مجوزها

با محتوای قدیمی سایت چه کنیم

  • اشتراک گذاری:
25 آذر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1411 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

تولید محتوای حرفه ای همان طور که بارها شنیده اید و گفته ایم، یکی از مهم ترین موارد برای افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه و SEO می باشد. اگر استراتژی مشخص و هدفمندی برای تولید محتوا داشته باشید، بعد از گذشت حدود یکسال با حجم بسیار زیادی از صفحات مواجه خواهید شد که برخی از آنها تولید محتوای خلاقانه و حرفه ای داشته و برخی ارزش زیادی ندارند و تنها فضای اضافی اشغال کرده اند. در این مطلب قصد داریم بگوییم که با محتوای قدیمی سایت چه باید کرد؟ با ظریف گرافیک همراه باشید

تولید محتوا حرفه ای ظریف گرافیک

چرا باید به محتوای قدیمی توجه کرد

تولید محتوا نیاز به دانش و اشتراتژی و رعایت اصول و نکات مهم در آن دارد، اما از سال 2005 که این نوع بازاریابی روی کار آمد و اهمیت پیدا کرد، سایت های مختلف روش های گوناگونی را برای تولید محتوا پیش گرفتند که بسیاری از آنها امروز کاربرد ندارد. برای مثال، بسیاری از افراد بجای تولید محتوای حرفه ای و خلاقانه، تنها به ایجاد مزارع کلمات کلیدی روی آوردند که به مرور از اعتبار آنها کاسته شد و در حال حاضر به صفحات بی ارزشی از طرف گوگل تبدیل شده اند. در مواجه شدن با این صفحات بر روی سایت، تنها کاری که می توان انجام داد، بازنویسی و ایجاد محتوای مناسب برای آنها می باشد.

علاوه براین، ممکن است هدف سایت به مرور تغییر کرده باشد و برخی از کلمات کلیدی که در ابتدای راه اهمیت داشته اند، به مرور از لیست کار و اهداف سایت حذف شده و در نتیجه وجود این نوع محتوا تاثیری بر افزایش فروش سایت ندارد و نبود آنها بهتر از بودنشان می باشد.

تولید محتوا حرفه ای

رویکرد روبرو شدن با محتوای قدیمی سایت

تولید محتوایی که در ابتدای راه برایتان اهمیت زیادی داشته، همیشه ارزشمند نیست و باید در آن تغییر ایجاد کرد و چهره ای جدید به آن بخشید. در مواجه شدن با محتوای قدیمی سایت باید چند کار انجام داد که عبارتند از:
 

فهرست محتوا ایجاد کنید

قبل از شروع کار و حذف یا تولید محتوای جدید، اولین کار این است که لیست کاملی از محتوای موجود روی سایت ایجاد کنید. بعد از ایجاد فهرست باید بتوانید بر اساس رتبه و میزان بازدید از هر مطلب، میزان ارزشمند بودن آنها را تشخیص دهید. البته نکته ی بسیار مهمی که باید در این مرحله مد نظر داشته باشید، در نظر گرفتن لینک های داخلی می باشد. اگر قصد دارید برخی از صفحات شامل محتوای قدیمی را حذف کنید، توجه داشته باشید که از سایر صفحات به این صفحه لینک نداشته باشید. در صورت وجود لینک داخلی به محتوای قدیمی قابل حذف، ابتدا لینک ها را تغییر دهید.

تولید محتوا ظریف گرافیک

مفید بودن محتوا را ارزیابی کنید

بعد از اینکه فهرست کاملی از تمام محتوای موجود روی سایت ایجاد کردید، حال نوبت این میرسد که تصمیم بگیرید که با محتوای موجود چه کنید. کدام محتوا بی ارزش هستند و کدام موارد با وجود قدیمی بودن هنوز ارزش کافی را دارند و غیره. در نتیجه باید بتوانید به چند سوال پاسخ دهید.

  • آیا محتوای صفحات برای کاربر مفید است؟

  • آیا محتوای قدیمی سایت برای ما کاربردی و دارای اهمیت است؟

  • محتوا بر اساس اصول تولید محتوای حرفه ای ایجاد شده است؟

  • محتوا با حوزه ی کاری شما در ارتباط است؟

  • محتوا برای سایت مشکل ایجاد میکند؟ (کپی شده از سایر سایت ها می باشد یا خیر؟)
     

بعد از پاسخ دادن به این سوالات، باید بتوانید مطالب را دسته بندی کنید و تصمیم بگیرید که کدام محتوای قدیمی را از سایت حذف کنید یا بروز رسانی شود؟

تولید محتوا خلاقانه

برای حفظ محتوای قدیمی چه کنیم؟

تولید محتوا کار آسانی نیست و نیاز به مطالعه و رعایت اصول نوشتن دارد و زمانی می توان از تولید محتوای حرفه ای نتیجه گرفت که صبر داشت. بازخورد تولید محتوای خلاقانه و حرفه ای یک پروسه ی زمان بر می باشد و بسیاری از محتوای قدیمی ارزش زیادی دارند و نباید براحتی آنها را حذف کرد. در مواجه شدن با محتوای قدیمی قابل نگهداری روی سایت، چند کار می توان انجام داد که عبارتند از:
 

محتوای قدیمی را بهبود دهید

منظور از بهبود دادن محتوای قدیمی روی سایت، بررسی نحوه ی نگارش، عنوان دهی، استفاده از کلمات کلیدی در جاهای ضروری محتوا، انتخاب درست تگ ها و غیره می باشد. بجای تولید محتوای جدید، در بسیاری از مواقع کافیست محتوای قدیمی را کمی بهبود دهید تا به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید.

تولید محتوا

بروزرسانی یا گسترش محتوا

تولید محتوا اگر بر اساس قانون و مقررات انجام شده باشد، با گذشت زمان ارزش بیشتری پیدا میکند و در بررسی مطالب قدیمی سایت، قطعا با صفحاتی روبرو خواهید شد که به خوبی توسط گوگل شناسایی شده و در رتبه های خوبی قرار دارند. این دسته از محتوا ارزش زیادی دارند و بهترین کار در مواجه شدن با این مطالب، گسترش و جامع کردن محتوای قبلی می باشد. بروزرسانی محتوا و لینک دهی های جدید و هوشمندانه، تاثیر زیادی در بهبود رتبه ی سایر صفحات سایت نیز خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم بعد از ایجاد تغییر در محتوای قدیمی سایت، بعد از گذشت زمان لازم، نتایج را با ابزارهای مفید در سئو مانند گوگل آنالتیک بررسی کنید. بدون شک اگر بهبود محتوای قدیمی سایت به درستی انجام شود، بازخورد بسیار مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

تولید محتوا خلاقانه ظریف گرافیک

تولید محتوای حرفه ای ظریف گرافیک

تولید محتوا در دنیای امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بر عکس تصور اغلب افراد، کار آسانی نیست و علاوه بر داشتن ذوق و هنر نوشتن، نیاز به دانش کافی در مورد الگوریتم های گوگل دارد. تیم تولید محتوای ظریف گرافیک با کسب تجربه در همکاری با بسیاری از سایت های نام آشنا در حوزه های مختلف، در کنار شماست تا با ایجاد محتوای مرتبط با کسب و کار شما، همراه خوبی برایتان در رسیدن به رتبه های برتر در نتایج موتور جستجوی گوگل خواهد بود.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288