یکی از مهم ترین عناصر در بازاریابی کتاب به شمار میاد که عدم توجه به طراحی درست آن باعث میشه موفقیت کتاب به طور کامل تحت تاثیر قرار بگیره. به همین خاطر طراح گرافیک باید با اصول طراحی جلد کتاب آشنایی کامل داشته باشه و گام مهمی در موفقیت کتاب برداره. در ادامه قصد داریم در مورد نقش و اهمیت طراحی جلد کتاب در موفقیت کتاب صحبت کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی جلد کتاب ظریف گرافیک

در حالت کلی اگه بخوایم به نویسندگی و نوشتن یک کتاب نگاه کنیم، میشه گفت کار نویسنده مثل یک دست نوشته و دستخط هست که طراح گرافیک با طراحی جلد کتاب، اون دست خط رو به خواننده معرفی میکنه. به عبارت دیگه، با طراحی جلد کتاب احساسات و چیزهایی نهفته در کتاب، به خواننده القا میشه و باعث جذب مخاطب به سمت اون کتاب میشه. البته لازم به ذکر هست که موفقیت کتاب، حاصل تلاش نویسنده و طراح گرافیک در کنار هم هست و نمیشه یک جانبه به این موفقیت نگاه کرد.

طراحی جلد کتاب

با طراحی جلد کتاب باید توجه مخاطب رو جلب کرد

با یه نگاه به قفسه و ویترین مغازه های کتاب فروشی، با تنوع بسیار بالایی در کتاب های رنگارنگ که هر کدوم خوبی های خاص خودشون رو دارن مواجه میشیم. اما لا به لای تمام کتاب ها، برخی از اونا با طراحی جلد فوق العاده زیبا و جذاب، ناخودآگاه نگاه ها رو به سمت خودشون جلب می کنن. طراح گرافیک باید به گونه ای طراحی جلد کتاب رو انجام بده که بتونه در همون نگاه اول خواننده رو به سمت خودش راغب کنه و این یک گام بزرگ در بازاریابی کتاب محسوب میشه.

طراحی جلد کتاب خلاقانه

طراحی جلد کتاب خوب در کنار صحافی درست معنا پیدا میکنه

درسته که طراحی جلد کتاب نقش مهمی در جذب خواننده ی بیشتر داره، اما نمیشه طراحی جلد کتاب رو با سلیقه و ظرافت انجام داد و با صحافی بی کیفیت انتظار موفقیت کتاب رو داشت. سعی کنید انسجام طراحی جلد کتاب و صحافی رو به درستی حفظ کنین و از این طریق ارزش کتاب رو بالا ببرین.

جلد کتاب

قبل از طراحی کتاب، به موضوع کتاب مسلط باشین

یک طراح گرافیک زمانی میتونه کار طراحی جلد کتاب رو به درستی انجام بده که تا حد زیادی بر موضوع کتاب تسلط داشته باشه و مطلع باشه که در چه مورد باید طراحی کنه. درست مثل طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و بروشور و هر نوع عنصر تبلیغاتی دیگه که بدون شناخت برند موردنظر نمیشه انتظار خروجی خوبی داشت. طراح گرافیک در تمام مراحل طراحی جلد کتاب نباید فراموش کنه که هدف از طراحی جلد کتاب جذاب، علاوه بر جذب مخاطب، انتقال پیام اصلی نویسنده هست و این مساله بدون شناخت و تسلط بر موضوع کتاب تقریبا غیرممکنه.

طراحی گرافیک

طراحی جلد کتاب باید راهنمای مخاطب باشه

یکی از نگرانی ها و دغدغه ی اصلی در طراحی جلد کتاب، به نمایش گذاشتن اطلاعات کتاب روی جلد کتاب هست. طراح گرافیک باید بتونه طراحی جلد کتاب رو به گونه ای انجام بده که بدون ورق زدن کتاب، مخاطب متوجه بشه که این کتاب مربوط به چه گروه سنی هست و اطلاعات کلیدی در مورد اون کتاب بدست بیاره. طراحی جلد کتاب باید به گونه ای باشه که با مخاطب حرف بزنه و همین نکته باعث جذب نگاه مخاطبان بیشتر و در نتیجه موفقیت اون کتاب خواهد شد.

طراحی

عناصر مهم در طراحی جلد کتاب

برای اینکه در طراحی جلد کتاب بتونین به موفقیت برسین، باید برخی از عناصر رو بدرستی استفاده کنین و با هنر و ظرافت بتونین خروجی و نتیجه ی خوبی از طراحی جلد کتاب بدست بیارین. از جمله موارد مهم در طراحی جلد کتاب، استفاده ی درست از تایپوگرافی و کاربرد فونت های جذاب و متناسب با طرح هست. با تایپوگرافی جذاب برای نشون دادن اسم کتاب و نویسندگان می تونین گام بزرگی برای جذاب بودن طرح بردارین. در کنار فونت و تایپوگرافی، هیچ وقت از به کار بردن تصاویر با کیفیت و متناسب با موضوع کتاب در طراحی جلد کتاب غافل نشین. گاهی استفاده از یک تصویر به تنهایی می تونه موفقیت جلد کتاب رو تضمین کنه.

برای موفقیت در طراحی جلد کتاب یا هر نوع طراحی دیگه، از قبیل طراحی لوگو، طراحی تبلیغات محیطی، طراحی بسته بندی و غیره، اطلاع از اصول طراحی تضمین کننده ی موفقیت نیست و هیچ چیز جای تجربه رو نمیگیره. نمونه کارها طراحی جلد کتاب ظریف گرافیک و سایر کارهای طراحی این تیم، گویای این هستن که با تلاش و کسب تجربه میتونین به موفقیت دست پیدا کنین اگه خودتون بخواین و نا امید نشین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288