مجوزها

17 روش افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت در 2021

  • اشتراک گذاری:
18 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2151 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

سئو و افزایش رتبه ی سایت، یکی از مهم ترین نکات برای کسب و کارهایی می باشد که قصد دارند با جذب مخاطب به سمت سایت خود، به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنند. هر اندازه ترافیک سایت افزایش پیدا کرده و مخاطب بیشتری وارد سایت مورد نظرتان شود، به همان اندازه رتبه و اهمیت آن افزایش خواهد یافت. در ادامه قصد داریم 17 راه مهم که می تواند ترافیک سایت را تا حد زیادی افزایش دهد معرفی کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشید.

تولید محتوا ظریف گرافیک

محتوا و پست مهمان بنویسید

سایت و وبلاگ های زیادی هستند که این امکان را در اختیارتان قرار میدهند تا به عنوان مهمان محتوا و مقاله منتشر کنید. با توجه به حوزه ی کاری خود جستجو کنید و سایت های با رتبه ی بالا و مرتبط با موضوع و هدف اصلی خود را شناسایی و در صورت امکان محتوای حرفه ای و با کیفیت منتشر کنید. البته این نکته را بخاطر داشته باشید که تولید محتوا برای سایت های میزبان بدون قرار دادن اطلاعات نویسنده یا لینک سایت، به افزایش ترافیک سایتتان کمک چندانی نخواهد کرد.

تولید محتوا حرفه ای

بروزرسانی پست های قدیمی وبلاگ

تازه بودن و بروزسانی مطالب برای گوگل اهمیت زیادی داشته و میتواند تا حد زیادی در سئو تاثیر داشته باشد. سعی کنید هر از چند گاهی مطالب قدیمی سایت و وبلاگ را بررسی کنید و با اعمال تغییرات و بروزرسانی آنها، مطالب و محتوای کاملا بروز و حرفه ای را با مطالب قدیمی جایگزین کنید.
 

امکان اشتراک گذاری محتوا در توییتر

با توجه به میزان فعالیت و بازنشر و اهمیت اشتراک گذاری مطالب و محتوای سایت در شبکه های اجتماعی مانند توییتر در افزایش ترافیک سایت، میتوان از این طریق تا حد زیادی ترافیک سایت را افزایش داد. برای این منظور می توانید آیکن لینک به تویتر را در کنار مطالب قرار دهید تا در صورت تمایل، کاربر آنرا در صفحه ی توییتر خود به اشتراک گذارد. البته اشتراک گذاری محتوا در گوگل پلاس هم مانند توییتر مهم بوده و نباید از فعالیت در این شبکه های اجتماعی غافل بود.

تولید محتوا در توییتر

بهینه سازی محتوا با کلمات کلیدی LSI

تولید محتوای حرفه ای و با کیفیت یکی از مهم ترین نکاتی هست که برای بهتر دیده شدن در نتایج بدست آمده توسط موتورهای جستجو باید به آن توجه ویژه داشت و کلمات کلیدی هوشمندانه و مناسبی را انتخاب کرد. کلمات کلیدی به کار برده شده در محتوا باید بر اساس LSI بوده تا انتظار نتیجه ی مطلوب در جذب کاربر را داشت. برای مثال کلمات کلیدی LSI برای شبکه های اجتماعی عبارتند از:

  • توییتر

  • فیسبوک

  • پین ترست

  • لینکدین
     

زمانی که کاربر به دنبال شبکه های اجتماعی می باشد، موتورهای جستجوی گوگل محتوای حامل کلمات توییتر، فیسبوک، لینکدین و سایر موارد بالا را پیشنهاد میدهد. برای بدست آوردن کلمات کلیدی LSI می توانید از ابزارهایی مانند LSI Graph استفاده کنید.

تولید محتوا حرفه ای ظریف گرافیک

افزایش ترافیک سایت با لیست نظرات کاربران

میزان نظرات کاربران و بحث و پرسش و پاسخ در پایین مطالب وبلاگ و همچنین اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی مختلف، میتواند به شما کمک کند تا ترافیک سایت را بالا ببرید و سئوی بهتری را پیش رو داشته باشید.
 

استفاده از پادکست در سایت برای افزایش ترافیک

در دنیای امروز کابران صبر و تحمل کمتری داشته و بیشتر به سمت محتوای صوتی و ویدئویی گرایش پیدا میکنند. گوش دادن به پادکست های آموزشی یکی از پرطرفدارترین نوع محتوا می باشد که میتوانید به صورت مستقیم در سایت خود قرار دهید و یا در سایر سایت ها به عنوان مهمان این نوع محتوا را به اشتراک گذاشته و به سایت خود لینک دهید.
 

انتشار مجدد محتوای قدیمی سایت

این کار شبیه به بروزرسانی مطالب قدیمی سایت می باشد با این تفاوت که بجای بروزرسانی، در این روش محتوا را با اعمال تغییرات با عنوان جدید منتشر خواهید کرد.

