مجوزها

خدمات طراحی کاتالوگ در مشهد + نمونه کاتالوگ

  • اشتراک گذاری:
5 تیر 1398 (آخرین بروزرسانی در 25 بهمن 1402 ) 4510 6 طراحی کاتالوگ
آنچه در این مطلب می خوانید:

امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی هنوز کاتالوگ یا معادل فارسی آن که کالانما نام دارد، جایگاه خود را حفظ کرده است. طراحی کاتالوگ به انگلیسی (Catalogue Design) یک ابزار هویت بصری بسیار مهم در بازاریابی و کسب و کار است. اما برای اینکه بتواند بعنوان یک برند کارایی مفیدی داشته باشد، باید به صورت جذاب و توسط افراد حرفه‌ای طراحی شود. شرکت ظریف گرافیک به طراحی کاتالوگ در مشهد و سایر نقاط کشور می‌پردازد.

به طور کلی اگر بخواهیم کاتالوگ را به زبان ساده توضیح دهیم میتوان گفت، که شبیه یک منوی غذای ساده یا کتابچه‌ای است که با جمع‌آوری چندسری اطلاعات مهم به معرفی شرکت ارائه دهنده خدمات یا محصول مربوط می‌پردازد. این کتابچه نقش بسیار مهمی در جذب مشتری برای شرکت داشته و باید مختصر و مفید، خدمات شرکت و محصول را به صورت جذاب به مشتری نمایش دهد.
کاتالوگ‌ها به صورت فیزیکی(مجله) و آنلاین(PDF) امکان تهیه دارند، که در نسخه آنلاین به صورت فایل PDF روی سایت شرکت مربوط بارگذاری می‌شوند.

کاتالوگ-مواد-غذایی-مشهد

چه کسانی به کاتالوگ نیاز دارند؟

  • نمایندگان فروش: این افراد از کاتالوگ برای انتقال اطلاعات مهم در مورد یک محصول یا خدمات به مشتریان خود استفاده می‌کنند. هر کسب و کاری میتواند برای محصولات یا شرکت خود طراحی کاتالوگ صنعتی یا تبلیغاتی داشته باشد.
     

  • خریداران: در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید به خریداران کمک می‌کند، تا محصولات/خدمات مختلف را در شرکت‌های مختلف مقایسه کند و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کند.
     

  • طرف‌های خارجی مانند نمایندگی‌ها برای دریافت اطلاعات در مورد یک محصول و به اشتراک گذاشتن آن با مشتریان خود استفاده می‌کنند.
     

اهمیت طراحی کاتالوگ در چیست و چرا هر کسب و کاری به آن نیاز دارد؟

سوالی که الان ذهن افراد را به خود درگیر کرده‌است این است که چرا کسب و کار ما در مشهد به طراحی اختصاصی کاتالوگ نیاز دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که هنگام داشتن یک طرح کسب و کار، باید نمونه هایی داشته باشید که مشتریان شما بتوانند محصول یا خدماتی که قصد خرید آن را دارند را بررسی کرده و اطلاعات موردنیاز خود را بدست آورند و تصمیم مناسبی بگیرند. این راهنمای مشتریان برای اقلام داخل یک شرکت خاص است. بنابراین، کسب و کارها محصولات و خدمات خود را همراه با جزئیاتی مانند ابعاد، رنگ، اندازه، قیمت و سایر اطلاعات مهمی که مشتری باید بداند، جمع آوری و فهرست می‌کنند. کاتالوگ‌ها همچنین مزایای متعددی را برای شرکت به ویژه سودآوری کلی شرکت فراهم می‌کنند. برای بحث بیشتر، در بخش بعدی مزایای داشتن کاتالوگ را بررسی می‌کنیم.

