مجوزها

راهکارهای تخصصی برای تولید محتوای خلاقانه

  • اشتراک گذاری:
4 اردیبهشت 1398 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2016 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

تولید محتوای خلاقانه و با کیفیت امروزه بحث بسیاری از سازمان ها و شرکت های تجاری است. قدرتی که محتوا به کسب و کارها می دهد، در مقابل روش های تبلیغاتی سنتی غیرقابل مقایسه است. انتخاب بهترین عناوین و نوشتن متون قدرتمند در تولید محتوای خلاقانه، تکنیک هایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. تولید محتوای خلاقانه باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب کند. در واقع جذب مخاطب در هر سنی با هر سطح تحصیلی یا اجتماعی از تکنیک هایی است که محتوا نویسان حرفه ای از آن بهره می برند. هر آنچه که برای تولید محتوای خلاق نیاز دارید را در این مقاله خواهیم گفت.

تولید محتوای حرفه ای در مشهد

خلاقیت در انتخاب موضوع

برای انتخاب بهترین موضوعات در تولید محتوای خلاقانه، شروع به تهیه ی لیستی از موضوعات مرتبط با کسب و کار نمایید. کلمات کلیدی مناسب را با ابزارهای مناسب سئو در تولید محتوا شناساییی کنید. انتخاب موضوع در مرحله ی اول کار دشواری است که رفته رفته با توجه به شناخت نیاز بازار و بیشترین جستجوها متوجه خواهید شد بهترین بازخورد را از کدام بخش فعالیت های خود می توانید بگیرید.
 

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

با استفاده از کلمات کلیدی، ابزارهای گوگل و سایر وبسایت ها می توانید به تولید عنوان های مورد نظر بپردازید. بهترین عناوین عناوینی هستند که میزان جستجوی بیشتری را داشته باشند.
 

عناوین جذاب و حرفه ای بنویسید

به کاربردن کلمات کلیدی در عناوین ملاک موفقیت در تولید محتوای خلاقانه نیست. محتوای خلاقانه به گونه ای است که مخاطب را جذب می کند که از بین چندین لینک بر روی مقاله ی شما کلیک کند. اولین گامی که در تولید محتوای خلاقانه باید مد نظر قرار داد، تولید عناوین جذاب و کاربرپسند است.

تولید محتوای بی رقیب و زود بازده در مشهد

بررسی فعالیت وبسایت رقیبان

با شناخت کلمات کلیدی و حوزه ی فعالیت به راحتی می توان با جستجویی در اینترنت، رقیبان درجه ی یک خود را شناسایی کنید. ببنید چه موضوعاتی در وبسایت سایر رقیبان محبوبیت دارد و چه محتوایی نیاز است تولید شود تا کم و کاستی ها را جبران کند. در صورتی که رقیب جدی و اطلاعات لازم از فعالیت های شما در اینترنت وجود ندارد این مساله کاملا به نفع شما خواهد بود. می توانید با تولید محتوای خلاقانه به ارائه ی راهکارهایی که در حوزه تخصصی خود دارید بپردازید و یا روش هایی را به عنوان محتوای آموزشی به کاربران ارائه دهید. با این روش به راحتی توسط گوگل شناسایی می شوید و رتبه های اول موتورهای جستجو را از آن خود می کنید.
 

شناخت نیاز مخاطب

بهتر است نیاز مخاطبان و توقعی که از یک کسب و کار دارند را شناسایی کنید. با توجه به آن نیازها می توان محتوایی تولید کرد که بسیاری از سوالات مخاطب را پاسخ داده تا به عنوان بهترین گزینه انتخاب شوید. اینکه مخاطب از بین حجم عظیمی از اطلاعات و لینک شما را انتخاب کند یک اتفاق نیست که می توان با تولید محتوای خلاقانه و با کیفیت این امکان را  فراهم ساخت.
 

اطلاعات را بصورت جامع ارائه دهید

هیچگاه اطلاعات را به صورت خلاصه، کپی شده و بدون جزئیات به مخاطب ارائه نکنید. هدف از انتخاب یک وبسایت توسط کاربر، رسیدن به جواب درست و منطقی است. هیچگاه کاربران برای خواندن عناوین و یا افزایش رنکینگ شما وارد سایت نمی شوند. برعکس هر چه سطح اطلاعات یک محتوا پایین باشد و در چند پاراگراف اول پاسخی دریافت نکند از صفحه خارج شده که عدم ماندگاری مخاطب در صفحه به شما امتیاز منفی می دهد. صادق باشید و با استفاده از اصول و استانداردهای تولید محتوا به رونق کسب و کار خود و دیگران بپردازید.

تولید محتوای لوازم خانگی در مشهد

بهتر است در موضوعات مشابه، محتوا را خلاق تولید کنید

جستجویی در اینترنت در مورد تولید محتوا دارید و متوجه می شوید بسیاری از سایت ها برای یک موضوع، نکات، روش ها و ترفند های مختلف ارائه داده اند. از این میان محتوایی برنده است که بصورت خلاقانه به شرح بهترین روش های تولید محتوا پرداخته باشد. هیچگاه مطالب و قوانین تکراری در تولید محتوا برای افراد حرفه ای یا آشنا به سئو جذابیتی ندارد، مگر اینکه نکات جدیدی در عناوین قدیمی برای عرضه داشته باشید.
 

