مجوزها

گوگل ادورز بهتر است یا تولید محتوا

  • اشتراک گذاری:
3 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1664 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

تبلیغات در صفحات وب به یکی از متداول ترین روش های فروش در فضای مجازی تبدیل شده است که کسب و کارهای مختلف از آن استقبال خوبی نموده اند. برای این کار یم توان از گوگل ادوردز و تولید محتوا استفاده کرد. با استفاده از گوگل ادورز جایگاه بی برو برگرد در صفحه اول جستجو را از آن خود خواهید کرد و در تولید محتوا با محتوای تخصصی و حرفه ای با صفحات اول خواهید رسید. در این مقاله قصد داریم مقایسه ای بین جایگاه گوگل ادورز و تولید محتوا در تبلیغات داشته باشیم.
 

تبلیغات در گوگل ادوردز

تبلیغ در گوگل با گوگل ادورز

تبلیغ در گوگل یکی از موثرترین روش های فروش است که می توان به عنوان تبلیغات موفق از آن یاد کرد. افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ مشغول به فعالیت هستند به خوبی از این مزیت گوگل ادورز آگاهی دارند اما به دلیل جو رقابتی و تفاوت فعالیت سعی دارند معایبی نیز برای آن برشمرند تا مشتریان گرایشی به سوی این ابزار گوگل نداشته باشند.
 

  1. دریافت جایگاه اول در سرچ گوگل

گوگل ادورز یک برند یا سازمان را در صفحه نخست به نمایش می گذارد بدون آنکه توجهی به تخصصی یا غیر تخصصی بودن محتوا داشته باشد. تعهدی که گوگل ادورز به مشتریان خود دارد سبب می شود بسیاری از مشاغل و فعالیت ها به نتایج مطلوب خود در زمان کوتاهی برسند. در صورتی که محتوای تولید شده حرفه ای و با کیفیت باشد رتبه و سئو سایت نیز با پشتوانه محکم تری جایگاه خود را در صفحه نخست حفظ خواهد کرد.
 

افزایش رتبه سایت - سئو

  1. نمایش کلمات کلیدی

خدمات با محصولات ارائه شده در تبلیغات گوگل ادورز با استفاده از کلمات کلیدی صورت می گیرد که کاربران بر اساس سرچ در گوگل با شما آشنا خواهند شد. در نظر بگیرید شما فروش زیور آلات دارید و مخاطب به دنبال خرید اینترنتی زیور آلات باشد گوگل در لینک های نخست با توجه به کلمه کلیدی پیشنهاد شما را به کاربر خواهد داد. با این روش به راحتی می توان کاربران را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید و فروش خود را به راحتی توسعه و بهبود بخشید.
 

  1. امکان اعمال تنظیمات در تبلیغات گوگل

تبلیغات در گوگل می تواند به صورت دستی و سلیقه ای انجام شود که در پنل گوگل ادوردز این امکانات به شما ارائه خواهد شد.

  • تعداد ساعات بازدید و تبلیغات در روز را با توجه به اوج بازدید سایت می توانید مشخص کنید. این ساعت ها می توانند در طول روز یا شب باشند و در ساعات متفرقه فعالیت را متوقف کنید.
     

  • ارائه بعضی سرویس ها و خدمات محدود به منطقه جغرافیایی خاصی است که در در پنل تبلیغاتی گوگل می توان آن را مشخص کرد. با وجود این امکان در گوگل ادورز به آسانی می توانید مشتریان خود را قربال کنید و فقط بازار هدف را مخاطب قرار دهید.
     

  • تبلیغات در گوگل مستلزم پرداخت هزینه هایی است که باید در استفاده از آن هوشمندانه عمل نمود. می توانید برای هر روز میزان هزینه مشخص تعیین کنید که در صورت رسیدن به آن تبلیغات متوقف شود. در صورت اتمام زمان تبلیغات در گوگل ادورز به پایان برسد مانده هزینه تبلیغات در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند تا در صورت درخواست مجدد مورد استفاده قرار گیرد.
     