طراحی-کاتالوگ-الکترونیکی

مزایای کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ‌ها، نیز مانند هر وسیله تبلیغاتی دیگر، مزایای زیادی برای شرکت دارند. از این رو، مهم نیست که برای برند به نمایش گذاشتن محصولات خود به یک طراحی کاتالوگ تبیلغاتی نیاز داشته باشد یا شرکتی با استفاده از کاتالوگ بخواهد خدمات خود را معرفی و عرضه کند و یا حتی کارخانه‌ای برای فروش خاص خود از طراحی کاتالوگ صنعتی در مشهد استفاده کند؛ در هر صورت این شیوه بازاریابی هنوز هم توسط بسیاری از کسب و کارهای معتبر استفاده می‌شوند. با این حال در اینجا لیستی از مزایای داشتن کاتالوگ را آورده‌ایم:


بازاریابی همه جانبه

اولین مزیت مهم طراحی کاتالوگ جذب مشتری‌های جدید است. مطمئناً هر شرکتی در مشهد، همیشه می‌خواهد در معرض دید قرار بگیرد و به همین دلیل است که کاتالوگ‌ها هنوز توسط شرکت‌ها و نهادها استفاده می‌شوند.
 

فروش و برندسازی باهم

برای رونق هر کسب و کار و شناخته شدن در بازار، برندسازی برای کسب و کار بسیار مهم است. برندسازی صرفاً ایجاد نام تجاری برای شرکت شما نیست. شما با طراحی مناسب کاتالوگ میتوانید علاوه ‌بر فروش بیشتر به شناخته‌شدن کسب و کار خود کمک کنید. کاتالوگی ایده‌آل است که تفکر برند و هدف‌های شرکت شما را به طور کامل با هم ادغام کند.

نرم-افزار-طراحی-کاتالوگ
 

به مخاطب خود اطلاعات میدهید.

کاتالوگ‌ها همچنین راهی برای آگاه‌کردن مخاطبان خود از چیزهایی است که ارائه می‌دهید. همانطور که گفته شد، کاتالوگ‌ها مانند منوی غذا هستند، فقط محصولات و خدمات به به‌جای غذا فهرست می‌شوند. با این کار، مشتری شما می‌تواند به راحتی فقط به مدت چند دقیقه مقالات را مرور کند و می‌تواند دید کلی از محصولات و خدمات شرکت داشته باشد. از آنجایی که هدف شما اطلاع رسانی به مردم است، باید از کامل‌بودن اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید. 
گذشته از داشتن اطلاعات مفید، کاتالوگ شما باید زیباتر به نظر برسد. برای اینکار نیاز نیست که رنگارنگ یا پر از تزئینات باشد، فقط باید به شکلی ساده و مینیمال جذابیت خود را نشان دهد. همچنین می‌توان در کاتالوگ نمودارهایی را اضافه کرد که برتری برند شما نسبت به سایر شرکت‌ها یا رقبا نمایش دهد. اما مهمترین نکته در طراحی کاتالوگ، اطلاعات محصولات و خدماتی است که ارائه می‌کنید، مانند قیمت، اندازه، کیفیت و... است. همینطور در طراحی کاتالوگ باید بدانید که بازار هدف شما چه کسانی هستند تا کاتالوگ خود را به گونه ای تنظیم کنید که برای آنها جذاب باشد.


بیشتر بخوانید: خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در مشهد + نمونه

 

 

افزایش فروش

اگر کاتالوگ خوبی داشته باشید، یعنی کاتالوگ شما حاوی طراحی مناسب برای نشان دادن خدمات، محصولات شرکت و پاسخگویی به سوالات احتمالی مشتریان ‌باشد، آنگاه وقتی که مشتریان تمام داده‌های موردنیاز خود را در اختیار داشته باشند، میتوانند خیلی راحتتر و سریعتر تصمیم‌گیری کرده و اقدام به خرید کنند در نتیجه شما افزایش فروش خواهید داشت که به طور قطع باعث رشد کسب و کار شما می‌شود.
 

