مجوزها

ویژگی های یک بسته بندی زعفران ایرانی خوب

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 19 آذر 1402 ) 3177 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

زعفران یکی از مرغوب ترین محصولات اصیل ایرانی است و بیشترین میزان صادرات را در ایران دارد. کالای اصیل ایرانی طبیعتا شایسته بسته بندی فاخر نیز می باشد. بسته بندی زعفران ایرانی با روش های کاملا تخصصی و بر اساس فرهنگ ایرانی کار طراحان حرفه ای است. برای داشتن یک طراحی خوب بسته بندی زعفران ایرانی باید به شرکت هایی که در این زمینه تخصص دارند مراجعه نمایید.

کشور ایران به دلیل وجود آب و هوای مناسب بستری مناسب برای کشت طلای سرخ است. زعفران یکی از گرانقیمت ترین ادویه های دنیا است که سهم مهمی در تجارت و صادرات دارد که میزان تولید آن به 220 تا 230 تن در سال می رسد. با این حال طراحان حرفه ای باید تمام تلاش خود را در طراحی بسته بندی زعفران نمایند تا به عنوان نماد ملی و سرمایه های ایران عزیزمان به سایر ممالک طرح شایسته ای را ارائه دهند.
 

اهمیت کیفیت بسته بندی زعفران

متاسفانه طراحی بسته بندی زعفران در ایران وضعیت مطلوبی نداشته و کمتر به آن اهمیت داده می شود. در اسپانیا شما می توانید بهترین نوع طراحی بسته بندی زعفران را ببینید که با کیفیت بسیار بالا برای زعفران ایرانی انجام می شود. اما این تجارت و صادرات با نام زعفران ایرانی انجام نمی شود و متاسفانه خبر خوشایندی نیست. طراحان حرفه ای بسته بندی باید زمان و تجربه ی خود را به کار گیرند تا صنعت بسته بندی زعفران را بهبود و توسعه بخشند. محصولی که در بیشتر کشورهای جهان به نام ایران شناخته شده، به طبع طرح اصیل و فاخر ایرانی را می طلبد تا نماینده فرهنگ و تمدنمان در سراسر جهان باشد.
 

انواع بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران معمولا در ابعاد و اشکال مختلف صورت گرفته که با توجه به وزن و نوع آن انتخاب می گردد. مخاطبین طراحی بسته بندی زعفران نیز متفاوت هستند که در قالب سوغات، مصرف خانگی و یا جهت صادرات ارائه می گردد. هریک از موارد گفته شده نیاز به طرحی متفاوت و درخور دارند که نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.
 

جنس بسته بندی زعفران

زعفران به جهت گران بودن و کیفیتی که در میان سایر چاشنی ها دارد در بسته بندی نیز ظرافت ها و حساسیت های خاص خود را می طلبد. ظروفی که در طراحی بسته بندی زعفران مورد استفاده قرار می گیرد شامل: فویل آلومنیوم، پلی اتیلن، شیشه، استیل، فلز و غیره است که شیشه و پلی اتیلن جهت محافظت بهتر از اهمیت زیادی نیز برخوردار هستند.
 

وضعیت بسته بندی زعفران ایرانی در بازارهای جهانی

ایران برخلاف اینکه تولید کننده ی قوی و بی رقیب طلای سرخ است، در طراحی بسته بندی بسیار ضعیف عمل می کند. متاسفانه حجم زیادی از زعفران ایرانی به صورت فله از مرزها خارج می شود که تنها 15 درصد از کل تولیدات بصورت بسته بندی صادراتی با نام ایران ارائه می گردد. طلای سرخ که می تواند مانند یکی از پایه های مهم تجارت ایران بعد از نفت محسوب شود و سهم زیادی را در رونق اقتصادی داشته باشد، امروزه توسط کشورهای رقیب بصورت حرفه ای بسته بندی می شود و با نام تجاری بیگانه با قیمتی به مراتب بالاتر به فروش می رسد. ایران عزیزمان متحمل چنین خسارتی است، که همه ی این رویدادها فقط و فقط بخاطر کوتاهی در شناخت بازارهای هدف و کیفیت طراحی بسته بندی زعفران است.
 

