مجوزها

6 نمونه طراحی جلد کتاب حرفه ای

  • اشتراک گذاری:
16 بهمن 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 8957 0 طراحی کاتالوگ
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی جلد کتاب مثل تمام عناصر طراحی دیگه از جمله طراحی لوگو، طراحی بسته بندی و طراحی عناصر تبلیغات محیطی باید کاملا منحصر بفرد باشه و بتونه مخاطب رو در نگاه اول به سمت خودش جذب کنه. طراحی جلد کتاب باید بتونه به نوعی محتوای اصلی یا موضوع اصلی کتاب رو بیان کنه، به همین خاطر در طراحی جلد کتاب باید دقت و خلاقیت زیادی داشته باشین. برای نمونه در ادامه تعدادی از بهترین طراحی جلد کتاب که توسط طراحان گرافیک حرفه ای طراحی شده اند رو معرفی می کنیم. اگه شما هم دوست دارین با طراحی جلد کتاب بیشتر آشنا بشین، در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی جلد کتاب

طراحی گرافیک در همه جا نقش مهمی داره، از تبلیغات محیطی و برندینگ گرفته تا طراحی جلد کتاب و طراحی لوگو و سایر عناصر طراحی و تبلیغات. اغلب طراحان گرافیک بیشتر برای مثال روی طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی پوستر تمرکز دارن و کمتر پیش میاد که طراحی جلد کتاب رو در حوزه ی کار و هنرشون قرار میدن. حساسیت بالا و سختی طراحی جلد کتاب می تونه یکی از دلایل این امر باشه.واقعیت اینه اگه طراح گرافیک بتونه با دقت زیاد و خلاقیت و هنر، طراحی جلد کتاب رو بدرستی انجام بده، به خوبی میتونه در این زمینه بدرخشه و به موفقیت های خوبی دست پیدا کنه. برای مثال چند مورد از طراحی جلد کتاب های فوق العاده زیبا و معروف رو معرفی می کنیم.

طراحی جلد کتاب "Drawing type"

این کتاب یکی از 20 کتاب برتر از نظر طراحی جلد کتاب در سال 2014 بود. خوانندگان و جامعه ی هدف برای این کتاب، افرادی هستند که بدنبال یادگیری تایپوگرافی، تصویرگری و طراحی گرافیک هست. طرح جلد کتاب شامل تایپوگرافی با رنگ های جذاب هست که سادگی و زیبایی رو در کنار هم داره.

طراجی جلد کتاب drawing type

طراحی جلد کتاب "the book of heaven"

نویسنده ی این کتاب پاتریشا Storace هست و کار طراحی جلد کتاب رو Linda Huang انجام داده. نقطه ی قابل توجه در طراحی جلد این کتاب، به کار بردن کنتراست  و استفاده از طرح های انتزاعی هست که باعث میشه حس کنجکاوی بیننده رو برانگیزه. ساختار هندسی و کریستالی به کار گرفته شده در طراحی جلد کتاب، طراحی کاملا منحصر به فردی رو بوجود آورده و شاید به همین خاطر هست که یکی از بهترین طراحی جلد کتاب به شمار میاد.

طراحی جلد کتاب the book of heaven

طراحی جلد کتاب "کالیفرنیا"

طراحی جلد کتاب کالیفرنیا بسیار زیبا و دوست داشتنی و البته به یاد موندنی هست. این کتاب در سال 2014 یکی از 50 کتاب برتر بخاطر طراحی جلد کتاب شناخته شد. شاید در نگاه اول تنها تصویر جنگل به عنوان طراحی جلد کتاب انتخاب شده، اما تصویر این جنگل بسیار شبیه به دنیایی هست که نویسنده در این کتاب توصیف کرده. طراحی جلد این کتاب به نوعی نمایانگر موضوع اصلی کتاب هست. طراح جلد کتاب کالیفرنیا جولیانا لی هست.

طراحی جلد کتاب کالیفرنیا

طراحی جلد کتاب "dog ear"

نویسنده ی کتاب dog ear؛ جیم جانستون، با متنی شاعرانه در این کتاب بیشتر در مورد نشانه های بشریت در جهان اشاره کرده و دیوید دروموند یکی از طراحان گرافیک برجسته به صورت کاملا ماهرانه طراحی جلد کتاب رو انجام داده. در طراحی جلد کتاب از حروف dog ear استفاده شده و در پس زمینه ی طرح سیاره ها و ستاره ها نشون داده شدن که با علائم خاصی به هم متصل شدن.

طراحی جلد کتاب dog ear

طراحی جلد کتاب "Colorless Tsukuru Tazaki And His Years Of Pilgrimage"

طراحی جلد این کتاب رو چیپ کید به صورت کاملا حرفه ای و هنرمندانه انجام داده. در طراحی جلد کتاب عناصر طراحی، نقشه و نشانه های نا آشنا در کنار هم به کار گرفته شدن و سادگی رو در نگاه اول در ذهن بیننده القا می کنه. نوع طراحی جلد کتاب در اینجا کمی رمزگونه هست و ذهن مخاطب درگیر میشه تا طرح جلد کتاب رو تحلیل کنه. معماگونه بودن و درگیر کردن ذهن مخاطب یکی از مواردی هست که می تونه طراحی جلد کتاب رو منحصر به فرد کنه.

طراحی جلد کتاب خلاقانه

طراحی جلد کتاب "leaving the sea"

کتاب leave the sea یک داستان کوتاه هست که بن مارکوس نویسنده ی اونه و Peter Mendelsund طراح جلد کتاب هست. طراحی جلد کتاب کاملا منحصر به فرد هست و مفهوم موج دریا رو به بهترین شکل نشون میده. رنگ آبی به کار گرفته شده در طراحی جلد کتاب تونسته به زیبایی و جذاب بودن طراحی جلد کتاب کمک کنه.

طراحی جلد کتاب leaving the sea

مواردی که در بالا بهشون اشاره کردیم تعدادی از طراحی جلد کتاب به یادموندنی و جذاب هستن که طراح گرافیک تونسته با به کار گرفتن اصول مهم در طراحی جلد کتاب به موفقیت دست پیدا کنه. طراحی جلد کتاب مثل سایر عناصر طراحی از جمله طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی بسته بندی و طراحی کاتالوگ و بروشور نیاز به هنر، دقت و خلاقیت داره. نمونه طراحی جلد کتاب که توسط ظریف گرافیک انجام شدن رو می تونین در بخش نمونه کارهای سایت مشاهده کنین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288