مجوزها

بررسی الگوریتم فرست آگوست گوگل یا الگوریتم مدیکال با ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
23 مرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1453 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

سئو و دست یافتن به جایگاه برتر در نتایج موتورهای جستجو دنیای پیچیده ای دارد و با توجه به تغییراتی که گوگل هر از چند گاهی در الگوریتم های خود ایجاد میکند، باید کاملا بروز بود و مطابق با خواسته های جدید گوگل پیش رفت. 1 آگوست 2018 گوگل دوباره الگوریتم هسته خود را بروزرسانی کرد و الگوریتم جدیدی به نام الگوریتم فرست آگوست یا مدیکال را معرفی کرد و تاثیر زیادی در نتایج جستجو و رتبه ی سایت ها ایجاد کرد. در ادامه الگوریتم فرست آگوست را بیشتر تحلیل خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

الگوریتم فرست آگوست گوگل

تغییرات در الگوریتم هسته ی گوگل باعث نگرانی بسیاری از سایت ها بخاطر جابه جایی رتبه و بازخورد منفی از تغییر نتایج و سئوی سایت شد که در این بین بیشترین تاثیر بر روی سایت های پزشکی احساس میشود و شاید به همین خاطر است که این الگوریتم  به مدیکال شهرت یافته است. در حالت کلی سایت های با رتبه ی بالا که با تغییر هسته ی الگوریتم گوگل دچار تغییر محسوسی در کاهش رتبه شده اند، عبارتند از:

  • www.prevention.com

  • www.verywellfanily.com

  • www.travelcity.com

  • www.thesprudceetd.com

  • www.livestrong.com

  • www.lilluna.com

  • www.verywellhealth.com

  • www.seriouseats.com

  • www.draxe.com

  • www.dealsplus.com
     

الگوریتم مدیکال گوگل

در برابر لیست ارائه شده برای سایت هایی که با تغییر الگوریتم جدید گوگل، دچار افت شدید در رتبه و افزایش اعتبار شده اند، تغییرات الگوریتم 1 آگوست باعث موفقیت برخی از سایت ها شده اند و در سطوح بالایی از تبه بندی گوگل قرار گرفته اند که عبارتند از:

  • www.glassdoor.com

  • www.spendwithpennies.com

  • www.linkedin.com

  • www.dinnerthendessert.com

  • www.amctheatres.com

  • www.bhphotovideo.com

  • www.harpersbazaar.com

  • www.gamesgames.com

  • www.ebay.com

  • www.costco.com

الگوریتم های گوگل

سایت های پزشکی هدف اصلی الگوریتم فرست آگوست گوگل

بررسی هایی که در طول چند هفته ی گذشته انجام شده اند، نشان می دهد که الگوریتم 1 آگوست گوگل بیش از همه سایت های پزشکی یا YMYL را مورد هدف قرار داده اند. YMYL به معنای سایت های پول یا زندگی، در طول چند هفته ی گذشته به شدت با جا به جایی رتبه روبرو شده اند و این یک نگرانی بزرگ برای مدیران این سایت ها می باشد. البته گوگل به طور قطع این موضوع را تایید نکرده است و این نتایج تنها با بررسی سایت های مطرح دنیا مانند SEMRush، RankRanger بدست آمده است. با توجه به اینکه سایت های YMYL بیشتر با اطلاعات شخصی افراد سر و کار دارند و از نظر گوگل اعتبار بالایی باید داشته باشند، در نتیجه در بروزرسانی الگوریتم هسته ی جدید خود به شدت به این سایت ها توجه شده و برای برخی بالا رفتن رتبه را به همراه داشته و برخی کاهش شدید در رتبه.