  • محیطی اد وردز
  1. ارائه آنالیز و فعالیت لحظه ای

محبوبیت گوگل به دلیل امکاناتی که به کاربران می دهد هر روز بیش از پیش شده که امروزه تبدیل به یک کمپانی پرمخاطب و سازمان یافته گردیده است. فعالیت در راستای برآورده سازی نیاز مخاطب با توجه به پیشرفت تکنولوژی امکان فوق العاده ای را در گوگل ادورز به وجو آورده است که بسیار ستودنی است. گوگل به شما این امکان را می دهد تا آنالیز دقیقی از فعالیت وبسایت خود در اینترنت داشته باشید، میزان کلیک کاربران را به صورت نمودار دریافت کنید و میزان هزینه های صرف شده در تبلیغات را مشاهده کنید.

ادوردز در گوگل آنلایتیکس

معایب استفاده از گوگل ادورز

باتوجه به مزیت هایی که برای تبلیغات گوگل بر شمرده شد معایبی نیز وجود دارد که غیر قابل چشم پوشی است.
 

  1. قیمت بالای تبلیغات در گوگل

قیمتی که برای تبلیغات در گوگل در نظر گرفته می شود با توجه به دلار سنجیده می شود و با توجه به گرانی دلار طبیعتا این مبلغ کمی گران خواهد بود. تغییر قیمت در دوره های مختلف وجود دارد که همه با توجه به تغییر قیمت دلار خواهد بود. بسیاری از شرکت ها به دلیل عدم توانایی در تقبل نرخ های ارائه شده از سوی گوگل از این امکان، چشم پوشی می کنند.
 

  1. دریافت جایگاه برتر بصورت موقت

محتویات در تبلیغات گوگل بر اساس استاندارد ها و قوانین سئو نمی باشد. هرچند در زمان طولانی استفاده از این نوع تبلیغات به افزایش ترافیک وبسایتتان کمک کند و بر رنکینگ سایت تاثیر بگذارد اما با اتمام دوره قرار داد ممکن است از چنین جایگاهی برخوردار نباشید. بهتر است در طی زمان بهره مندی از تبلیغات گوگل بر روی سئو سایت و تولید محتوای با کیفیت نیز تمرکز کنید تا با اتمام تبلیغات پولی گوگل محتوا جایگاهتان را در نتایج گوگل حفظ نمایند.

با توجه به مزایا و معایبی که در بالا گفته شد تبلیغات در گوگل  زود بازده و تضمینی است اما این موقعیت موقتی بوده و اثر طولانی مدت ندارد. از طرفی می توان برای این کاستی در گوگل ادوردز تولید محتوای تخصصی را پیشنهاد داد تا جایگاه برتر واقعی و طولانی مدت را از آن خود نمود.
 

تبلیغ در گوگل با تولید محتوای باکیفیت

شرکت های معتبر با بهره گیری از محتوا نویسان حرفه ای به تولید محتوای با کیفیت و تخصصی می پردازند که بر روی بهبود رتبه سایت و تبلیغات پر بازده بسیار تاثیر گذار است. تولید محتوا با توجه به قوانین گوگل، استانداردهای سئو، الگویتم موتورهای جستجو و نیاز کاربران انجام می شود که از روش های منعطف و متغییری استفاده  می کند.
 

  1. به چالش کشیدن مخاطب

با تولید محتوای با کیفیت و طولانی می توانید ایشان را به چالش بکشید تا بیشتر شما را دنبال کند. هرچه بازدید کنندگان در مدت زمان بیشتری در صفحات وبسایت شما وقت بگذرانند گوگل رتبه های بهتری را در نظر خواهد گرفت. علاوه بر آن تولید محتوای با کیفیت سبب می شود تا مخاطب هرکجا نام و نشانی از وبسایت شما ببیند حتما آن را کلیک و دنبال کند.