همرنگ جماعت نشوید

افراد همواره عادت کرده اند نکات مثبت و مزایای یک فعالیت یا کارکردها را ارائه دهند و کمتر به معایت پرداخته می شود. سعی کنید متفاوت باشید، چه اشکالی دارد؟ کمی از معایب یک شبکه ی اجتماعی، استفاده از اینترنت و فروش های اینترنتی بنویسید. افراد زیرک جذب هرآنچه ناگفته است می شوند و برای پیگیری محتوا وارد وبسایتتان خواهند شد. برخلاف عقیده ی بسیاری که فکر می کنند گفتن عیوب باعث منصرف شدن مخاطب می شود، برعکس رعایت صداقت و روراستی باعث می شود مورد اعتماد واقع شوید. کاربر در جستجوهای بعدی اول به سراغ وبسایت شما می آید تا راهکارهای جدید و یا باید و نبایدهای یک فعالیت را بهتر بداند.

تولید محتوا با روش های حرفه ای در مشهد

نگهداری لیست موضوعات سایت

در مرحله اول تولید محتوای خلاقانه گفته شد، لیستی از موضوعات مهم کسب و کار خود تهیه کنید. اینبار با تولید هر محتوا کنار آن تیک بزنید تا بدانید کدام ها نوشته شده اند و از طرفی برای ایجاد لینک های داخلی سایت و یا بک لینک، مطالب مختلف را به راحتی شناسایی خواهید کرد.
 

به تولید محتوای آموزشی بپردازید

گاهی می توان نکات و روش های مختلف یک کسب و کار یا هنری خاص را با ویدئو، صدا، ای بوک، پادکست و غیره به صورت محتوای آموزشی در اختیار کاربران قرار داد. تولید محتوای خلاقانه در نمونه های آموزشی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و باعث ایجاد حس رضایت و خوشحالی در مخاطب شود. با این حال علاوه بر تولید محتوا به آموزش نیز پرداخته اید.
 

از فوت و فن کسب و کار خود بگویید

افراد تمایلی به فاش کردن اسرار کاری خود ندارند و برایشان خوشایند نیست که در مورد آن ها با کسی صحبت کنند. گاهی در وبسایت خود از تجربیات چندین ساله ی خود بنویسید و محتوایی تولید کنید که در هیچ سایتی یافت نمی شود. روش های جدید و آسان را به کاربران ارائه کنید تا شما را جزء بهترین ها بدانند و از آموزش های شما استفاده کنند. فکر می کنید تولید محتوای خلاق چیزی غیر این است؟ خاص باشید و با موضوعات یونیک و منحصر به فرد رو به جلو حرکت کنید.
 

تولید محتوای سئو شده در مشهد

رعایت سئو در تولید محتوای خلاقانه

سئوی محتوا از اهمیت بسیاری برخوردار است که وظیفه ی یک محتوا نویس است تا به درستی آن ها را اعمال کند. سئوی مکانیکی شامل: به کاربردن درست کلمات کلیدی، چگالی نوشته ها، کاربر پسند بودن محتوا و غیره است.
 

متا تگ مرتبط با عنوان بنویسید

گوگل اهمیت زیادی به متا تگ ها می دهد و در صورتی که عنوان با متا تگ هیچ سنخیتی نداشته باشد جریمه خواهید شد. سعی کنید از کلمات کلیدی و موضوع اصلی در متا تگ استفاده کنید.
 

چگالی کلمات کلیدی در تولید محتوای خلاقانه

چگالی محتوا به شما اعلام می کند که متوسط کاربرد هر کلمه 2 تا 3 درصد کل کلمات یک مقاله باید باشد. گاه بعضی محتوا نویسان از روش تولید محتوای کلاه سیاه و یا فریب گوگل استفاده می کنند. اما در نهایت همه ی این حقه ها توسط کاربران برای گوگل برملا خواهند شد. استفاده زیاد کلمات کلیدی در محتوای بسیاری از سایت ها دیده می شود که متن را خسته کننده و نامفهوم می کند و هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد.
 

از تصاویر در تولید محتوای خلاقانه استفاده کنید

صفحه ای که پر از متن است و کاربر دائم باید مطالعه کند کمی خسته کننده خواهد بود. بهتر است در محتوای خود از متن و زیر نویس ها استفاده کنید. تصاویر کمک می کنند تا کاربران ارتباط بهتری با محتوا برقرار کنند و درک بهتری از آن داشته باشند.

تولید محتوای واکنش گرا ریسپانسیو در مشهد

وبسایت و محتوای خود را ریسپانسیو کنید

بیشترین دیوایسی که در دسترس کاربران است موبایل یا تبلت بوده که هر روز در دست افراد مشاهده می کنید. بهتر است محتوا و وبسایت کسب و کارتان نسبت به انواع دیوایس واکنش گرا (ریسپانسیو) باشد. تا به راحتی در چرخش صفحه، ابعاد صفحات موبایل های مختلف نیز قابل اجرا باشد و خوانایی و خدمات دهی خود را از دست ندهد.
 

تولید محتوای خلاقانه در مشهد

تولید محتوای خلاقانه در ظریف گرافیک

همواره معرفی و توضیحی از خود به کاربران ارائه دهید تا بهتر بدانند با چه افرادی روبرو هستند. مخاطبان تمایل دارند با شناخت اعتماد کنند سپس اقدام به همکاری یا فعالیت نمایند. تیم تولید محتوای ظریف گرافیک با تکنیک های حرفه ای تولید محتوای خلاقانه آشنایی داشته و در عین حال در حال همکاری با مشاغل مختلف است. ما به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را در سطح وسیع جهانی بهتر معرفی نمایید و به تبلیغات پرسود بپردازید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288