مجوزها

چطور برای تولید محتوای حرفه ای کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنیم

  • اشتراک گذاری:
11 شهریور 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1991 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن ترافیک و افزایش جذب مخاطب به سمت سایت، تولید محتوای حرفه ای می باشد که می تواند تا حد زیادی در بهبود رتبه ی سایت و SEO موثر باشد و از جمله نکات مهم در تولید محتوای حرفه ای می توان به انتخاب کلمات کلیدی مناسب اشاره کرد. در انتخاب کلمات کلیدی نکات مهمی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

تولید محتوا ظریف گرافیک

بعد از اینکه هدف اصلی در کسب و کار و برند مورد نظر را مشخص کردید و برای تولید محتوا استراتژی تعریف کردید، باید بتوانید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی موثر و هومشندانه، لازم است تا به سه سوال پاسخ دهید که عبارتند از:

  • مخاطبان اصلی در جستجوهای اینترنتی به دنبال چه چیزی می باشند؟

  • هر یک از کلمات کلیدی توسط چند نفر جستجو شده اند؟

  • مخاطبین سایت شما کلمات کلیدی را به چه شکلی بیشتر جستجو می کنند؟
     

تولید محتوا

مخاطب در محتوای سایت به دنبال چه چیزی می باشد؟

به جرات می توان گفت، پاسخ دادن به این سوال بیشترین تاثیر را در انتخاب کلمات کلیدی مناسب دارد. شما به عنوان یک تولید کننده ی محتوا و فردی که قصد دارد ترافیک بالایی را به سمت سایت جذب کند، باید بتوانید با ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، راه و استراتژی مناسبی را در تولید محتوای موفق ایجاد کنید. با ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی براحتی می توانید با وارد کردن کلمات مورد نظر به صورت ماهانه کلماتی که بیشتری بازدید و تقاضا را داشته اند پیدا و در تولید محتوا به کار برید. این نکته را به خاطر داشته باشید که  هر اندازه در جستجوی کلمات کلیدی زمان بیشتری بگذارید و دفت بیشتری داشته باشید، به همان اندازه می توانید در جذب ترافیک بالا به سمت سایت خود موفق تر عمل کنید.

تولید محتوا حرفه ای

هر کلمه کلیدی چند مرتبه جستجو شده است؟

کلمات کلیدی که بیشتر جستجو می شوند، کار یک محتوا نویس را سخت می کنند چون هر چه تعداد دفعات جستجوی یک کلمه بیشتر باشد، به معنای رقابت بیشتر بوده و نمی توان به راحتی برای آن کلمات به رتبه های برتر دست پیدا کرد. موفقیت در این زمینه ممکن است سالها طول بکشد و صبر زیادی باید داشته باشید.
 

طول کلمات کلیدی چقدر باید باشد؟

از جمله موارد مهم در انتخاب کلمات کلیدی می توان به انتخاب طول کلمات اشاره نمود. درست است که کلمات کلیدی با طول کمتر دارای رقابت بیشتری می باشد، اما در بسیاری از مواقع دست یافتن به رتبه های برتر برای این کلمات نمی تواند به نفع شما باشد. فرض کنید محتوای سایت شما با کلمه ی pizza رتبه ی برتر و اول را داشته باشد و با اولین اشاره ی کاربر پیتزاهای مختلف و مطالب مربوط به آن نمایش داده خواهند شد. برای درک نتیجه ی نادرست با این کلمات شرایطی را در نظر بگیرید که منظور نویسنده با چیزی که مخاطب مد نظر دارد تفاوت داشته باشد، در نتیجه کاربران به محض ورود به سایت آنرا ترک نموده و در نتیجه نرخ پرش تا حد زیادی افزایش می یابد. به همین خاطر است که تاکید میشود که در انتخاب کلمات کلیدی به طول کلمات دقت کنید و کلمات خیلی کوتاه و خیلی طولانی را به عنوان کلمات کلیدی انتخاب نکنید.  سعی کنید با توجه به میزان جستجوی هر کلمه یک استراتژی درست برای تولید محتوا تعریف کنید که در این زمینه  میتوان از نحوه ی کار رقبا استفاده کرد.