تولید محتوای جامع و با کیفیت

نکته ای که در تولید محتوای طولانی باید مد نظر قرار دهید، میزان کاراکتر و مدت زمانی است که کاربر برای مطالعه و مشاهده صرف می کند. سعی کنید محتوا بیش از حد طولانی نباشد تا باعث دلزدگی و ایجاد خستگی در مخاطب نگردد. در صورتی که صرف نظر کردن از ذکر مواردی خاص باعث بی کیفیتی یا ناقص شدن محتوا می شود، بهتر است آن را در دو بخش ارائه نمایید تا حق مطلب بهتر ادا شود.
 

  1. امکان ایجاد محتوا با موضوعات مختلف

به راحتی می توانید در زمینه کاری خود محتوای آموزشی، ویدئویی، متنی و غیره تولید کنید و از هر کانالی برای جذب کاربر استفاده نمایید. در واقع دنیای پیش رو دنیای الکترونیک است که افراد علاقمند هستند پاسخ به سوالات و خریدهای خود را به صورت الکترونیکی در صدم ثانیه و با سرعت انجام دهند. با توجه به حیطه فعالیت خود نیاز سنجی نمایید و همگام با تغییرات جهانی گام بردارید تا در هر لحظه پاسخی مثبت و کاربر پسند به مخاطب ارائه دهید. با این روش می توان بازدهی، فروش و ترافیک وبسایت را افزایش داد و به مرور زمان گوگل شما را بعنوان وبسایتی فعال و با ارزش شناسایی کند و در کمترین زمان با محتوای قدرتمند و با کیفیت رتبه های برتر را از آن خود نمایید.
 

  1. بهبود سئو سایت

سئو سایت به عوامل مختلفی همچون تولید محتوای با کیفیت، ایجاد لینک های داخلی مناسب، تولید محتوای کاربر پسند و غیره بستگی دارد. گوگل همواره در حال بررسی فعالیت وبسایت های مختلف و محتوای انتشار یافته است و رتبه سایت های مختلف را به روز می کند. کوچکترین تقلب و کپی برداری از دید گوگل پنهان نمی ماند و نتایج با اعمال جریمه گریبان گیر وبسایت متخلف خواهد شد که جبران ان نیازمند زمان و صرف هزینه های زیادی است. سعی کنید با تولید محتوای سئو شده، غیر تکراری، جدید و خلاقانه توجه کاربران را به خود جلب نمایید و حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید.
 

بهبود تبلیغ از طریق گوگل

هرچقدر شما به مخاطب و قوانین تولید محتوا اهمیت دهید، گوگل نیز به شما امتیاز خواهد داد. با افزایش ترافیک سایت، ماندگاری کاربر در صفحات مختلف و ارائه محتوای باکیفیت به راحتی می توان در نتایج برتر و صفحه اول موتورهای جستجو ظاهر شد. بهبود رتبه سایت ارتباط مستقیمی با افزایش درآمد و رونق کسب و کار خواهد داشت.
 

  1. ماندگاری تبلیغات در اینترنت بصورت دائمی

شاید مهم ترین مزیت تولید محتوای با کیفیت را بتوان به ماندگاری دائمی آن نسبت داد. با تولید محتوای قدرتمند می توانید در طی مدت کوتاهی به گوگل معرفی شوید و به دنبال آن نتایج مثبتی را در جستجوی کاربران به دست آورید. افزایش کلیک و ترافیک سایت شانس شما را در فروش، بیشتر می کند که با فعالیت در طولانی مدت می توان تبدیل به برندی نام آشنا شد. لینک ها و محتوایی که در این نوع تبلیغات ایجاد می کنید، دائمی هستند و برخلاف گوگل ادورز منقضی نمی شوند. با گذشت زمان محتوای قدیمی از ارزش و اعتبار بیشتری نیز برخوردار خواهد بود که تا سال ها بعد همچنان در جستجوهای گوگل ظاهر خواهند شد.
 

