مجوزها

اصول مهم در طراحی بسته بندی نرم افزاری

  • اشتراک گذاری:
7 خرداد 1398 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 1330 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی بسته بندی نرم افزاری از جمله طراحی هایی است که بدون محدودیت می توان انجام داد. ارائه نرم افزارهای پیشرفته توسط شرکت های مختلف جهان مستلزم ایجاد پک های جدیدی است که مزیت ورژن و تغییرات جدید را در چشم مخاطب نمایان کند و وی را ترغیب به خرید نماید. در این مقاله قصد داریم اصول مهم در طراحی بسته بندی نرم افزاری را مطرح کنیم.

طراحی بسته بندی نرم افزاری

سعی داریم نکات مهم طراحی بسته بندی نرم افزاری را مطرح کنیم تا شما را در خلق یک اثر ماندگار یاری نماید و در قفسه فروشگاه ها طرحتان نظرها را به خود جلب کند. قطعا کمپانی های که بهترین طراحی بسته بندی نرم افزاری را داشته باشند در لیست اولویت خرید مخاطبان هستند که باعث می شود بازاریابی و فروش محصول با موفقیت انجام شود. یک طراح حرفه ای با نگاه روانشناسانه از زمانی که مخاطب، بسته بندی را میبیند، نیازهایی که در وی بر انگیخته می شود و اطلاعاتی که از طرح می خواهد را مجسم کرده و یک یک آن ها را به اجرا در می آورد. با این روش می توان بخش عمده فروش یک فروشگاه نرم افزاری را از آن خود کرد و جزء محبوب ترین ها شد. به نکات زیر برای طراحی بسته بندی نرم افزاری دقت نمایید.
 

طراحی جذاب

طراحی بسته بندی نرم افزاری در نگاه طراحان مبتدی ممکن است حرفی برای گفتن نداشته باشد و کاور را به صورت خشک و ساده طراحی نمایند. اما یک طراح حرفه ای از هیچ، هم می تواند بهترین اثر هنری خلق کند تا مخاطب را مجذوب محصول نمایند و باعث فروش آن شود. طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که پتانسیل خرید را در مخاطب تقویت نماید و به صورت یک فروشنده خاموش منحصر به فرد عمل کند.

در بسیاری از مواقع طراحی جذاب با پرزرق و برق بودن اشتباه گرفته می شود و باعث می شود طراحی نا معقول و غیرحرفه ای ارائه گردد. هیچگاه برای فروش بیشتر نمی توان از طرح های زننده و نامتعارف استفاده کرد، اجازه دهید ساختارهای یک طراحی با تکنیک و استانداردهای خود پایه ریزی شود. کاربرد رنگ در طراحی بسته بندی، کاربرد نمادها و نوع چیدمان باید با دقت و حساسیت بالا انجام شود تا دید مخاطب با اصل موضوع برخورد داشته باشد و درگیر حاشیه نگردد. در واقع یک طراحی بسته بندی نرم افزاری باید به تبلیغات و معرفی خود بپردازد نه اینکه معما گونه مخاطب را به چالش بکشد.

طراحی بسته بندی در مشهد

درج اطلاعات بصورت مختصر و مفید

  1. نام برند، اطلاعات محتویات و قابلیت ها از جمله موارد مهمی هستند که در طراحی بسته بندی یا طراحی لیبل نرم افزاری باید درج شوند.

  2. ارائه اطلاعات تک تک نرم افزارها بر روی کاور قید نگردد، بهتر است آن ها را در راهنمای نصب و توضیحات نرم افزار قرار داد (سال تولید نرم افزار، شرکت تولید کننده، محتویات بسته به صورت واضح و خوانا درج شود).

  3. استفاده از فونت ها در نوشتار باید با تعداد کم باشد.

  4. سعی کنید اطلاعات مفید و تصاویر را با ترتیب اهمیت چیدمان از بالا به پایین و چپ به راست قرار دهید. زیرا این بخش ها در طراحی بسته بندی بیشتر از سایر قسمت ها در دید مخاطب مهم جلوه می کند.
     

ایجاد طرح رقابتی

همانطور که مشهود است بازار این روزها بسیار رقابتی تر از گذشته شده و بسته بندی هایی که خلاقیتی در اجرا ندارند جایگاه موفقی نیز در فروش نخواهند داشت. سعی کنید در میان انبوه بسته بندی های نرم افزاری خوش بدرخشید و مطمئن شوید منحصر به فرد ظاهر شده اید. نمودار فروش رقابتی با خرید مقایسه ای شکل می گیرد که رشد یا افت این نمودار را خریداران رقم می زنند. پس نکته مهم و قابل توجه در این زمینه ایجاد تفاوت و پر کردن خلاء های طراحی است که در هنگام مقایسه با سایر برندها ترجیح مخاطب به انتخاب محصول شما باشد. داوران این رقابت مصرف کنندگان هستند که لازم است در طول زمان های معین به نظرسنجی از مخاطبان در مورد بسته بندی بپردازید.

طراحی بسته بندی که محصول را به فروش برساند

ارزش گذاری کنید

هر خدمات نرم افزاری با توجه به کیفیت نوع برند، مرغوبیت محصول و جذابیت طراحی بسته بندی در دیدگاه مخاطب ارزش گذاری می شود. در نظر بگیرید محصولی سال ها تولید شده و یا خدماتی را پیوسته در دهه های مختلف ارائه نموده، اما اگر طی این سال ها موفق به کسب جایگاه برتر نشده باشد پس ارزش گذاری با موفقیت انجام نشده است. اگر رقابت مقایسه ای را با رشد مطلوب طی کنید و با گذشت زمان جزء اقلام مهم سبد کالای مخاطب شوید قطعا می توان گفت ارزش گذاری به خوبی اتفاق افتاده است.

طراحی بسته بندی حرفه ای

از طرفی فروشگاه های اینترنتی می تواند به عنوان یکی از مهم ترین روش ها برای ارزش گذاری یک محصول باشد. در خرید آنلاین نیز مانند خرید حضوری ویترین فروش به کاربر ارائه می گردد که در آن می توان مانور بالایی در ارائه طراحی بسته بندی نرم افزاری داشت. اما اینبار فروش در گستره وسیعی انجام می شود که مخاطب تنها شهروندان یا هموطنان نمی باشند. باید علاوه بر فروش معمول و مرسوم به فروش و طراحی بین المللی بها داد و طراحی بسته بندی نرم افزاری را برای همه زبان ها قابل درک نمود.

برای طراحی بسته بندی نرم افزاری چه ایده هایی در سر دارید؟ آیا قصد دارید نرم افزار و محصول خاصی را روانه بازار کنید و می خواهید بدون صرف هزینه اضافه برای تبلیغات جانبی از طرح بسته بندی به عنوان تبلیغات استفاده کنید؟ بهترین روش بهره مندی از طراحی بسته بندی خاص و جذاب است که می تواند به راحتی مخاطب را جذب نماید و محصول را به فروش برساند. ما در تیم طراحی ظریف گرافیک برآنیم تا علاوه طراحی هویت بصری، عکاسی صنعتی محصولی با طراحی رقابتی به مخاطب شما نشان دهیم تا در میان رقبا خوش بدرخشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288