تولید محتوا موفق

جستجوی کلمات کلیدی رقبا

زمانی که به دنبال آنالیز نتایج در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می باشید، در نهایت با لیست زیادی از کلمات مواجه خواهید شد که هر یک می توانند ترافیک خوبی را به سمت مطالب شما جذب کنند. حال سوال این است که کدام کلمات را در اولویت قرار دهیم؟ یکی از بهترین کارها در این شرایط انتخاب کلمات کلیدی با تعداد جستجوی بالا می باشد که رقبای اصلی از آنها غافل هستند و جایگاه مطلوبی در آنها ندارند.
 

انتخاب کلمات کلیدی بر اساس فصل

در هر فصل از سال به مناسبت های مختلف برخی از کلمات به یکباره در تعداد بالا جستجو می شوند، برای مثال در اواخر اسفند کلمات عید نوروز به تعدا بسیار بالا در نتایج جستجوی گوگل به نمایش گذاشته می شود. سعی کنید بر اساس هدف برند و کسب و کارتان متناسب با هر زمان و فصل کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید.
 

انتخاب کلمات کلیدی بر اساس منطقه و مکان

همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که باید با توجه به مکان و منطقه ای که مخاطبان  اصلی سایت در آن قرار دارند، کلمات کلیدی پر بازدید را انتخاب کرد. برای این منظور می توان از google trends استفاده کرد و درباره چیزی نوشت که بیشترین کاربرد را در بین مردم آن منطقه دارد.

تولید محتوا سئو

مخاطب کلمات کلیدی را به چه فرمتی جستجو می کند؟

کاربران اینترنتی برای جستجوی مطالب مورد نیاز خواسته و هدفشان را به شکل های مختلف بیان می کنند و متن تایپ شده توسط آنها در موتور جستجوی گوگل شکل و فرمت مختلفی دارد. در کنار رعایت اصول مهم در تولید محتوا، برای اینکه بتوانید مطابق با هدف کاربر پیش بروید باید بتوانید رفتار وی را از نظر نوع جستجو تحلیل کنید و در نهایت عبارت کلیدی مورد نظر را پیدا کنید. در حالت کلی می توان گفت که مخاطب محتوای مورد نظر را به شیوه های زیر جستجو می کند:

  • نمایش اطلاعات: در بسیاری از مواقع کابران به دنبال بدست آوردن اطلاعات در مورد شخص، سازمان یا دولت و کشور خاص می باشد.

جستجوی کلمات کلیدی

 

  • جستجوهای حرکتی: کاربر در این نوع پرس و جو به دنبال رفتن به آدرس و صفحه ی خاص مانند فیسبوک می باشد

 

کلمات کلیدی محتوا

 

  • پرس و جوهای تراکنشی: در بسیاری از مواقع کاربر با ورود ب اینترنت و صفحه ی گوگل قصد انجام دادن کار و تراکنش خاص مانند خرید بلیط هواپیما یا دانلود فایل خاص دارد.

 

سئو

 

  • جستجوهای تجاری: اینترنت و موتورهای جستجو یکی از بهترین فرصت ها برای مقایسه ی محصولات برندهای مختلف توسط کابران می باشد. افراد زیادی هستند که برای کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد محصولات برندهای مختلف جستجو توسط موتور جستجو را انتخاب می کنند.

 

تولید محتوا seo

برای تحلیل رفتار کاربر در حین ورود اطلاعات برای جستجو و بدست آوردن کلمات کلیدی راه های مختلفی وجود دارد که مهم ترین آنها استفاده از ابزارهای شناخته شده در این زمینه و همچنین نگاه انداختن به SERP و آشنایی با این مقوله می باشد. از جمله ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی می توان به Moz Keyword Explorer، Google Keyword Planner، Google Trends، AnswerThePublic، SpyFu Keyword Research Tool اشاره نمود.

برای اینکه بتوانید به جایگاه مطلوبی در نتایج الگوریتم های موتور جستجوی گوگل دست پیدا کنید و مطالب جذاب و استانداردی برای وب سایت خود تولید کنید، تیم تولید محتوا ظریف گرافیک در کنار شماست.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288