مجوزها

قوانینی شگفت انگیز و ساده برای طراحی پوستر خلاقانه و هنری

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3655 0 طراحی پوستر
آنچه در این مطلب می خوانید:

همونطور که باید اصول و استاندارهایی را در طراحی کاتالوگ ، بروشور ، لوگو و سایر مواردی که برای تبلیغات مورد است قرار میگیرن رعایت کرد ، طراحی پوستر نیز از این قاعده مستثنی نیست . می دونین دنیای طراحی گرافیکی امروزه ، دنیای خلاقیت ، ایده پردازی و سبک های نو هست . در این مطلب مجموعه ظریف گرافیک مختصر و مفید موارد مهمی رو برای طراحی پوستر خوب و حرفه ای در اختیارتون میزاره .

طراحی گرافیک

برای طراحی پوستر خلاق و جذاب در ابتدا باید بدونیم مخاطب چه کسانی هستن ؟

استفاده از رنگ ها ، فونت ها ، تصاویر ، چینش تصاویر و ترکیب همه این عناصر باید کاملا آگاهانه و اصولی باشه . به عنوان مثال برای استفاده از فونت ها همیشه باید فونت های بزرگ برای تیتر ها در نظر گرفته بشه و فونت های کوچک تر بعنوان متن کار و توضیحات استفاده بشه. فونت ها و رنگ هایی که برای خانم ها یا آقایان و همچنین کودکان مورد استفاده قرار میگیرن کاملا متفاوت از هم هستند . میشه گفت فونت های سبک خانم ها نازک تر ، آقایان بولد تر و در مورد کودکان هم فانتزی هارو میشه استفاده کرد . همچنین در ترکیب رنگ همین امر صدق میکنه که رنگ های صورتی ، بنفش که نشانه آرامش و احساسات هستند بیشتر برای خانم ها کاربرد دارند و برای آقایان نیز رنگ های تیره که نماد اعتماد و اطمینان هست مورد استفاده قرار میگیرن.

طراحی پوستر

برای طراحی پوستر خوب میشه از چندین راه استفاده کرد. در ابتدا باید دید برای طراحی ، تصاویر مد نظر هستند یا نوشته ها و یا ترکیبی از هر دو آنها .در سلسله مراتب بصری طراحی پوستر میشه گفت تصاویر بیشترین اثر رو در مخاطب میزاره و بعد نوشته ها میتونن پیام رو با جزئیات منتقل کنند. اگر میخواین تصاویر توی طراحی تون استفاده بشه و مخاطب در یک نگاه نظرش جلب بشه ، باید تصاویر رو طوری انتخاب کنید که حتما از کیفیت مطلوب برخوردار باشند و در ترکیب آنها دقت لازم رو داشته باشید تا مخاطب دچار سردرگمی نشه و مجبور به کشف طرح نباشه .

طراحی پوستر خلاقانه

هنگامیکه نوشته ها و عناوین برای طراحی پوستر مد نظر هستند، حتما باید در انتخاب فونت ها ، مکانی که قرار میگیرند، تایپوگرافی های که استفاده میکنین و ترکیب نوشته ها دقت لازم رو داشته باشید .همواره درنوشته های پوستر کم گویی و گزیده گویی را در نظر بگیرید با این روش طرح برای مخاطب جذاب تر خواهد بود . همیشه در نظر داشته باشین ،مخاطب معمولا دید از بالا به پایین داره و همچنین سمت راست و چپ پوستر از بالا به پایین مورد توجه قرار میگیره . پس بهتره اصل مطلب و هدف رو در همین راستا قرار بدین تا انرژی و هیجانی که مد نظرتون هست از جانب بیننده طرح دریافت کنید .

طراحی

خوانا بودن طراحی پوستر رو فراموش نکنین

پوستر ها بیشتر در اماکن عمومی مثل معابر ، ایستگاه ها ، نمایشگاه ها ، فروشگاه ها و ... نصب میشن . طراحی بگونه ای باید باشه که مخاطب همه اطلاعت رو مجبور نباشه بخونه یا ببینه تا به موضوع مورد نظر پی ببره مطمئن شین اونقد طرح تون خوانا و واضح هست که موضوع از فاصله دور هم قابل درک هست .

طراحی پوستر حرفه ای

عنصر رنگ رو در طراحی پوستر جدی بگیرین

در ترکیب رنگ ها همونطور که گفتیم هر قشری رنگ خاص خودش رو داره . همینطور هر فرهنگ ،شهر ، ملیت میتونه روی رنگ ها تعصب و تعلق و حتی نفرت هایی داشته باشند که باید حتما مد نظر یک طراح گرافیکی قرار بگیره تا به محبوبیت اثر خودش اضافه کنه . گاهی میتونین تلفیق رنگی صرفا هم خوانی نداشته باشه ، میشه از تضاد رنگ ها هم استفاده کرد . (ترکیب سیاه و سفید و یا قرمز و آبی) تا ببیننده حس دنبال کنندگی رنگ ها رو داشته باشه و از این طریق به موضوع اصلی پوستر پی ببره .توجه داشته باشید ترکیب رنگهای زیاد باعث آشفتگی ذهن بیننده خواهد شد .

و در نهایت شما همواره میتونین از غیر ممکن ها استفاده کنین . در خیلی از موارد هنگام طراحی مواردی ممکنه باهم جور در نیان ولی شما میتونین با خلق یک اثر جدید، ناممکنی رو ایجاد کنید و حتی در این زمینه صاحب سبک بشین .در این راستا همراه با ظریف گرافیک باشید و بدون هیچ محدودیتی طرح های خلاقانه و جذاب ایجاد کنید .

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288