مجوزها

10 روش طراحی بسته بندی خلاقانه 2019

  • اشتراک گذاری:
20 آذر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2499 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

این امر یک واقعیت انکار ناپذیر است که انسان و سلایقش همیشه در حال تغییر و به روز شدن است. بسته به میزان خواسته مشتریان در تنوع بسته بندی، حفظ و تداوم فروش بهتر، متخصصان و طراحان بسته بندی محصولات و مواد غذایی را با روش های خلاقانه و به روز به بازار فروش ارائه می کنند. این پیشرفت در دنیای مجازی غیر قابل انکار است. در گذشته تمامی محصولات و خریدهایی که نیاز داشتیم از طریق فروشگاه های محلی، حضوری تهیه می کردیم و اکنون با یک کامپیوتر و یا موبایل در دنیای مجازی می توان محصول و خدمات مورد نظر را با یک کلیک خریداری نمود. دقت کنید همه تصور ما از کیفیت یک محصول و مرغوبیت آن در دنیای مجازی، توجه و اعتماد به نوع طراحی بسته بندی کالا و محصولات است.

حال به 10 روش خلاقانه طراحی بسته بندی در سال 2019 می پردازیم.

  1. سادگی

ممکن است این روش به نظر قدیمی بیاید. اما یکی از دلایلی که متقاضیان و خریداران کالایی را انتخاب می کنند علت همان سادگی و طراحی مینی مالیستی بسته بندی است. و این واقعیت در اغلب طرح ها مشهود است. نماد ها، علائم و نشانه ها در طراحی بسته بندی های ساده کار را بسیار آسان نموده است و بکارگیری این علائم باعث می شود، یک سری توضیحات و کلمات اضافه حذف شوند. چرا که درک این نشانه ها و علائم بدون خواندن نوشته ای و نیاز به هیچ توضیحی روی بسته بندی، کار مشتریان را راحت تر کرده است.

طراحی بسته بندی ساده خلاقانه 2019

  1. دودل

دو دل نوعی از طراحی است که به زبان کودکانه با رسم اشیاء و اشکال درهم و برهم به بیان مفاهیم می پردازد. این نوع طراحی بسیار آسان، گویا و واضح است. خواه شما 10 سال سن داشته باشید، خواه 90 سال، در هر صورت شما منظور و مفهوم طراحی های دودل را خواهید دانست. این سبک از طراحی گرافیکی دامنه وسیعی از اهداف را تحت پوشش خود قرار می دهند. بنا براین بنظر می رسد در سال 2019 مردم همچنان از این روش به عنوان یکی از خلاقانه ترین روش های بسته بندی استقبال خواهند کرد. دیدن طراحی دودل های حرفه ای که بخوبی طراحی شده اند، همیشه راهی برای خنداندن انسان هایی که حتی قلب های سختی دارند پیدا کرده است. چه بسا که خنده آن ها به صورت فریاد بوده است. متقاضیان و مشتریان همانطور که جذب نوع طراحی بسته بندی و طراحی های دودل می شوند، پیش بینی می کنند حتما محصول موجود در آن، به همان اندازه شاد و جالب خواهد بود.

طراحی بسته بندی خلاقانه مواد غذایی

  1. طرح های نقاشی

این نوع از طراحی به جهت سبک ملایم و ملیح، بیشتر برای خدماتی که با بانوان در ارتباط هست می تواند مفید باشد و تاثیر آن از رنگ های تیره و تند بیشتر است. ترندها و رویدادها نشان دهنده آن است که دوباره این نوع طراحی در طراحی بسته بندی اهمیت پیدا خواهد کرد و طراحان گرافیک، این موضوع را به خوبی درک کرده اند. در نتیجه انتظار میرود در سال 2019 این نوع طرح ها  در طراحی بسته بندی محصولات بکار رود.

طراحی خلاقانه بسته بندی زعفران 1398

  1. پوستر فیلم

اینگونه طراحی بسته بندی بسیار خلاقانه است. با دیدن طرح پوستری یک فیلم می توان خاطراتی که از دراز مدت در ذهن داریم را یاداور شویم. دلیل استفاده از طرح های پوستری فیلم، جذب مخاطبان و طرفداران خاص خود است. این عده افراد می توانند طرفداران پروپاقرص و دو آتیشه محصول شوند. مخاطب به راحتی می تواند بین محصول و پوستر طراحی شده ارتباط برقرار کند. این انتخاب می تواند آغاز یک فروش فوق العاده باشد.

طراحی بسته بندی پوستری خلاقانه

  1. اشکال و بسته های طرح برجسته

بسته بندی برجسته و شکل دار طرفداران بسیاری دارد. بازخورد مشتریان در مقابل اینگونه بسته بندی ها به شدت مثبت است. از این نوع بسته بندی ها در کالاها و محصولات مربوط به کودکان و مخاطبانی که علاقه مند به آثار و کارهای خلاقانه هنری هستند بسیار استفاده می شود. هنگامی که شما بدانید بسته بندی چه مخاطبانی دارد و برای فروش چه نوع طراحی نیاز است متوجه خواهید شد دیگر نیازی به استفاده از کلمات برای توضیح دادن در مورد محصول ندارید. این روش از جمله طراحی های خلاقانه بسته بندی سال 2019 خواهد بود که طراحان گرافیک از آن چشم پوشی نخواهند کرد.