برای تولید محتوای با کیفیت چه باید کرد؟

حال که از هر دوی تولید محتوا و گوگل ادز مقیاس مناسبی داریم، بی‌شک میتوان گفت که برعکس گوگل ادز، تولید محتوای با کیفیت میتواند به صورت متداوم و رایگان در رشد وبسایت شما موثر باشد. از این رو ادامه قرار است به روش‌ها و تکنیک‌های افزایش هرچه بیشتر کیفیت محتوا بپردازیم.
 

  • عناوین جذاب و گیرا بنویسید تا مخاطب را به خود جذب کند.

استفاده از موضوعات پرتکرار و کپی شده هیچ جذابیتی برای کاربران نخواهد داشت، زیرا افراد به دنبال اخبار جدید و دست اولی هستند که آگاهی و اطلاعاتشان را به روز نگهدارد.
 

  • بررسی محتوای رقیبان

برای ورود به فعالیتی خاص باید بدانید چه چیزی را می توان عرضه کرد تا بیشترین بازخورد را دریافت کرد. بهترین حالت بررسی وبسایت رقیبان است که به شما خواهد گفت نیاز کاربران و دنیای پیش رو چه چیزی است. استفاده از تجربیات و عملکرد رقبا به شما خواهد گفت از کجا و چگونه باید شروع کرد تا راه های منسوخ و قدیمی تکرار نشوند و هزینه ها بهینه صرف شوند.
 

  • نیاز سنجی از کاربران

بهترین روش برای دانستن نیاز جامعه، نظر سنجی از کاربران و افراد مختلف جهت دانستن نیاز جامعه است. با طرح سوال به راحتی می توان از سلایق و نظرات مشتریان آگاه شد و در نتیجه اقدام به تولید و ارائه نمود.
 

  • اطلاعات را به صورت جامع ارائه دهید

هنگامی که به تولید محتوا می پردازید بهتر است اطلاعات را جامع و مفید ارائه دهید تا کاربر پاسخ درست و منطقی سوال خود را دریافت نماید. هنگامی که تولید محتوای اموزشی، ویدئویی، متنی و غیره وبسایت شما حرفه ای باشد کاربران شما را شناسایی کرده و قبل از جستجو در وبسایت های مختلف به سراغ شما خواهند آمد. محبوبیت وبسایت از نظر گوگل شایسته ارتقا رتبه خواهد بود و جایگاه بهتری را به شما اختصاص می دهد.
 

  • در مورد یک موضوع محتوای مختلف ارائه دهید

مخاطبان شما با سلیقه های مختلف هستند، خانم های خانه دار، نوجوانان، جوانان، مدیران و غیره. هریک از این افراد با توجه به نیاز خود به شما مراجعه خواهند کرد، هنگامی که برای ارائه محتوا از روش های مختلف صوتی، تصویری، متنی، ویدئویی و غیره استفاده کنید به رفع نیاز کاربر احترام گذاشته اید. به بیانی دیگر برای هر نیازی راه حلی را ارائه نموده اید و مخاطب را دست خالی باز نخواهید فرستاد.
 

اصول تبلیغات در گوگل


شاید علاقمند باشید تا بیشتر در مورد تولید محتوا بدانید و برای فعالیت در این زمینه اقدام نمایید. دقت داشته باشید، تولید محتوا کاری تخصصی است و انجام آن نیازمند کسب مهارت و دانش است. محتوا نویسان حرفه ای در زمینه تولید محتوا می توانند شما را در این زمینه یاری نمایند تا به نتایج دلخواه دست یابید. تیم تولید محتوای ظریف گرافیک با بکارگیری اصول سئو و استانداردهای تولید محتوا مطابق با تغییرات جهانی محتوایی حرفه ای تولید می نماید که به راحتی می توانید طی مدت زمان کوتاهی به فروش دلخواه دست یابید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288