کاهش نیروی کار و زمان لازم برای آموزش این افراد

ایجاد یک کاتالوگ آموزشی جذاب و کامل می‌تواند راه حلی کارآمد باشد. این کاتالوگ شامل اطلاعاتی است که به صورت خلاصه بر تخصص‌، خدمات و ویزگی محصولات در شرکت شما تمرکز دارد. با داشتن یک کاتالوگ دیگر نیازی به استخدام نیروی‌کار زیادی که به سوالات مشتریان پاسخ بدهند نیست، علاوه بر این از همین کاتالوگ‌ها میتوان برای آموزش نیرو استفاده کرد و نیروی کار و زمان لازم برای آموزش این افراد را کاهش داد.
ایسان-رز-طراحی-کاتالوگ-حرفه‌ای
کاتالوگ-معرفی-محصولات

نظرخواهی از مردم

هنگامی که کاتالوگ‌ها را بین مردم توزیع می‌کنید، از آن‌ها بخواهید برای کاتالوگ، محصولات، خدمات و همچنین برای شرکت شما نظر بدهند. به این ترتیب، باعث می‌شود شما به تحقیق و توسعه خود ادامه دهید تا پیشرفتی در کل شرکت خود داشته باشید.
 

یک کاتالوگ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در اینجا چند ویژگی که باعث می‌شود، کاتالوگ ما مشتری را به سمت خود جذب کند را بررسی می‌کنیم:


بازار خود را بشناسید!

یکی از مهمترین اصول در طراحی و چاپ کاتالوگ این است که باید متناسب با کسب و کار شما و مخاطبان شما باشد. به عنوان مثال، در طراحی یک کاتالوگ اسباب‌بازی رنگ‌های روشن استفاده می‌شود تا برای مخاطبان آن که کودکان هستند، جذاب باشد. همینطور کاتالوگ شما باید لوگو، رنگ‌ها و هویت بصری شرکت شما را در بر بگیرد تا کاتالوگ شما در بین رقبا متمایز باشد. به عبارت دیگر کاتالوگ شما باید کاربرپسند باشد و زمانی که کاربر شما کودک باشد، شکل و شمایل کاتالوگ شما در یک آن باید جذب هر کودکی شود؛ چراکه در اینجا والدین نیستند که تصمیم به خرید میگیرند.
 

حاوی تصاویر مناسب

بخش مهمی از کاتالوگ‌ها عکسهایی هستند که برای نمایش بصری محصول خود استفاده می‌کنید، این به مشتریان شما این امکان را می‌دهد تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند، یک عکس عالی کاتالوگ شما را جذاب‌تر می‌کند و بهتر است بدین منظور از عکاسی صنعتی و حرفه‌ای استفاده کنید ولی یک سری نکات مهم وجود دارد که باید در عکاسی لحاظ کنید تا بتوانید عکس باکیفیتی تهیه کنید. اولین نکته روشنایی است زیرا نور ضعیف میتواند تصاویر را آماتور و محصول را ضعیف نشان دهد و بسته به محصولی که از آن در حال عکس‌برداری هستید تعیین نور مناسب اهمیت زیادی خواهد داشت. دومین نکته‌ی مهم استفاده از پس‌زمینه خلوت و به رنگ سفید یا شفاف است، چون پس زمینه شلوغ تمرکز را روی محصول شما کم می‌کند. نکته‌ی سوم نیز استفاده از ابزار ویرایش عکس مانند فوتوشاپ است. نکته‌ی چهارم این است که از حداکثر چهار رنگ و سایه در حد مناسب استفاده کنید.

مجله-کاتالوگ-دیزاین
قیمت-طراحی-کاتالوگ-معماری

توضیحات مناسب برای محصولات و خدمات

کاتالوگ، علاوه بر مشخصات و حقایق مهم یک محصول، باید مشتریان را به خرید آن محصول ترغیب کند. یعنی نوشته‌های شما علاوه‌ بر ویژگی‌های محصول شامل نحوه استفاده از آن محصول نیز باشد. همینطور کاتالوگ طراحی شده نیاز است که گاهی اوقات شامل توضیحات کامل باشد؛ به طور مثال برای محصولاتی که جزئیات برای مشتری لازم است مثلا در معرفی یک نرم‌افزار کاربردی، اما برای محصولاتی مانند موادغذایی که مخاطبین عام دارد نیازی به این‌ نیست و بهتر است محتوا و طراحی کوتاه، جذاب و ساده باشد و مشتری را با توضیحات اضافی گیج نکند و وقت او را نگیرد.
 