الگوریتم 1 آگوست گوگل

فاکتورهای مهم در الگوریتم 1 آگوست گوگل

هر چند مدیران گوگل هیچ وقت به طور قطع فاکتورهای مهم برای رتبه بندی سایت ها را اعلام نمیکنند و تنها با بررسی و تحقیق سئوکاران هست که میشود به فاکتورهای مهم در بروزرسانی های جدید پی برد، اما دنی سولیوان، در توییتر گفت که این بروزرسانی مانند بروزرسانی 9 مارس هست. در پاسخ به سوالاتی که اغلب از در مورد چگونگی مواجه شدن با این تغییرات و بروزرسانی پرسیده اند، مدیران گوگل تنها با اشاره به "تولید محتوای حرفه ای و عالی" تاکید داشتند. البته نمی توان از تاثیر تولید محتوای با کیفیت بر سئو و بهبود رتبه ی سایت های مختلف چشم پوشی کرد و این یکی از فاکتورهای مهمی می باشد که همیشه برای گوگل مهم بوده و هست، اما بررسی انجام شده بر روی نتایج بدست آمده از ارائه ی الگوریتم 1 آگوست گوگل چیز دیگری را نشان می دهد.

سه فاکتور E-A-T (Expertise, Authoritativeness and Trust) که به معنای تخصص، اعتبار و اعتماد می باشد، هدف اصلی گوگل بوده و با توجه به اینکه سایت های پزشکی و سلامت و سایت هایی که اطلاعات شخصی افراد را در اختیار دارند، باید از نظر اعتماد و اعتبار در درجه ی بالایی باشند، به همین خاطر بیش از سایر سایت ها با تغییر در رتبه مواجه شده اند. برای مثال نمودار زیر بررسی های انجام شده توسط SEMRush بر روی سایت های مرتبط با رژیم های غذایی و تغذیه بعد و قبل از ارائه ی الگوریتم 1 آگوست گوگل را نشان می دهد:

بروزرسانی الگوریتم گوگل

بررسی الگوریتم فرست آگوست گوگل

با بررسی و مقایسه ی نتایج سایت های YMYL بر اساس سه فاکتور E-A-T می توان به این نتیجه رسید که در الگوریتم 1 آگوست گوگل، مهم ترین فاکتور T یا همان اعتماد می باشد.
 

با بروزرسانی الگوریتم 1 آگوست گوگل چه کنیم؟

دست یافتن به رتبه های برتر در نتایج جستجوی گوگل کار بسیار سخت و زمان گیری می باشد و با جا به جایی رتبه ها بخاطر بروزرسانی و تغییر در الگوریتم های گوگل، زحمات بسیاری از مدیران سئو تحت تاثیر قرار میگیرد. قطعا نباید با کوچکترین تغییر در نتایج نا امید شد و اصطلاحا میدان خالی کرد. بهترین کار همسو شدن با تغییرات جدید می باشد. در شرایط فعلی و ارائه ی الگوریتم 1 آگوست گوگل، بنظر می رسد بهترین کار اهمیت دادن به سه فاکتور تخصص، اعتماد و اعتبار می باشد. برای این منظور راهکارهایی مانند قرار دادن اطلاعات دسترسی در صفحه ی درباره ما، قرار دادن اطلاعات نویسندگان بخش تولید محتوا و نشان دادن اعتبار نویسندگان مطالب و استفاده از نویسندگان معتبر برای این بخش ها می تواند تا حد زیادی به دست یافتن به جایگاه برتر در نتایج جستجوی گوگل امیدوار بود.

البته باز هم تاکید می کنیم که تمام این نتایج تنها با تحقیق و بررسی سایت های مختلف بعد از بروزرسانی الگوریتم هسته ی گوگل بدست آمده و گوگل هنوز هیچ یک را تایید نکرده است و تنها بر روی تولید محتوای با کیفیت تاکید داشته و دارد. تیم تولید محتوای ظریف گرافیک می تواند شما را برای تولید محتوا بر اساس اصول سئو کمک و همراهی کند. برای ارتباط با ما، کافیست وارد منوی تماس با ما شوید و از طریق راه های ارتباطی مشخص شده، با ما در تعامل باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288