مجوزها

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی چیست؟

  • اشتراک گذاری:
3 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 5115 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی اگر درست و اصولی انتخاب شود نتایج رضایت بخش و فوق العاده ای را خواهد داشت. چاپ روی کاغذ طراحی بسته بندی شامل فرایندهای: چاپ چهار رنگ یا CMYK، Spot، پوشش UV روی گلاسه، رنگ های فلزی (متالیک) و چاپ های برجسته است. دقت داشته باشید هر نوع از چاپ روی کاغذ مخصوص به خود انجام شود تا بازخورد بهتری را به شما ارائه دهد.

کاغذ بسته بندی مواد غذایی و ساندویچ

چاپ چهار رنگ

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی در چاپ CMYK کاغذهای گلاسه هستند، زیرا خروجی چاپ از درخشندگی و کیفیت بی نظیری برخوردار خواهد بود. در چاپ CMYK هر چه کیفیت کاغذ بیشتر و گرماژ بالاتر باشد، به دلیل ضخامت کاغذها رنگ کمتر جذب آن شده و چاپ مرغوب و بهتری خواهید داشت.
 

چاپ برجسته

اگر قصد دارید برای طراحی بسته بندی قسمت هایی از طرح را به صورت برجسته نشان دهید، بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی برجسته، کاغذهایی با گرماژ 80 به بالا هستند. برجسته سازی در بسته بندی با کلیشه های نر و ماده با کاغذهای گرم بالا بهتر انجام می شود.

خرید اتواع کاغذ بسته بندی

رنگ Spot

برای چاپ با رنگ Spot بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی حرفه ای، کاغذهای گلاسه است. همواره ضخامت و جنس کاغذ گلاسه باعث برتر بودن در خروجی چاپ و انتخاب بسیاری از محصولات در طراحی بسته بندی است.
 

پوشش UV

دقت کنید در چاپ بسته بندی با پوشش UV بهترین نوع کاغذ،کاغذهای براق هستند که قابلیت پذیرش رنگ به شکل مطلوبی را دارند. مقواهای تحریر و کاغذهای مات به دلیل جذب بالا، خروجی خوبی را به شما نخواهند داد.
 

رنگ های فلزی

اگر به دنبال بهترین نوع کاغذ در بسته بندی با چاپ رنگ فلزی یا متالیک هستید، کاغذهای تحریر و مات اصلا گزینه ی مناسبی برای این نوع چاپ نمی باشد. کاغذهای تحریر و مات حالت زنده و درخشانی به رنگ نمی دهند، در مقابل برای رنگ های براق و متالیک حتما از کاغذهای گلاسه و ضخیم استفاده نمایید.
 

معرفی انواع کاغذ در طراحی بسته بندی

در این مقاله قصد داریم کاغذ گلاسه، کاغذهای تحریر، مقوای پشت طوسی، گلاسه ی براق و مات را به عنوان بهترین نوع کاغذ در بسته بندی به شما معرفی نماییم.

کاغذ بسته بندی لباس

کاغذ گلاسه

وزن کاغذهای گلاسه بین 90 تا 300 گرم است که انتخاب وزن مناسب باتوجه به میزان و تعداد رنگی است که در چاپ مورد استفاده است، انجام می شود. کاغذهای گلاسه از با کیفیت ترین کاغذها در صنعت چاپ هستند که خروجی بی نظیری را ارائه می دهند. در چاپ های حساس و مدرن از این نوع کاغذ به عنوان ورق کتاب های نفیس، چاپ کاتالوگ ها، بروشورهای رنگی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
 

کاغذهای تحریر

کاغذهای تحریر، مات هستند که قدرت جذب رنگ بالایی دارند و بهترین گزینه برای سربرگ های اداری، فرم ها، برگه های یادداشت و غیره است. از کاغذهای تحریر برای لامینت کردن مقوای فلوت استفاده می شود که وزن متعارف آن 70 تا 100 گرم است.
 

مقوای پشت طوسی

در تولید انواع جعبه ها از مقوای پشت طوسی استفاده می شود و به صورت دو طرفه، یک رو سفید و روی دیگر طوسی هستند.
 

گلاسه ی براق و مات

کاغذهای گلاسه، دارای ظاهر براق هستند که سطح آن ها صاف و درخشان است. بهترین کیفیت چاپ رنگی در میان انواع کاغذ را داشته و بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی محسوب می شود.
 

کاغذ گراف

بهترین برش کاغذ در بسته بندی

وزن کاغذ ارتباط مستقیمی با کیفیت چاپ و برش قالب بسته بندی دارد. اندازه کادرهای برش در کاغذهایی با گرماژ پایین باید کوچکتر در نظر گرفته شود، چرا که انتخاب کادر بزرگتر برش های دقیق و خوبی نخواهد داشت.

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی؛ پاکت

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی پاکت، با توجه به کاربرد پاکت، وزن مربوط به آن انتخاب می شود. برای طراحی پاکت های کوچک اداری کاغذهای تحریر 80 گرم و برای پاکت های بزرگتر از کاغذهایی با گرماژ 100 تا 120 گرم می توان استفاده کرد.

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی؛ جعبه

جعبه ها را می توان در انواع: کوچک ساده، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ دسته بندی کرد.

  1. بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی جعبه های کوچک ساده، کاغذهای 250 تا 300 گرم هستند.
  2. برای طراحی بسته بندی جعبه های متوسط مقوای 230 تا 300 گرم پشت طوسی را توصیه می کنیم. این نوع بسته بندی بیشتر شبیه بسته بندی پودر ماشین لباسشویی است.

بهترین کاغذ در طراحی بسته بندی

جعبه های بزرگ عموما حامل اشیاء بزرگ و سنگین هستند و باید از استحکام و مقاومت زیادی برخوردار باشد. بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی جعبه های بزرگ، گاغذهای 300 گرم به بالا و اصولا پشت طوسی هستند.

بسته بندی لوازم خانگی، اداری و سایر لوازم سنگین در رده جعبه های خیلی بزرگ قرار می گیرند. بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی وسایل سنگین، مقوای گلاسه گرماژ 200 و روی کارتن های چند لایه لمینت است که معمولا به صورت پشت طوسی هستند.

کاغذ ساک دستی کاغذی

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی، ساک دستی

با توجه به نوع کارکردی که از ساک دسته انتظار می رود نوع کاغذ آن نیز انتخاب می شود. اگر محتویات ساک دستی وزن کم و یا متوسطی دارند بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی آن کاغذهای سلفون 150 گرم است و در غیر اینصورت از کاغذهایی با گرماژ بالا برای حمل کالاهای سنگین استفاده می شود. ما در تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک مشاوره های لازم جهت انتخاب بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی را به صورت رایگان ارائه خواهیم داد. چرا که گام اول در موفقیت یک چاپ، انتخاب کاغذ مناسب است که نتیجه ی زحمات طراحی بسته بندی و چاپ را به شما ارائه خواهد داد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288