مزیت بسته بندی زعفران

بسته بندی علاوه بر محافظت از زعفران، سبب معرفی آن به مخاطبین می شود. از طرفی نقش مهمی در زمان جابجایی، توزیع و فروش محصول را دارد که در هریک از مراحل با توجه به طراحی تخصصی بسته بندی با آن رفتار می شود. بعنوان مثال زعفران باید از محیط مرطوب، هوای گرم، فشار و سایر عوامل خارجی حفظ شود که تمام این نمادها در طراحی بسته بندی زعفران اعمال می شود تا بهتر حمل و توزیع گردد. در ضمن خواسته های مخاطبین نیز سهم بسزایی در طراحی دارد که بر رنگ بسته بندی، قالب و جنس آن هم تاثیر می گذارد.
 

نقش مخاطب در طراحی بسته بندی زعفران ایرانی

زعفران محصولی است که چند منظوره مورد استفاده قرار می گیرد و برای هریک باید طراحی منحصر به فرد در نظر گرفت. مخاطب ایرانی و بیگانه بازارهای هدف متفاوتی را در مقابل طلای سرخ قرار می دهند که برای معرفی خود به هریک باید از شیوه های متفاوت استفاده نماید:

  • ارائه ی اطلاعات مربوط به نوع زعفران بر روی ظرف (نحوه نگهداری، مصرف و غیره)

  • وجود علائم استانداردو مجوزهای فروش

  • تخصیص وزن های متفاوت

  • جنس و روش بسته بندی
     

اطلاعاتی لازم برای بسته بندی زعفران ایرانی جهت مصارف داخلی

مصرف کنندگان ایرانی هنگام خرید زعفران ملاک هایی دارند که با توجه به آن ها به خرید می پردازند:

  • نام برند

  • ارزش غذایی و اطلاعات مربوط به زعفران

  • علائم استاندارد ایرانی و جهانی

  • نوع و قالب بسته بندی

  • نوع زعفران

  • کیفیت بسته بندی

بنابراین طراحان باید در طراحی بسته بندی زعفران این ملاک ها را مد نظر قرار دهند و بازار هدف را بهتر نشانه بگیرند تا زعفران رونق بیشتری داشته باشد.
 

اطلاعاتی لازم برای بسته بندی زعفران ایرانی جهت صادرات

دقت داشته باشید اطلاعات روی بسته بندی زعفران و سایر طراحی بسته بندی ادویه جات دقیق و کامل باشد. از آنجائیکه بیشتر سهم زعفران به صادرات تعلق می گیرد، حساسیت این کار بسیار بالا می رود و زمان و تخصص کافی را برای طراحی می طلبد. اطلاعاتی از قبیل نام برند، تاریخ تولید و انقضاء،مواد تشکیل دهنده، آدرس و شماره های تماس سازنده، نحوه ی استفاده و علائم و مجوزهای محصول و غیره حتما در بسته بندی، بروشور و کاتالوگ های مربوط به آن قرار گیرد.

هر چه اطلاعات دقیق تر، توضیحات جامع و طراحی حرفه ای تر باشد، مخاطب با توجه به احترامی که برای وی قائل شده اید، همان اندازه از محصولتان استقبال خواهد کرد. امروزه بسته بندی زعفران ایرانی در بهترین شرکت های طراحی بسته بندی زعفران از انواع ظروف خاتم، کریستالی و پاکت های مخصوص استفاده می کند. ظروف خاتم و کریستال از پر مصرف ترین ظروف زعفران صادراتی است که انواع برندها سعی دارند از آن ها در سایزهای متفاوت استفاده نمایند.
 

شکل بسته بندی زعفران ایرانی

بسته بندی محصولات در دو نوع داخلی(مخصوص محتویات) و خارجی(جعبه یا ظرف اصلی) انجام می شود. نقش مهم حفاظت، فروشنده ی خاموش و جلب توجه را بسته بندی بیرونی ایفا میکند. یک طراحی بسته بندی خوب علاوه بر خلاقیت در طراحی باید کیفیت و دوام مناسبی هم داشته باشد. نحوه ی باز شدن ظرف و بسته ی زعفران بسیار مهم است، اگر این کار با دشواری انجام شود امکان ریختن یا له شدن زعفران وجود دارد. در بسته های زعفران باید شرایط محافظت و نگهداری آسان رعایت شود تا حس خوب استفاده از زعفران در ذهن مشتری تا مدت ها باقی بماند.

