مجوزها

تفاوت های اساسی هویت بصری ، برند و لوگو همراه با ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 26 شهریور 1402 ) 1449 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو ، طراحی هویت بصری و برند سه تعریف مستقل و کاملا جدا از هم دارند . اما به طور اشتباه اینگونه معرفی شده است که لوگو هویت و معرف کسب و کار شما است. اما در واقع این سه مورد هر کدام در جایگاه خاص و مهم شان نقش آفرینی می کنند و در نهایت دست در دست هم کلیت یک سارمان را شکل میدهند. همراه با ظریف گرافیک در این مورد بیشتر بدانید.

طراحی هویت بصری ظریف گرافیک

در ابتدا به معنای برند می پردازیم تا مفهوم آن کاملا روشن شود . همانگونه که می دانید برند پیچیدگی های خاص خود را دارد و موضوع ساده ای نیست . هر آنچه از سازمان، تولیدات و خدمات در ذهن مشتری و مخاطب تداعی شود برند نا میده می شود. هیچگاه از یک طراحی گرافیک نمی توان انتظار داشت برند یک سازمان و یا هویت آن را شکل دهد و اینجا تنها مشتری است که می تواند چنین کاری انجام دهد و به تصویر کشیدن شالوده یک برند بر عهده یک طراح گرافیک است . هیچگاه نمی توان برند را به تعدادی عنصر از نوع رنگ ، شعار ، لوگو و یا در مواردی موسیقی که می توان به آن افزود نسبت داد . در اینصورت آنچه از عملکرد یک سازمان و یا شرکت ، تولیدات و هر چیزی که مالک آن باشد بازتابی از ارزش ها و اهداف شرکت است که به معنای یک کلِ واحد است . بطور کلی برند احساسی درونی و رابطی است میان یک سازمان و مخاطبانش و هر آنچه که مخاطب و یا مشتری بعد از ترک سازمان می گوید برند نامیده می شود . هر چه قدر میزان تلاش یک سازمان برای ایجاد روابط بهتر و واقعی تر با مخاطبانش بیشتر باشد، برند پاداشی در ازای  خلق چنین رابطه ای خواهد بود .

هویت بصری

هر آنچه از حس های بینایی ، شنوایی ، لامسه ، بویایی و یا چشایی که مورد استفاده قرار بگیرد و این خود منعکس کننده ی رابطه میان یک شرکت و یا سازمان با مخاطب خواهد بود که به بیانی آن را brand artifact می نامند .

لوگو چیست 

باید درک کنیم که لوگو چیست و پرچم دار کدام کار کرد یک سازمان می باشد . همه می دانیم لوگو وظیفه اش شناساندن است که می توان با استفاده از فلگ یا نماد و یا امضا شرکت را معرفی نماید و به ندرت کسب و کاری را توصیف می کند که متاسفانه در ایران این موضوع کاملا بر عکس است و به ندرت طراحی لوگو چیزی غیر از معرفی و توصیف کارکرد یک شرکت را در بردارد .

در واقع لوگو وظیفه اش تمیز دادن یک کسب و کار از دیگر کسب و کارهاست و یک تجارت را بیاد ماندنی نماید نه اینکه تجارت را توصیف کند.  همانطور که از روی نام اشخاص به شناسایی و درک کاملی از او در ذهنمان می رسیم، لوگو نیز چنین است که تجارت و یا محصولی را به ساده ترین شکل ممکن شناسایی میکند. امروزه در همه زمینه های تجاری و کسب و کار ها از علائم و نماد های تجاری استفاده می شود تا به مخاطبان کیفیت محصول و کالای خود را بشناساند.

 طراحی لوگو

هویت بصری یعنی چه

آنچه که در یک شرکت کاربرد داخلی دارد به همراه قوانین و مصالح بصری هویت بصری را شکل می دهد.  قوانینی که هویت یک شرکت را شکل می دهند، می توانند در انواع رسانه ها جایگزاری شود. بعنوان مثال در پالت رنگی ، انواع  ، ابعاد و هر آنچه از موارد مشابه است اجرایی شود. هر آنچه از موارد بصری از جمله، طراحی لوگو (نماد کل هویت و برند)، ست های اداری ، طراحی های گرافیکی و تبلیغاتی مانند بروشور ، تراکت ، کتاب ، وبسایت و ... تولیدات و بسته بندی ها ، تابلو ، مفاهیم و عملکردهایی که پیام را به صورت غیر مستقیم می رساند و هر آنچه که معرف شرکت باشد مانند هدایای تبلیغاتی هویت بصری یک سازمان را شکل می دهند.

ارتباط برند ، لوگو و هویت بصری چیست ؟

طراحی لوگو و طراحی هوبت بصری

اگر برند را به عنوان یک ارتباط در نظر بگیریم، انواع لوگو را میتوان انعکاس آن در نظر گرفت. هر آنچه که برند یک رابطه را با مخاطبان خود موفق تر به وجود آورد، لوگو به منظور بازگرداندن مشتری به سازمان می تواند عمل نماید . بطوری که هر کجا لوگوی شرکتی دیده شد ارتباط مشتری با برند را تقویت نموده و این گامی موفق در زمینه کسب و کار یک تجارت می باشد. از طرفی هر بار نمادی از کسب و کاری را مخاطبان آن سازمان ببینند در واقع وسعت ، رنگ و احساس آن سازمان را به مخاطبان القا  می کند.

هویت بصری

باید بدانید داشتن مشتریان وفادار باعث می شود هویت بصری برند شما شکل گیرد.  هر آنچه در سه زمینه هویت بصری، برند و طراحی لوگو؛ زمان ، تجزیه تحلیل ، بررسی نظرات مخاطبان ، انجام بهترین تبلیغات و بهترین روش ها در معرفی کسب و کار به مخاطب بیشتر باشد، در واقع شما پایه های سازمان خود را محکم تر و توانایی هایتان را بیشتر و قدرتمند تر خواهید کرد . ظریف گرافیک در این زمینه می تواند شما را در همیشه برتر بودن همراهی نماید و بعنوان نمونه می توانید به بخش های مختلف سایت مراجعه نموده و هرآنچه از مشاوره برند سازی ، هویت بصری و انواع طراحی های تبلیغاتی از ما بخواهید. 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288