تولید محتوا ظریف گرافیک

تولید محتوای تاثیرگذار

مهم ترین و بهترین روش برای افزایش ترافیک سایت، ایجاد و تولید محتوای تاثیرگذار می باشد. با توجه به هدف و حوزه ی کاری و مخاطبین سایت، به دنبال تولید محتوای منحصر به فرد و جدید باشید.
 

اشتراک گذاری محتوای ویدئویی در لینکدین

لینکدین از جمله شبکه های اجتماعی می باشد که در چند سال اخیر به شدت رشد پیدا کرد و تاثیر بسیار زیادی در سئو دارد. سعی کنید با تولید محتوای ویدئویی ناب و منحصر به فرد و اشتراک گذاری آن در لینکدین، به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید.

تولید محتوا لینکدین

کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate

نرخ پرش یعنی مدت زمان ماندگاری کاربر در هر یک از صفحات سایت که یکی از فاکتورهای مهم برای الگوریتم های گوگل می باشد. عوامل زیادی در افزایش یا کاهش نرخ پرش تاثر دارند که می توان به تجربه کاربری و گرافیک زیبای صفحات، کیفیت محتوا، سرعت لود شدن هر یک از صفحات اشاره کرد.
 

تولید محتوای طولانی

با تجزیه و تحلیل های انجام شده توسط BuzzSumo بر روی میلیون های مقاله، نتایج نشان می دهند که مطالبی در لیست نتایج موتورهای جستجوی گوگل قرار میگیرند که بیشتر از 1000 کلمه باشند. طولانی بودن مطالب باید کاملا متعادل باشد به طوریکه نه باعث افزایش نرخ پرش شود و نه باعث خسته شدن کاربر گردد.

سئو ظریف گرافیک

بهینه سازی سایت برای Google’s mobile first Index

با توجه به رشد چشمگیر تلفن های همراه و استفاده از آن برای ورود به صفحات سایت ها، گوگل به شدت به بهینه بودن سایت در سمت موبایل اهمیت داده و با انتشار الگوریتم Google’s mobile first Index، گوگل ابتدا به نحوه ی نمایش محتوا در موبایل یا گوشی تلفن همراه توجه میکند و بر این اساس به سایت ها امتیاز می دهد و به عبارت دیگر در اولویت دهی سایت ها ابتدا به نسخه ی موبایل توجه میکند و بعد به نسخه ی دسکتاپ.

سئو

تولید محتوای وایرال

در بسیاری از مواقع وقتی صحبت از تولید محتوای وایرال میشود، اغلب به یاد ویدئو خواهیم افتاد، اما تولید محتوای وایرال میتواند اینفوگرافیک، ویدئو، صوت و یا متن باشد. اگر بتوانید در زمینه ی حوزه ی کاری و کسب و کارتان چنین محتوایی را تولید کنید، ترافیک زیادی را به سمت سایت خود جذب خواهید کرد.
 

راه اندازی کانال فعال در یوتیوب

در حال حاضر یوتیوب دومین سایت دنیا می باشد و با انتشار ویدئوهای مختلف کاربران زیادی را به سمت خود جذب نموده و هر روز به محبوبیت آن افزوده میشود. با تولید محتوای ویدئویی و انتشار آن در کانال یوتیوب و لینک دادن آن به سایت خودتان، می تواند تا حد زیادی در افزایش ترافیک سایت و سئو تاثیرگذار باشد.

یوتیوب

انتشار مطالب و محتوای قدیمی در لینکدین

سعی کنید مطالب و محتوای قدیمی که از کیفیت بالایی برخوردار می باشند را در لینکدین مجدد منتشر کنید. فعالیت و انتشار محتوا در لینکدین تاثیر بسیار زیادی در افزایش ترافیک سایت دارد و نیابد از آن غافل شد.
 

استفاده از Question Analyser برای تولید محتوای مفید

همه می دانیم که تولید محتوای حرفه ای و مفید، برابر است با افزایش ترافیک سایت و در نتیجه کمک به سئو. یکی از راه های تولید محتوای حرفه ای پیدا کردن سوال های مرتبط با هدف سایت می باشد که برای این منظور میتوانید از Buzzsumo’s Question Analyzer استفاده کنید.
 

هدایت ترافیک به سایت از طریق تالارهای گفتگو یا فروم

فروم های مرتبط با حوزه ی کاری برند از جمله جاهایی می باشد که مخاطبین اصلی خود را میتوانید در آنجا پیدا کنید و با انتشار پست و محتوای مفید و جذاب، به سمت سایت خود منتقل کنید.

سئو

موارد و نکاتی که در بالا اشاره شد، گوشه ی کوچکی از جمله موارد تاثیرگذار در افزایش ترافیک می باشند که با رعایت آنها می توانید به جایگاه مطلوبی در نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کنید. رعایت اصول تولید محتوای حرفه ای یکی از مواردی می باشد که چندین مرتبه به آن اشاره و تاکید شد و نباید براحتی از آن چشم پوشی کرد. تیم تولید محتوا ظریف گرافیک به شما کمک خواهد کرد تا با تولید محتوای حرفه ای و منحصر به فرد به هدف خود دست پیدا کنید و بهتر دیده شوید.   

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288