رنگ بسته بندی زعفران ایرانی

کاربرد رنگ ها در بسته بندی زعفران ایرانی بسیار متفاوت بوده، گاه ریشه در فرهنگ و اصالت ایرانی دارد، گاه به رنگ طلای سرخ یا سلایق مخاطب طراحی می شود. استفاده از نقوش اسلیمی و طرح های تذهیبی روی بسته بندی زعفران ایرانی خبر از فرهنگ و تمدن غنی ایران دارد که مخاطب را برای شناخت بیشتر محصول مجذوب خود خواهد کرد. جنبه ی زیبایی و چشم نوازی بسته بندی زعفران به این سبک با انواع سلایق در دوره های مختلف مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. همچنین در طراحی می توان با الهام از رنگ زعفران (بنفش، قرمز و زرد) به طراحی بسته یا ظروف پرداخت. مطمئنا در هر صورت خروجی کار بسیار دلچسب و مخاطب پسند خواهد بود.
 

جنس بسته بندی زعفران ایرانی

در بسته بندی زعفران ایرانی می توان از متریال مختلف مانند ظروف شیشه، پاکت یا قوطی پلی اتیلن، پی وی سی، پلی پروپیلن، سلفون، آلومنیوم و غیره استفاده کرد. این متریال رنگ، عطر، طعم و کیفیت زعفران را هنگام صادرات و ترابری به خوبی حفظ کرده و از طرفی در مقابل آسیب های احتمالی مانند، فشار، ضربه، عوامل مخرب خارجی و غیره آن را در شرایط ایمن قرار می دهد. قبل از بسته بندی زعفران مطمئن شوید کاملا خشک شده و ذره ای رطوبت در آن وجود ندارد، در این زمان می توان آن را در ظرف مناسب قرار داد.
 

مزیت ظروف خاتم در بسته بندی زعفران ایرانی

ظروف خاتم در سایزها و ابعاد مختلف طراحی می شوند تا خریداران بتوانند هر مقدار زعفران که می خواهند در آن ها بسته بندی کنند. ظروف خاتم که طرح اصیل ایرانی هستند از فلز بوده که قابلیت تحمل ضربه و فشار در زمان حمل، توزیع یا استفاده را دارند. کیفیت و مرغوبیت زعفران با ظروف خاتم صد در صد تضمین می شود. می توانید به همراه ظرف خاتم از کاور پاکتی خاتم نیز استفاده نمایید تا حس لوکس و نفیس بودن این چاشنی گرانقیمت را بهتر به مشتری القا کنید.
 

مزیت ظروف کریستال در بسته بندی زعفران ایرانی

اگر خواستار بسته بندی زعفران به صورت گرمی هستید ظروف کریستالی که برای وزن های نیم تا 20 گرم ساخته شده اند. این ظروف تنوع بالایی دارند و از کیفیت نگهداری خوبی برخوردار هستند. درب ظروف کریستالی به خوبی محکم شده و مانع نفوذ رطوبت به داخل ظرف می گردد. نکته ی جالب توجه در این نوع ظروف، کیفیت نگهداری آن است که می توانید زعفران را سالهای طولانی مانند روز اول نگهدارید.

جلوه ی زعفران در این ظروف بسیار دیدنی و خیره کننده است که ناخودآگاه مشتری را به سمت خود جذب می کند. همچنین برای زیبایی بهتر ظروف کرسیتالی زعفران می توانید از کاور مخصوص که کاملا شکیل و لوکس طراحی شده استفاده نمایید.
 

مزیت ظروف پاکتی در بسته بندی زعفران ایرانی

برای بسته بندی های نیم گرم و یک گرم و همچنین نیم مثقال و یک مثقال می توانید از ظروف پاکتی استفاده نمایید. از این ظروف با تنوع بسیار بالا برای صادرات زعفران به کشورهای اروپایی و ترکیه استفاده می شود که برندهای مختلف به راحتی می توانند، تبلیغات و طراحی های مورد نظر خود را بر روی آن چاپ نمایند.

شما برای بسته بندی زعفران از چه شیوه ای و با چه کیفیتی بهره می برید؟ آیا طراحی های موجود موجب رضایت شما و مشتریانتان بوده است؟ کیفیت فروش و جذب مخاطب به میزان قابل قبولی ارتقا یافته است؟ در صورتی که تمایل به داشتن طراحی بسته بندی زعفران بصورت حرفه ای و با کیفیت هستید می توانید با تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک تماس حاصل نمایید و بهترین های دنیای تجارت را از ما بخواهید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288