جنس و ابعاد کاتالوگ

اندازه و ابعاد کاتالوگ بسته به مخاطب هدف شما میتواند متفاوت باشد. اگر مشتریان شما عموما مدیران کسب و کار هستند بهتر است از صفحات ساده، خلاصه و مینیمال استفاده کنید. در صورتیکه اگر مخاطب شما عموم مردم باشند، استفاده از توضیحات کامل‌تر و جزئی‌تر بازخورد بهتری خواهد داشت.
 

نحوه ایجاد کاتالوگ محصولات: هنگام ایجاد کاتالوگ از کجا شروع کنیم؟

قبل از شروع طراحی کاتالوگ در مشهد باید به چند نکته تسلط خوبی داشته باشید:
 

اهداف کاتالوگ را تعیین کنید.

مرحله اول در طراحی مشخص کردن اهداف کاتالوگ است.
به طور مثال آیا می خواهید مشتریان جدیدی ایجاد کنید یا فروش را در میان مشتریان فعلی افزایش دهید؟ آیا فقط آموزنده است؟ یا به دنبال تبلیغ محصولات و خدمات هستید؟

کاتالوگ دکوراسیون با کاشی هفت رنگ پارسی
 

مخاطبان خود را بشناسید.

شناسایی بهترین مخاطبان برای کاتالوگ در مشهد گام مهم بعدی است. این مورد به این دلیل مهم است که:

  1. فقط مخاطب مورد نظر خود را مورد هدف قرار دهید.

  2. خوانندگان خود را بهتر بشناسید: متوجه خواهید شد که خوانندگان شما برای چه چیزهایی ارزش قائل هستند.
     

مطالب خود را جمع‌آوری کنید.

قبل از شروع طراحی، مطمئن شوید محتوایی که قبل از ایجاد کاتالوگ به آن نیاز دارید شامل تصاویر محصولات، لیستی از محصولات و ویژگی محصول و فهرستی از سایر مطالبی است که باید نوشته شود یا هر اطلاعات دیگری که به مشتریان شما در تصمیم‌گیری صحیح کمک می کند را جمع‌آوری کرده‌اید.
 

تعداد صفحات را به طور مناسب انتخاب کنید:

کاتالوگ شما باید به اندازه کافی طولانی باشد تا تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در اختیار مشتریان شما قرار دهد، اما به اندازه کافی کوتاه باشد تا آنها را خسته نکند. بسته به اینکه تبلیغات کاتالوگ در مورد چه نوع کالا یا خدمات و بازار هدفی باشد، بکارگیری فونت و تعداد کلمه ها در متن، تغییر می کنند. در نظر داشته باشید که در طراحی کاتالوگ حرفه ای متن ها باید کم و در عین حال پر محتوا باشند. برای مثال در هر صفحه کاتالوگ، توضیحی در حد یک پاراگراف (بسته به نیاز) کفایت می کند، در حالی که متن های یک صفحه ای حوصله خواننده را سر می برند و مخاطب بدون اینکه چیزی از محتوای تبلیغی بفهمد، کاتالوگ را دور می اندازد. فهرست مطالب، محصولاتی که ممکن است در کل صفحه نمایش داده شوند و صفحات اطلاعات مختص کسب و کار مانند تاریخچه شرکت را حتما قرار بدهید.

 

بیشتر بخوانید: طراحی بسته بندی در مشهد [ نکات کلیدی + نمونه کار ]
 

محتوای خود را سازماندهی کنید.

شما باید برنامه ریزی کنید که کدام محتوا در کدام صفحه نمایش داده شود. محصولات مشابه را حتما در کنار هم قرار دهید.
 

یک جلد مناسب ایجاد کنید.

جلد اولین چیزی است که مشتریان شما می‌بینند و باعث موفقیت یا شکست طراحی کاتالوگ شما می‌شود. اگر جلد شما توجه مشتریان را جلب نکند، ممکن است مشتری کاتالوگ شما را باز نکند.

