مجوزها

طراحی انواع بسته بندی های لوکس و شیک

  • اشتراک گذاری:
3 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 4051 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

بسته بندی های لوکس و شیک در میان سایر بسته بندی ها بسیار خود نمایی می کنند و دید بهتری دارند. هدف از طراحی بسته بندی های لوکس جلب توجه مخاطب است. در واقع این نوع بسته بندی به راحتی می تواند روی مخاطبان اثر بگذارد و آن ها را به مشتری تبدیل کند. اصول طراحی بسته بندی های شیک و لوکس نسبت به سایر بسته بندی ها، متفاوت است و طراحان حرفه ای بسته بندی با قواعد آن بخوبی آشنا هستند. در ادامه به شما خواهیم گفت چطور این اصول را می توان به کار برد تا باعث فروش بهتر محصول شد.
 

smartcaps-herbal-pills


در طراحی بسته بندی های لوکس و شیک نکاتی در زمینه استفاده از رنگ، نوع قالب، ابعاد، جنس و غیره وجود دارد، که در طراحی این نوع بسته بندی ها راهگشای تبلیغات محصول خواهند بود. شیک ترین بسته بندی ها در بازار بیشترین مخاطب و فروش را دارند و جذابیت طرح روی بسته بندی معرف محتویات بوده و باید به اندازه کافی در مشتری ایجاد انگیزه برای خرید نماید.
 

استفاده از انواع رنگ در طراحی بسته بندی های لوکس و شیک

رنگ ها با تنوع بالا و در انواع مختلف در طراحی بسته بندی های لوکس کاربرد دارند. استفاده از رنگ پنجم (طلایی و نقره ای) در این نوع بسته بندی ها زیاد به چشم می خورد و جنبه ی تشریفاتی بسته بندی های لوکس را بالا می برد. رنگ طلایی و نقره ای در چاپ افست جزء رنگ پنجم محسوب می شوند که از ترکیب رنگ های دیگر درست نمی شود. می توان این رنگ ها را با برجسته سازی، حکاکی و یا به صورت فلت در طراحی بسته بندی های لوکس بکار برد. شفافیت و سطح جذابیت این رنگ در بسته بندی کیفیت خاصی به آن داده و می تواند به عنوان عنصر اصلی در طراحی آن باشد. رنگ طلایی در کنار رنگ مشکی، سفید، توسی و سایر رنگ ها جلوه های خیره کننده ای را به وجود خواهد آورد. استفاده ی سایر رنگ ها در طراحی بسته بندی می تواند با توجه به رنگ های برند مورد نظر، رنگ محصول و سلیقه متقاضیان بسته بندی محصولات صورت گیرد. تعدد رنگ در طراحی بسته بندی های لوکس بهتر است محدود باشد و همراه با هارمونی رنگ باشد تا پراکندگی در طراحی ایجاد نکند.

Packaging design of Mava cosmetic soap
caviar packaging design in iran

 

استفاده از تصاویر در طراحی بسته بندی های لوکس

بهتر است از تصاویر در طراحی بسته بندی های لوکس کمتر استفاده شود. طراحی های مینیمال و ساده مخاطب و علاقه مندان خاص خود را دارد. در واقع تصاویر واقعی و یا عکاسی شده در بسته بندی های فانتزی، بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می گیرد. می توان از طرح های دودل، فانتزی، طرح های دستی و غیره در طراحی این نوع بسته بندی ها استفاده نمود. دقت داشته باشید، بسته بندی های لوکس و شیک را با انواع وکتور و طرح های متفاوت پر نکنید. امروزه صنعت گرافیک و طراحی بسته بندی، طراحی های ساده و خلوت را بیشتر می پسندد. اصول طراحی بسته بندی های لوکس از این قاعده مستثنی نیست و سادگی شرط زیبایی هرچه بیشتر آن است. طراحان حرفه ای با مطالعه و به روز رسانی اطلاعات خود در زمینه طراحی بسته بندی، تلاش می کنند تا سطح کیفی خروجی را بالا ببرند تا بهترین ها را به مشتری ارائه دهند.
 

قالب بسته بندی های لوکس و شیک

قالبی که برای محصولات در طراحی بسته بندی در نظر گرفته می شود با توجه به ابعاد، وزن و شکل انتخاب می شود. قالب بسته بندی های لوکس باید همسان با محصول باشد، جنس بسته بندی باعث حفاظت محتویات شود و ظاهری زیبا داشته باشد. خواهید دید هماهنگی در طرح، قالب و رنگ بسته بندی های لوکس و شیک چگونه محصول را در غرفه های فروش به چشم می آورد. نتیجه ی طراحی و بسته بندی با تکنیک های اصولی طراحی، قطعا فروش و محبوبیت محصول را بیشتر خواهد کرد.


جعبه بسته بندی زعفران با برند فدکطراحی بسته بندی لوکس و شیک در مشهد

طراحی؛ شناسنامه ی محصول در طراحی بسته بندی های لوکس

شناسنامه، شامل اطلاعات مرتبط با محصول است که باید در روی جعبه چاپ شوند. سعی کنید کادر های نوشته، منظم باشند (منظور از نظم در کادرها، چیدمان اطلاعات به صورت استاندارد است). ترکیبات، طریقه ی مصرف، جدول ارزش غذایی (در طراحی بسته بندی مواد غذایی)، وزن و سایر اطلاعات را در قسمت های مخصوص قرار دهید. به عنوان مثال: نام برند همواره در روی درب، بالا یا جلوی محصول درشت و خوانا نوشته شود، شعار و جمله ی اختصاصی برند در پایین آن قرار می گیرد. وزن، جدول ارزش غذایی، علائم و مجوزها روی طراحی لیبل یا در پشت بسته قرار می گیرند. طراحی بسته بندی های لوکس و شیک در تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک با آنالیز نیازهای محصول در بسته بندی و با توجه به نوع فعالیت برند در نمونه های هم رده ی جهانی انجام می شود. به طور کلی بهترین های دنیای بسته بندی را به شما ارائه خواهیم کرد که هیچ نمونه خارجی مشابه آن وجود نداشته باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288