مجوزها

اسکار تبلیغات یا Clios Awards چیست?

  • اشتراک گذاری:
21 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1783 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

اسکار تبلیغات یا clios یک رقابت بین المللی برای کسب بهترین نشان در زمینه ی خلاقیت در تبیلغات می باشد که از سال 1959 هر ساله برگزار می شود. آژانس های تبلیغاتی، طراحان گرافیک و فعالان در حوزه ی تبلیغات در ورزش، مد، موسیقی، لوازم آرایشی و بهداشتی و بازی و سرگرمی با ارسال آثار خود، برای کسب جوایز معتبر به رقابت می پردازند. در ادامه به تاریخچه ی اسکار تبلیغات یا clios Awards . با ظریف گرافیک همراه باشید.

اسکار تبلیغات 2018

اسکار تبلیغات یا clios Awards

اگر اهل فیلم و سینما باشید، قطعا با نام جایزه ی اسکار آشنا هستید و مجسمه ی معروف این رویداد را بارها در رسانه های مختلف دیده اید. اما شاید برایتان جالب باشد که اسکار تنها برای سینما نیست و در دنیای تبلیغات نیز از جایگاه مهمی برخوردار است. جایزه ی اسکار تبلیغات که از سال 1959 معرفی گردید، به نام clios شناخته شده است. clio نام الهه ی یونانی می باشد که نمادی از معروف و مشهور شدن می باشد و به همین خاطر این رویداد مهم در دنیای تبلیغات را با نام clio به جهان معرفی شد.

اسکار تبلیغات 2018 clio

این رویداد مهم که هر ساله برگزار میگردد، در چندین سال دچار اختلال و بی نظمی و کنسل شدن شد، اما بخاطر اهمیت آن و داشتن طرفداران زیاد، دوباره و در سال 2014 به رسمیت شناخته شد و شروع به کار کرد. 30 درصد هیئت داوران اسکار تبلیغات آمریکایی هستند و در مجموع 50 درصد خانم و 50 درصد آقایان به داوری آثار ارسال شده برای دریافت جایزه ی اسکار قضاوت می کنند.

مراحل داوری آثار ارسال شده برای دریافت جایزه ی clio، به این صورت هست که، کمتر از 20 درصد آثار می توانند به دوره ی دوم راه یابند و از لیست راه یافته به مرحله ی دوم، بعد از داوری مجدد برخی از آنها در لیست کوتاه قرار میگیرند و در نهایت برای دریافت نشان طلا، نقره یا برنز با هم به رقابت می پردازند. در حالت کلی می توان گفت، تنها 5 درصد شرکت کنندگان می توانند نشان و مجسمه ی معروف clio را کسب کنند و یک درصد شرکت کنندگان موفق به دریافت نشان طلای clio خواهند شد.

لازم است بدانید که در هر بخش هیئت داوران می تواند نشان و جایزه ی Grand Clio را به خارق العاده ترین اثر اهدا کند. آثاری می توانند این جایزه را دریافت کنند که به معنای واقعی خلاقانه و خارق العاده باشند.

clios awards 2018

برندگان جایزه اسکار تبلیغات clios Awards

از جمله برندگان جایزه اسکار تبلیغات میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برند معروف بیک را همگی میشناسیم. این بند محبوب با ارسال اثری به نام "بیکِ دزدیده شده" موفق شد در بخش student print و از کشور اسکاتلند نشان طلا دریافت کند.

بیک در اسکار تبلیغات 2018

  • برند معروف و نام آشنای KFC که با مرغ های سوخاری شناخته شده اش در لیست یکی از بهترین برندهای دنیا قرار دارد، در بخش چاپ موفق شد با ارسال اثری به نام FCK از انگلستان، نشان طلای اسکار تبلیغات را کسب کند.

kfc در اسکار تبیلغات 2018

  • طرح متن اپرای شیکاگو از آمریکا با این اثر با عنوان"Deaths" در خدمات عمومی در بخش Copywriting  نشان طلای Clios را بدست آورد

اپرای شیکاگو در اسکار تبلیغات 2018

از جمله آثار منتخب در تبلیغات که با ارسال ویدئوهای تبلیغاتی در این رویداد شرکت کرده بودند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کینگو انرژی از کشور آمریکا با سرویس پروداکت و در بخش طراحی محصول توانست با ویدئویی تحت عنوان  "Affordable Solar Energy on Demand" نشان طلای clios دریافت کند.
  • اپل، از بخش دانش آموزی و برای سرویس نوآوری در محصولات توانست با ارسال ویدئویی تحت عنوان "بی صدا"، نشان طلای clios را برای کشور آلمان بدست آورد.
  • برند مشهور و نام آشنای دایزل (Disel) از کشور ایتالیا با ویدئویی تحت عنوان "DEISEL GO WITH THE FAKE" در بخش out door نشان طلای اسکار تبلیغات را کسب کرد.

درست است که ایران در چنین رویدادهای مهم تبلیغاتی جایگاه خاصی ندارد، اما همان طور که ایرانیان به جایزه ی اسکار سینما دست پیدا کردند، ما در تیم طراحی گرافیک ظریف گرافیک به امید روزی هستیم که ما هم بتوانیم چهره ها و نام آشنایی را از کشور عزیزمان در اسکار تبلیغات ببینیم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288