کاتالوگ-دیزاین-موادغذایی
مواد-غذایی-کاتالوگ

حرف آخر!

امروزه که کسب و کارها به ارزش مارکتینگ و برندینگ پی بردند، بیش از هر چیز دیگری به دنبال روش‌های جدید و موثری هستند که آنها را در این عرصه از سایر رقبا جلو بیاندازد. خلق یک کاتالوگ حرفه ای که بتواند با جسارت توجه مخاطب را به سوی شما جلب کند، می‌تواند نقطه برتری شما برای موفقیت در کمپین‌های فروش و برندسازی باشد. 
بدین منظور تیم طراحی کاتالوگ و بروشور ظریف گرافیک که علاوه بر به طراحی کاتالوگ و چاپ در مشهد به طراحی لوگو در مشهد و تمام نقاط کشور می‌پردازد، بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. بخشی از نمونه‌کارهای طراحی کاتالوگ شرکت ظریف گرافیک را میتوانید از منوی نمونه‌کارها مشاهده کنید.

 

ظریف گرافیک کجای مشهد قرار دارد؟

سوالات متداول شما

بله، ما به عنوان یک تیم طراحی و توسعه فناوری در مشهد، خدمات طراحی کاتالوگ را ارائه می‌دهیم. تیم ما تجربه و تخصص لازم در طراحی کاتالوگ را داراست و به شما کمک می‌کند تا طرحی متناسب با نیازها و برند شما ایجاد شود.
برای تماس با ظریف گرافیک و سفارش طراحی کاتالوگ، می‌توانید به به بخش تماس با مای وبسایت ما مراجعه کنید و فرم تماس را پر کنید یا از طریق اطلاعات تماس موجود در وبسایت با ما تماس بگیرید.
بله، در ظریف گرافیک قابلیت طراحی کاتالوگ‌های چندزبانه را داریم. ما می‌توانیم کاتالوگ شما را با زبان‌های مختلف طراحی کنیم تا شما محصولات و خدمات خود را به سادگی به مخاطبان هدف خود در سراسر جهان ارائه دهید.
زمان طراحی کاتالوگ به میزان پیچیدگی پروژه، تعداد صفحات، نیازهای خاص و همچنین جریان کار قابل تطبیق است. معمولاً زمان تقریبی برای یک کاتالوگ بین هفته قرار می‌گیرد.
پاسخ: بله، در ظریف گرافیک قابلیت چاپ کاتالوگ و نظارت به آن را داریم. در صورت تمایل کارفرما ما همراه با شرکای چاپ معتبر و تجهیزات پیشرفته، می‌توانیم کاتالوگ طراحی شده را برای شما چاپ و تولید کنیم تا به شکل حرفه‌ای و با کیفیت بالا به دست شما برسد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (6)

  • سلام خدمات شما در شهر مشهد هست؟ دفترتون کجاست؟

    ثبت پاسخ
    • بله - از بخش تماس با ما سایت میتوانید آدرس مجموعه رو پیدا کنید

  • باشه ولی چرا باید واسه اینا هزینه کرد؟ میتونی با تغییر نمونه های کاتالوگ لایه باز که رایگان هم هستن کار خودتو راه بندازی!

    ثبت پاسخ
    • ساخت کاتالوگ بصورت آنلاین یا با استفاده از فایل‌های آماده به هیچ وجه پیشنهاد نمیشه! این گزینه‌ها برای بازارهای اختصاصی مناسب نیستند و نمی‌توانند نیازهای کسب و کارهای حرفه ای را پاسخ دهند. بهتر است که کارفرما به دنبال راهکارهای سفارشی‌سازی شده باشند تا بتوانند نیازهای خاص خود را نسبت به ماهیت برند خود برآورده کنند.

  • با سلام و عرض ادب هزینه و قیمت طراحی کاتالوگ رو اعلام کنید

    ثبت پاسخ
    • با سلام خدمت شما هزینه های طراحی کاتالوگ بسته به نوع کسب و کار، خواسته ها و نیاز شما متغیر هست. برای دریافت مشاوره میتونید با ما تماس بگیرید.

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288