طراحی بسته بندی 2019

  1. عکاسی

از جمله روش های ماندگار و همیشه سبز در صنعت طراحی بسته بندی استفاده از عکاسی تصاویر است. با دیدن تصاویر افراد توقف می کنند و با مکثی طولانی به دیدن محصول و عکس های روی بسته بندی می پردازند. این گونه طراحی بسته بندی زمانی ویژه تر خواهد بود که همراه خلاقیت منحصر به فردی باشد. بی شک طراحی های سال 2019 بسیار خلاقانه و باشکوه خواهند بود.

طراحی و عکاسی خلاقانه بسته بندی 2019

  1. فهرست

هرچند گذشته ها گذشته، اما گاهی یادآوری طرح های قدیمی باعث ایجاد حس خوشایند و رضایت خاطر بعضی از افراد می باشند. استفاده از خاطرات گذشته جوامع، آنچه که از دیدنش لذت می برند چه جنبه تاریخی و فرهنگی داشته باشد و چه سرگرمی می تواند بعنوان یکی از عناصر مهم موفقیت طراحی خلاقانه بسته بندی در طراحی گرافیک بکار رود. استفاده از این روش مخاطب را به شور و هیجان آورده و وی را ناخودآگاه مجبور به خرید می کند. بنابراین طراحان 2019 نیز از این مهم چشم پوشی نخواهند کرد و آن را به عنوان هیجان برگشت به گذشته برای فروش محصول به اجزای اصلی طراحی بسته بندی خود بیافزایند.

طراحی بسته بندی خرما 1398

  1. بسته بندی منعطف

از انواع پر طرفدار بسته بندی که بسیار هم رشد داشته در انواع بسته بندی محصولات و کالا ها به بازار ارائه شد بسته بندی های انعطاف پذیر بوده است. قطعا این نوع بسته بندی در سال 2019 پا را فراتر می گذارد. می توان با استفاده از تصاویر، توضیحات و دستور العمل ها مانند سایر بسته بندی ها به طراحی روی آن پرداخت. این بدان معناست که صنعت تولید بسته بندی های انعطاف پذیر به سرعت رو به رشد است و مالکان نام های تجاری برآن خواهند بود که طراحی جدید و منحصر به فردی را برای فروش محصولات یا ارائه کیفیت کالای خود عرضه کنند. طبیعتا ازین طریق، بیشترِ قفسه های فروش فروشگاه ها را از آن خود خواهند کرد. این نوع بسته ها طراحی گرافیکی ساده دارند،به آسانی قابل باز شدن هستند، به آسانی قابل حمل بوده و طراحی ان بگونه ایست که طول عمر محصول را افزایش می دهد. مواد شیمیایی به کار رفته در ساخت آن ها بسیار کم است بدین طریق بسیار کارآمد بوده. بسته بندی انعطاف پذیر از نظر تجارت الکترونیک بهینه و قابل فروش می باشد. هر چقدر طراحی و هزینه های بسته بندی کمتر شود می توان گفت فروش بیشتری از محصول را به مشتریان خواهیم داشت. از دیگر ویژگی های بسته های انعطاف پذیر قابلیت فشرده سازی آن هاست و محافظ خوبی برای محصول در برابر عوامل خارجی است. استفاده از کربن در این نوع بسته بندی بسیار کم است. گاهی بعضی محصولات در بسته بندی هایی به شکل کیسه های ایستاده قرار می گیرند اما در طراحی بسته بندی منعطف، دسته هایی برای باز و بسته شدن درب بسته بندی محصول تعبیه شده است. سال 2019 صنعت بسته بندی انعطاف پذیر با تحولات عظیمی روبرو خواهد بود.

طراحی خلاقانه بسته بندی منعطف 2019

  1. جدول ارزش های غذایی

هرچند جدول ارزش غذایی از گذشته درطراحی بسته بندی استفاده می شد. با این حال FDA برخی تغییرات را به وجود آورده است که طراحان گرافیک می توانند از آن در طراحی بسته بندی مواد غذایی 2019 استفاده نمایند. در این جدول ارزش های غذایی از جمله قند بکار رفته شده در محصول و سایر مواد پروتئینی یا کربوهیدرات ها مشخص می شود. طراحان بسته بندی های جدید، موظف هستند تغییرات را در طراحی بسته بندی محصولات خود طبق تغییرات FDA  اعمال نمایند.

طراحی جدول غذایی بسته بندی خلاقانه

  1. گرادیان شفاف

طراحان وب همواره از vibrant gradient استفاده می کنند. در این زمینه، سال 2019 اتفاقات و تحولات منحصر به فردی رخ خواهد داد. طرح های فلت به شیوه های متفاوتی رونمایی خواهند شد. این در حالی است که استفاده از طراحی فلت و گرادیانت، سادگی را نقض نخواهند کرد. در گرادیانت شما می توانید تصاویر رنگی ایجاد کنید. در این پدیده رنگ ها با مرز و شیب ملایمی به سادگی با هم ترکیب می شوند.

طراحی بسته بندی خلاقانه ظریف گرافیک 2019

دقت داشته باشید، در سال جدید بسته بندی های محصولات، به گونه ای طراحی شود که همه استانداردها و تغییرات 2019 را در آن اعمال شده باشد. بسیاری از افراد متوجه نمی شوند چرا از صنعت طراحی بسته بندی عقب مانده اند. دلیل این اتفاق ممکن است عدم رعایت اصول به روز شده ی طراحی بسته بندی محصولات باشد. با دقت ببینید آیا روند طراحی بسته بندی شما، منطبق با استانداردهای 2019 است؟

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288