مجوزها

10 نکته ی مهم در طراحی لوگو استارتاپ ها با ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2030 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو برای استارت آپ ها به همان اندازه مهم است که مدیریت و راه اندازی استارتاپ اهمیت دارد. میلتون گلاسر، طراح گرافیک مشهور، معتقد است که در پشت پرده ی طراحی لوگو استارت آپ ها سه دیدگاه وجود دارد، "بله، نه، عالیه". دست یافتن به هر یک از این دیدگاه ها در طراحی لوگو به این بستگی دارد که شما به عنوان یک طراح گرافیک و طراح لوگو تا چه اندازه اصول کار را رعایت کرده اید. نکات مهم در طراحی لوگو استارت آپ ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد تا به بتوانید لغت عالی را از زبان مشتری و کارفرما بشنوید. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی لوگو ظریف گرافیک

طراحی لوگو استارت آپ ها مانند هر کسب و کار دیگه اهمیت زیادی دارد، اما این نکته را بخاطر داشته باشید که استارت آپ همان طور که از نامش مشخص است، یعنی شروع و معرفی کار جدید و خلاقانه. در نتیجه لوگویی که طراحی می کنید باید بتواند تا حد زیادی استراتژی و هدف اصلی آن را نشان دهد. برخلاف بسیاری از کسب و کارهای دیگر، مردم با استارت آپ شما آشنا نیستند و شما با در نظر گرفتن تمام جوانب کار، از جمله طراحی لوگو، باید بتوانید در مدت زمان کم برند و فعالیت جدید خود را به مخاطب معرفی کنید.

قبل از طراحی لوگو، هدف استارت آپ را مشخص کنید

طراحی لوگو استارت اپ ها نقش مهمی در ماندگاری آن در ذهن ها دارد، اما لازم است بدانید که در مرحله ی اول، هدف باید مشخص و واضح باشد. چشم انداز و برنامه ی بلند مدت برند مورد نظر را کاملا تجزیه و تحلیل کنید و حتی اگر احساس می کنید نام فعلی استارت آپ برای چند سال آینده و توسعه ی کار جالب نیست، به کارفرما نظراتتان را نشان دهید و با دلایل قانع کننده نام مناسب با فعالیت و چشم انداز چند ساله ی آن انتخاب و در نهایت برای آن طراحی لوگو را انجام دهید. طراح گرافیک در بسیاری از مواقع بخاطر داشتن تجربه ی فعالیت با استارت آپ ها و برندهای مختلف، دانش زیادی در جهت راهنمایی کارفرما داشته باشد و برای موفقیت خود، نباید در دادن اطلاعات و ارائه ی راهکارهای درست به دیگران خسیس بود. به کارفرما با دانش کافی نشان دهید که طراحی لوگو استارت آپ اولویت اول نیست، بلکه داشتن چشم انداز و هدف در راس تمام امور قرار دارد و بقیه موارد در سایه ی هدف اولیه می توانند معرفی و شکل بگیرند.

طراحی لوگو حرفه ای

لوگو ببینید و الهام بگیرید

طراحی لوگو استارت آپ یا هر نوع لوگوی دیگر نیاز به دیدن و جستجو و الهام گرفتن از کارهای طراحی سایر طراحان در گوشه و کنار دنیا دارد. هیچ وقت به عنوان یک طراح گرافیک که تخصص اصلی آن طراحی لوگو می باشد، تنها به دانش و هنر خود اکتفا نکنید و تجربیات و هنر دیگران الهام بگیرید. دنیای گسترده ی اینترنت بهترین منبع برای دیدن و الهام گرفتن است و نباید آن را براحتی از دست بدهید. زمان بیکاری بهترین موقع برای جستجو و دیدن است و پیشنهاد می کنیم که همیشه یک دفترچه همراه داشته باشید و ایده های ناب را در آن ثبت کنید.

طراحی لوگو خلاقانه

لوگوی رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

طراحی لوگو و هر یک از المان های تبلیغاتی برای رقابت و پیشی گرفتن از دیگران می باشد، پس چه چیزی بهتر از تجزیه و تحلیل کارهای رقبا و استفاده از تجربیات آنها برای بهبود روند کاری خود می باشد؟ طراحی لوگو استارت آپ های مختلف را ببینید و نقاط ضعف و قوت هر یک و بازخورد آنها را در موفقیت یا شکست فعالیت بررسی کنید و بر این اساس بهترین طراحی لوگو را انجام دهید.

