مجوزها

8 اصول اولیه در طراحی جلد کتاب برای نویسندگان

  • اشتراک گذاری:
3 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 5968 0 طراحی کاتالوگ
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی جلد کتاب برای نویسندگان نام آشنا با افرادی که به تازگی وارد حوزه ی نویسندگی و انتشار کتاب شده اند کمی فرق دارد. نویسندگان تازه وارد باید با طراحی جلد منحصر به فرد و جذاب بتوانند خوانندگان بیشتری را به سمت قفسه های کتاب خود جذب کنند و این نیاز به داشتن طراح گرافیک با سابقه و متخصص دارد. در ادامه تعدادی از اصول و نکات مهم در طراحی جلد کتاب برای آن دسته از نویسندگان تازه کار که قصد درخشیدن دارند را معرفی خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

 اهمیت طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب از آن دسته عناصر مهم در بازاریابی و جذب مشتری به سمت قفسه های کتابفروشی می باشد که گاهی عدم توجه به آن باعث میشود زحمات چندین ساله ی نویسنده نادیده گرفته شود و بازخورد خوبی را همراه نداشته باشد. قبل آن پیشنهاد می کنیم که کمی راجب تاثیر طراحی جلد کتاب مطالعه کنید. از جمله موارد مهمی که در طراحی جلد کتاب باید به آن توجه داشت، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سفارش طراحی و چاپ طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب با نویسندگی دو دنیای کاملا متفاوت می باشند و نمی توان انتظار داشت که نویسنده خودش کار طراحی جلد کتاب را هم انجام دهد. در نتیجه برای رسیدن به موفقیت در جذب خواننده ی بیشتر به سمت کتاب، در مرحله ی اول لازم است تا کار را به کاردان بسپارید. یک طراح گرافیک با تجربه و حرفه ای، با نگاهی به موضوع کتاب و مخاطب اصلی کتاب، در نهایت می تواند با تلفیق دانش و هنر، بهترین طراح جلد کتاب را برای نویسنده به ارمغان بیاورد.

جلد کتاب شعر برای کودکان

طراحی جلد کتاب منحصر به فرد

مانند هر یک از عناصر تبلیغاتی مانند طراحی لوگو و طراحی بسته بندی، منحصر به فرد بودن یکی از مهم ترین ویژگی هایی می باشد که در جلد کتاب باید به چشم بخورد. ایجاد طرح های منحصر به فرد و خلاقانه و در عین حال جذاب، همان چیزی می باشد که هر طراح گرافیک در طراحی جلد کتاب باید به دنبال آن باشد.

طراحی جلد کتاب ساده چیست

طراحی جلد کتاب با توجه به اندازه ی کتاب

سایز و اندازه ای که طراح گرافیک باید برای جلد کتاب در نظر بگیرد، تاثیر زیادی در انتخاب نوع طرح دارد. برای مثال در طراحی جلد کتابچه ها و کتاب های جیبی که سایز کوچکی دارند، طراحی باید با حساسیت بیشتری انجام شود تا بدون هر نوع پیچیدگی باشد. میتوانید از نمونه جلد کتاب حرفه ای و جذاب را برای الهام گرفتن و برای کسب درک خوبی از طراحی جلد کتاب حرفه ای خود استفاده کنید.

برجسته تر کردن یک عنصر روی جلد کتاب

یکی از بهترین ترفندها برای ایجاد طرح های منحصر به فرد و جذاب، برجسته تر کردن یک عنصر در طرح می باشد. این نوع طراحی جلد کتاب در نهایت طرح های جسورانه و چشمگیری را بوجود خواهند آورد.

طراحی جلد کتاب حرفه ای

اجتناب از پیچیدگی در طراحی جلد کتاب

ترکیب زیبا و حرفه ای تصاویر، متن و استفاده از اشکال هندسی اگر هوشمندانه صورت گیرد، در نهایت باید طرحی بدون پیچیدگی را به همراه داشته باشد تا چشم بیننده با دیدن آن دچار خستگی و ابهام نشود. سعی کنید جلد کتب را کاملا ساده طراحی کنید تا راحت تر بتواند هدف و موضوع اصلی کتاب را نشان دهد. نمونه کارهای ما را در زمینه ی نمونه کار طراحی جلد کتاب مشاهده کنید.

فونت را با دقت انتخاب کنید

استفاده از تایپوگرافی و به کار بردن فونت های مختلف بر روی طرح جلد کتاب یکی از اصلی ترین المان های طراحی می باشد و می توان گفت جلد کتاب بدون نوشته و متن تقریبا بی معنا می باشد. نام و مشخصات مربوط به کتاب باید با فونت های مناسب بر روی جلد درج گردند و سعی کنید حداکثر از 3 فونت استفاده شود.

طراحی گرافیکی جلد کتاب خلاقانه با فتوشاپ

در نظر گرفتن اصول چاپ در حین طراحی

اگر تا بحال تجربه ی طراحی و چاپ را داشته باشید، قطعا متوجه شده اید که آنچه شما به عنوان طرح نهایی بر روی مانیتور میبینید با چیزی که بعد چاپ مشاهده خواهد شد، تفاوت بسیار زیادی دارد. اگر طراحی جلد کتاب را به طراح گرافیک حرفه ای و با تجربه سپرده باشید، قطعا طراح از این تفاوت ها آگاه است و با توجه به اصول چاپ، جلد کتاب را طراحی خواهد کرد.

اندازه جلد کتاب معروف

ترجیح دادن وکتور به پیکسل در طراحی جلد کتاب

در زمان تهیه ی فایل های دیجیتال برای جلد کتاب، بهترین گزینه بین طرح های برداری و پیکسلی بدون شک برداری یا همان وکتور می باشد زیرا کیفیت بالای تصاویر حفظ میشود. با این حال اگر مجبور به کار در محیط های پیکسلی مانند فتوشاپ هستید، لازم است که از کیفیت بالای تصاویر اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که تصاویر کوچکتر از سایز مورد نیاز شما نباشد.

جلد کتاب سیاه

طراحی جلد کتاب ظریف گرافیک

تیم طراحی جلد کتاب ظریف گرافیک، با داشتن سابقه ی فعالیت در حوزه ی طراحی جلد کتاب، طراحی لوگو، طراحی بسته بندی و سایر عناصر تبلیغاتی در کنار شماست تا حاصل ماه ها و شاید سالها تلاش در حوزه ی نویسندگی تان را به بهترین شکل به نمایش بگذارد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288