مجوزها

بهترین منابع برای یادگیری سئو و آشنایی با الگوریتم های موتور جستجو

  • اشتراک گذاری:
12 مهر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1474 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دنیای پیچیده ای می باشد و هر روز فاکتورهای جدیدی در آن اهمیت پیدا می کنند و برخی از فاکتورها اهمیتشان کمرنگ تر خواهد شد. موفق ترین سئوکاران افرادی هستند که به روز بوده و در حال مطالعه و تحقیق درباره ی آخرین تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجوی گوگل باشند. منابع یادگیری سئو بسیار زیاد می باشند اما به هر مطلبی که در این مورد برخورد میکنید نباید اعتماد کنید و بهترین کار انتخاب منبع موثق در زمینه ی آموزش سئو می باشد. در ادامه به تعدادی از معروف ترین و معتبرترین منابع برای یادگیری سئو اشاره خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

سئو ظریف گرافیک

وبلاگ گوگل وبمستر

بهترین و معتبرترین منبع که تمام سئوکاران مطرح دنیا با آن ارتباط خوبی دارند، وبلاگ وبمستر گوگل می باشد. تغییرات در الگوریتم های موتور جستجو، فاکتورهای مهم در بهینه سازی سایت، ابزارهای جدید و قابلیت های بروز شده در وب مستر و سرچ کنسول و بسیاری از این قبیل موارد که به سئو مرتبط میشوند را در این وبلاگ میتوانید مطالعه کنید.

گوگل وبمستر

Search engine journal

ژورنال موتور جستجو یا همان Search engine journal یکی دیگر از منابع بسیار ارزشمند و بروز در حوزه ی سئو می باشد که اولین بار در سال 2003 توسط loren Baker فعالیت خودش را شروع کرد. در این وبلاگ بروزترین اخبار در زمینه ی سئو، ابازرهای آنالیز و همچنین مطالب آموزشی در این باره را می توانید مطالعه کنید. تمرکز اصلی مطالب این ژورنال بر روی هر چیزی که به سئو،  PPC، سوشیال مدیا و تولید محتوا میشود، بوده و بسیار بروز و معتبر هستند.

وبلاگ آموزش سئو

Search engine Land

این وبلاگ در سال 2007 و توسط دنی سولیوان (یکی از شناخته شده ترین افراد در حوزه ی سئو و موتورهای جستجو) راه اندازی شد و در آن اخبار روزانه مربوط به موتورهای جستجو قرار داده میشود. SEL علاوه بر داشتن یک تیم تحریریه ی قوی در زمینه ی تولید محتوای حرفه ای، متخصصان بسیار معتبری برای راهنمایی و ارائه ی تاکتیک و استراتژی در زمینه ی سئو را در کنار خود دارد و در اکثر مطالب به SEO، PPC می پردازد.

وبلاگ سئو sel

Search Engine Roundtable

SER در سال 2004 توسط بری شوارتز به عنوان یک نوت بوک شخصی در صنعت سئو و موتورهای جستجو شروع به فعالیت کرده است. با مراجعه به این وبلاگ کاملا متوجه خواهید شد که مطالب وبلاگ به صورت کوتاه و همه روزه منتشر شده و آخرین اخبار و فن آوری در سئو و مطالب مورد بحث در انجمن و شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار میگیرند و می تواند به عنوان یک منبع مناسب برای یادگیری سئو و بروز بودن در این حوزه باشد.
 

SEM Post

جنیفر سلِگ، وبلاگ SEM Post را در زوئن 2014 منتشر کرد و در آن علاوه بر انتاشر روزانه ی مطالب مرتبط با سئو و موتورهای جستجو، تغییرات ایجاد شده در الگوریتم های گوگل و bing را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار میدهد. با ایجاد تغییرات در الگوریتم های موتورهای جستجو و افت و یا بهبود رتبه ی سایت ها، این وبلاگ یک منبع مناسب است تا الگوریتم های جدید را تجزیه و تحلیل کنید و راهکارهای مناسبی در این راستا برای دست یافتن به جایگاه بهتر سایت مورد نظرتان اعمال کنید.

وبلاگ سئو sem

وبلاگ Stone Temple Digital Marketing Excellence

برای افرادی که به دنبال رسیدن به بهترین دانش در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ هستند، یکی از بهترین وبلاگ هایی که میتواند کمک شایانی به آنها داشته باشد، وبلاگ Stone Temple Digital Marketing Excellence می باشد. این وبلاگ از سال 1997 توسط Eric Enge که از افراد سرشناس در حوزه ی موتورهای جستجو میباشد، راه اندازی شد و با گذشت این مدت زمان طولانی، هنوز هم یکی از بهترین منابع برای یادگیری اصول کار موتورهای جستجو و تغییرات ایجاد شده در این حوزه می باشد. پست های این وبلاگ به صورت روزانه نیست و هر هفته یک یا دو مطلب جدید می توانید در آن مطالعه کنید.
 

وبلاگ GSQi

یکی دیگر ازمنابع بسیار ازرشمند در زمینه ی سئو و موتورهای جستجو که آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو را به طور کامل تجزیه و تحلیل می کند، وبلاگ GSQi میباشد که مطالب آن روزانه بروز میشوند. استراتژی بازاریابی دیجیتال، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل الگوریتم های موتورهای جستجو اصلی ترین موضوعات این وبلاگ می باشد.

وبلاگ سئو

وبلاگ MOZ

اگر کوچکترین دانشی در مورد سئو داشته باشید و جستجوی کمی در اینترنت در این زمینه تا بحال انجام داده باشید، قطعا با نام MOZ برخورد کرده اید. MOZ یک شرکت نرم افزاری معتبر در زمینه ی سئو می باشد که وبلاگ آن توسط یک تیم متخصص از برنامه نویسان اداره میشود. هر روز چندین مطلب به صورت متن و ویدئو بر روی وبلاگ آن منتشر میشود که کاملا معتبر و بروز می باشند و یکی از معروف ترین و محبوب ترین منابع یادگیری سئو به شمار می آید.

وبلاگ moz

SEO Theory

این وبلاگ از سال 2006 توسط Michael Martinez در صنعت سئو راه اندازی شد. مطالب منتشر شده بر روی این وبلاگ برای افراد حرفه ای در زمینه ی سئو و موتورهای جستجو مفید می باشد.

وبلاگ سئو seo theory

وبلاگ Understanding Google My Business & Local Search / LocalU

وبلاگ مایک بلومنتال که از افراد شناخته شده در سئو می باشد، از سال 2006 شروع به فعالیت کرد و یکی از بهترین منابع برای اطلاع از اخبار و پیشرفت ها در موتورهای جستجو می باشد. یکی از بهترین و تاثیرگذارترین مطالب این وبلاگ، ویدئوهای آن می باشد که بسیار ارزشمند و البته پرطرفدار می باشند.

وبلاگ localu

ما در تیم سئو و تولید محتوا ظریف گرافیک، مطالبی را مطابق با وبلاگ های ذکر شده به صورت روزانه قرار میدهیم و می توانند کمک خوبی برای یادگیری و آشنایی با اصول سئو باشند.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288