مجوزها

طراحی جلد کتاب ایده آل در 2022 (نکات مهم)

  • اشتراک گذاری:
3 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3650 0 طراحی کاتالوگ
آنچه در این مطلب می خوانید:

کتاب یکی از مهم ترین و اصلی ترین منابع اطلاعاتی به شمار میاد که علیرغم گرایش اغلب افراد به سمت نسخه های الکترونیکی کتاب ها و خوندن مطالب در وب سایت های مختلف، هنوز از جایگاه ویژه ای برخورداره. از جمله موارد بسیار مهم برای جلب نظر مخاطب به سمت کتاب، طراحی جلد کتاب هست که میتونه با کوچکترین غفلت در طراحی اون، زحمات نویسنده رو از بین ببره. طراحی جلد کتاب هم مثل تمام طراحی های دیگه از جمله طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی پوستر و غیره، با گذشت زمان دچار تغییر میشه و طراح گرافیک باید بتونه پا به پای این تغییرات و خواسته ها پیش بره. در ادامه مهم ترین نکاتی که برای طراحی جلد کتاب در 2021 باید رعایت بشن رو معرفی میکنیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی جلد کتاب

استفاده از تایپوگرافی برجسته در طراحی جلد کتاب

تایپوگرافی یکی از عناصر حیاتی در طراحی گرافیک به شمار میاد که در طراحی جلد کتاب به وفور استفاده میشه. در چند سال اخیر تایپوگرافی های برجسته و بزرگ در طراحی جلد کتاب به کار برده شدن و این روند در سال 2021 هم ادامه داره. از جمله دلایلی که طراحان گرافیک  از تایپوگرافی در طراحی جلد کتاب استفاده میکنن، نقش مهم اونا در جلب نظر مخاطب هست. قرار گرفتن متنون برجسته با رنگ مناسب روی جلد کتاب ناخودآگاه باعث میشه نگاه ها به سمت اون کتاب جلب بشه.

طراحی حرفه ای جلد کتاب

طراحی جلد کتاب مینیمالیست

طراحان گرافیک در حال حاضر بیشتر به سمت طراحی جلد کتاب ساده و در عین حال زیبا پیش میرن، به همین خاطر در طراحی جلد کتاب از طرح های مینیمال استفاده میکنن. استفاده از طراحی جلد کتاب ساده و مینیمال به طراح گرافیک این امکان رو میده تا براحتی بر روی یک عنصر تمرکز داشته باشه و براحتی اون عنصر رو در بر روی جلد کتاب برجسته کنه. نتیجه ی این نوع طراحی جلد کتاب، جلب نظر بیشتر مخاطب و رسیدن طراح گرافیک به هدف اصلی در طراحی جلد کتاب هست.

طراحی جلد کتاب مینیمال

استفاده از فونت های دست نویس در طراحی جلد کتاب

در چند سال اخیر برای طراحی جلد کتاب، مخصوصا کتاب های با مضمون داستان های کودکانه از تصاویر و عناصر گرافیکی زیاد استفاده میشه. یکی از راه های جذاب کردن این گونه طراحی ها، به کار بردن متن با فونت های دست نویس هست که نقش مهمی در جذب نگاه مخاطب داره.

طراحی کتاب

بازگشت مجدد عناصر طراحی Retro برای طراحی جلد کتاب

با نگاهی به طراحی جلد کتاب های انجام شده در چند سال اخیر کاملا متوجه میشین که برخی از طراحان گرافیک به شیوه ی طراحی جلد کتاب در دهه ی 70 و 80 میلادی گرایش پیدا کردن. انتظار میرود که در 2021 به بعد دوباره از عناصر طراحی Retro در طراحی جلد کتاب استفاده بشه.

طراحی کتاب 2018

کلاژدر طراحی جلد کتاب

یکی دیگه از سبک های طراحی جلد کتاب که در 2021 شاهد اون هستیم، استفاده از کلاژ هست که طراحی جلد کتاب بسیار منحصر به فردی رو ایجاد میکنه. استفاده از طراحی کلاژ برای طراحی جلد کتاب در صورتی میتونه به بهترین شکل ممکن انجام بشه که طراح گرافیک از خلاقیت و دانش در کنار هم بهره ببره و متناسب با موضوع کتاب، طراحی های کاملا متمایز و خاصی رو انجام بده.

طراحی گرافیک

عکس های واقعی و زنده در طراحی جلد کتاب

برای برانگیختن احساسات مخاطب و جذب نگاهشون به سمت کتاب، استفاده از تصاویر زنده که گوشه ای از زندگی واقعی رو نشون میده، میتونه بسیار موثر باشه. نقش عکاسی در طراحی گرافیک مساله ی غیرقابل انکاری هست و عامل مهمی در موفقیت طراحی جلد کتاب محسوب میشه.

طراحی گرافیک حرفه ای

صورتی، رنگ غالب در طراحی جلد کتاب

انتخاب رنگ نا مناسب در هر نوع طراحی میتونه روی تمام زحمات طراح گرافیک رو بپوشونه و نه تنها تاثیر مثبتی در جلب نظر مخاطب نداشته باشه، بلکه کاملا برعکس عمل خواهد کرد، به همین خاطر هست که تا این اندازه توجه به روانشناسی رنگ در طراحی گرافیک اهمیت داره. در سال 2021 شاهد این هستیم که به رنگ صورتی در طراحی جلد کتاب توجه ویژه ای شده و به نوعی رنگ غالب طراحی در این سال به شمار میاد. کافیه یه نگاه ساده به کتاب های آنلاین آمازون بندازین تا متوجه بشین.

طراحی

طراحی شلوغ و پیچیده برای طراحی جلد کتاب

درسته که طراحی گرافیک در چند سال اخیر به سمت طراحی مینیمال گرایش پیدا کرده، اما جالبه بدونین طراحی جلد کتاب های انجام شده در 2021 نشون میدن که میشه با طراحی های شلوغ و پیچیده کارهای منحر بفردی ایجاد کرد و بازخورد خوبی رو شاهد بود.

طراح گرافیک

متن روی تصویر در طراحی جلد کتاب

ترکیب تصویر و متن در طراحی جلد کتاب، چیز جدیدی نیست و همیشه کاربرد داشته و چیزی که باعث میشه کاربرد این ترکیب در طراحی جلد کتاب رو کاملا منحصر به فرد کنه، خلاقیت طراح گرافیک هست. فاصله گرفتن از کلیشه ها و طراحی های تکراری میتونه گام خوبی برای ایجاد ترکیب های خارق العاده از متن و تصویر در طراحی جلد کتاب باشه.

طراحی گرافیک حرفه ای

برای داشتن طراحی جلد کتاب کاملا منحصر به فرد و مطابق با استانداردهای طراحی روز، میتونین طراحی جلد کتابتون رو به تیم طراحی گرافیک ظریف گرافیک بسپارین و منتظر بهترین خروجی از کار باشین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288