اصول طراحی لوگو حرفه ای را در مجله ی ظریف گرافیک بخوانید

طراح گرافیک حرفه ای استخدام کنید

طراحی لوگو استارت آپ حرفه ای، نیاز به طراح گرافیک حرفه ای و با تجربه دارد و این نکته را بدانید که استخدام طراح گرافیک حرفه ای و متخصص، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری می باشد. با توجه به هزینه ی زیادی که استارت آپ ها برای رسیدن به موفقیت متحمل میشوند، نباید اجازه دهند که نادیده گرفتن جزئیات کار، مانند طراحی لوگو استارت آپ آسیبی به روند فعالیت وارد کند.

طراحی لوگو حرفه ای ظریف گرافیک

طوفان مغزی در طراحی لوگو استارت آپ

همان طور که قبلا در مطلب روش های طراحی لوگو خلاقانه اشاره کردیم، طوفان مغزی یکی از بهترین راه ها برای دست یافتن به لوگوی خلاقانه و حرفه ای می باشد. با سفارش کار طراحی لوگو استارتاپ به طراحان گرافیک حرفه ای، این فرصت نصیبتان خواهد شد تا در طی جلسات کاری و ایجاد طوفان مغزی، در نهایت بهترین خروجی را داشته باشید. اگر شما یک طراح گرافیک هستید، تیم خود را برای ارائه ی ایده های نو و خلاقانه گرد هم بیاورید و از کنار هم قرار دادن ایده های ناب، در نهایت طراحی لوگو استارت آپ را به بهترین نحو انجام دهید.

طراحی لوگو

سبک مخصوص به خود داشته باشید

برای طراحی لوگو در هر نوع فعالیت و کسب و کار، باید الهام گرفت اما نباید سبک و شیوه ی کار خود را به طور کامل کنار گذاشت. هر طراح لوگو یا طراح گرافیک، به مرور صاحب سبک و شیوه ی خاص میشود که می تواند نوعی پرسونال برندینگ باشد. اهداف اساتارت آپ را در نظر بگیرید و به سبک و شیوه ی خود طراحی کنید

کلیشه ها را کنار بگذارید

با جستجوی ساده در اینترنت برای طراحی لوگوی هر نوع کسب و کار کاملا متوجه کارهای کلیشه ای و آرم های عمومی خواهید شد. یک طراح گرافیک حرفه ای برای هر نوع فعالیت خود، چه در طراحی لوگو و چه طراحی پوستر و بسته بندی و غیره، از کلیشه ها فاصله گرفته و طرح های ناب و خالصی را ارائه می دهد که تضمینی برای موفقیت خود و برند مورد نظر می باشد.

طراحی لوگو حرفه ای ظریف گرافیک

طراحی لوگو مقیاس پذیر باشد

لوگوی استارت آپ ها بر روی بیلبورد، تراکت، سایت، مجلات و هر جایی که بتوان برای تبلیغات از آن استفاده کرد چاپ میشود، در نتیجه یک طراح لوگو باید به مقیاس پذیری آن توجه کافی داشته باشد. خوانایی و وضوح لوگو در سایزهای بسیار بزرگ و کوچک نباید تحت تاثیر قرار گیرد.

طراحی لوگو معنادار با قابلیت ماندگاری در ذهن

با مطالعه ی معنا و مفهوم لوگوهای معروف دنیا، کاملا متوجه خواهید شد که یک لوگو در دل خود معنا و مفهوم خاصی را پنهان دارد و این هنر طراح گرافیک می باشد که بتواند طرح را معنادار و البته ماندگار در ذهن ارائه دهد. طراحی لوگو استارت آپ را به گونه ای انجام دهید که با یک نگاه در ذهن ها ثبت شود

طراحی لوگو استارت آپ

طراحی لوگو ظریف گرافیک

همان طور که در متن اشاره شد، طراحی لوگو استارت آپ موفق و حرفه ای نیاز به تیم طراحی گرافیک حرفه ای و متخصص دارد. تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک  با داشتن تجربه و دانش تا امروز موفق به طراحی لوگو برای برندهای بسیاری شده که می توانید در بخش نمونه کارهای طراحی لوگو مشاهده کنید. برای ارتباط با تیم ظریف گرافیک می توانید وارد منوی تماس با ما شوید و از طریق راه های ارتباطی ذکر شده، با ما در تماس باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288