مجوزها

طراحی بسته بندی؛ فروشنده مخفی شما

  • اشتراک گذاری:
11 شهریور 1398 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 1614 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

اگر نگاهی به بسته بندی های موجود در سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای داشته باشید، با دنیایی از تنوع برند در بسته بندی های مختلف روبرو می شوید که دیدتان را نسبت به بسته بندی های مدرن و بروز بازتر می کند. اما چه چیزی باعث این همه تنوع و صرف هزینه برای بسته بندی می شود؟ قطعا اگر بدانید که طراحی بسته بندی فروشنده مخفی شماست، بیش ازپیش به کارایی و طراحی خلاقانه بسته بندی اهمیت می دهید. در این مطلب بیشتر راجع به طراحی بسته بندی و تأثیر آن در فروش محصول صحبت می کنیم
 

بسته بندی خرما استعمران

جایگاه طراحی بسته بندی در فروش محصول

می خواهیم بدانیم نقش بسته بندی در فروش محصول به  چه میزانی است؟ شاید در ابتدا تعریف معمولی تری از بسته بندی داشته باشیم و آن را به عنوان یک قالب نهایی برای عرضه محصول به بازار در نظر بگیریم اما بهتر است بدانید که طراحی لیبل و بسته بندی فروشنده مخفی شما است و عملکردی فراتر از آنچه تصور می کنید دارد. بسته بندی با توجه به دو هدف اصلی طراحی می شود:

  1. طراحی بسته بندی برای عرضه محصول به بازار

  2. طراحی بسته بندی با هدف بازاریابی
     

طراحی بسته بندی برای عرضه محصول به بازار

در واقع هر کالا و محصول خروجی کارخانه ها در قالب بسته بندی هایی به بازار ارائه می شوند که این بر اساس نوع محصول و بازار هدف متغییر می باشد. در طراحی بسته بندی باید به معیارهای مختلفی نظیر جنس بسته بندی، طراحی بسته بندی و نیز کیفیت بسته بندی توجه کرد، چرا که هر کدام در جایگاه خود می توانند برای عرضه محصول در بازار تعیین کننده باشند.

Packaging design of Mava cosmetic soap

برای مثال اگر به خاطر داشته باشید در زمان های قدیم شیرهای پاستوریزه در بسته بندی های شیشه ای به دست مشتری می رسید، اما در گذر زمان و توسعه علم طراحی بسته بندی، شیرها در بسته بندی های پاکتی کاغذی و پلاستیکی وارد بازار شد، چرا که شیشه نسبت به سایر جنس های بسته بندی، گران تر می باشد و حمل آن با مشکلاتی مواجه می شد و این برای سودآوری محصولات لبنی مثل شیر مقرون بصرفه نخواهد بود. شیشه های شیر بسیار آسیب پذیر هستند و در زمان حمل و نقل و جابجایی دچار شکستگی می شوند که در نتیجه شیر را غیر قابل توزیع می کرد و این خسارتی جبران ناپذیر برای کارخانه تولید شیر محسوب می شود.

به همین منظور امروزه در طراحی بسته بندی مواد غذایی تمام جوانب در نظر گرفته می شود تا علاوه بر ماندگاری مواد غذایی در طولانی مدت از آسیب های ناشی از حمل و نقل در امان بماند، هر چند که برآورد هزینه اولین معیار در انتخاب جنس بسته بندی است که نباید آن را از قلم انداخت.
 

طراحی بسته بندی با هدف بازاریابی

طراحی بسته بندی فروشنده مخفی شما است، این به این معنی است که بسته بندی محصولات به نوعی بازاریابی خاموش برای برند های مختلف را برعهده دارند. قبل از اینکه بخواهیم راجع به بازاریابی طراحی بسته بندی صحبت کنیم، نظرتان را به سمت بسته بندی های برند مک دونالد جلب می کنیم. قطعا لوگو قدرتمند مک دونالد یکی از معروف ترین برند های جهان است که با شنیدن نام اش تصویر لوگو و بسته بندی های متنوع محصولات غذایی مک دونالد در ذهن تداعی می شود. قطعا بسته بندی های خاص مواد غذایی مک دونالد هستند که برند مک دونالد را در قفسه های فروشگاه ها تبلیغ می کنند و این چنین یک بسته بندی در بازاریابی محصول نقش ایفا می کند.

اکنون که ذهنیت بازتری نسبت به نقش بسته بندی در بازاریابی پیدا کردید، بهتر است این مبحث را کمی تخصصی تر دنبال کنیم. در طراحی بسته بندی برای اینکه بتوانیم بازاریابی مؤثر­­تری داشته باشیم باید تمام گزینه های موجود برای جلب مشتری را در نظر بگیریم.
 

اطلاعات اولیه مهم برای طراحی بسته بندی

  1. نام شرکت یا برند محصول

  2. نوع کالا و محصول

  3. ارزیابی بسته بندی های سابق و میزان فروش آنها

  4. بررسی اهداف مشتری از طراحی بسته بندی (برند سازی، عرضه محصول و یا هر دو)

  5. معیارهای مد نظر مشتری در طراحی بسته بندی (هزینه، جنس، کیفیت)
     

پسته خام رفسنجان پیچو

در نظر داشته باشید کسب این اطلاعات برای تمام محصولات از طراحی بسته بندی مواد غذایی گرفته تا طراحی بسته بندی محصولات بهداشتی و غیره مورد نیاز است. با اطلاعاتی که جمع آوری کردیم شروع به طراحی بسته بندی حرفه ای می کنیم که خود شامل مراحل زیر می باشد:

  1. ایده پردازی و طراحی های خلاقانه در زمینه طرح چاپی و قالب بسته بندی متناسب با نوع محصول

  2. در نظر گرفتن سلیقه مشتری و تبادل نظر با مالک برند

  3. تأیید طرح نهایی از طرف صاحب برند و آماده سازی برای چاپ

در مواردی که ذکر شد، بهتر است بدانید که قرار است طراحی بسته بندی مورد تأیید مشتری باشد، بنابراین برای بسیاری از برندها اهمیت دارد که با طراحانی همکاری کنند که به سلیقه مشتری احترام بگذارند، چراکه بسیاری از شرکت های طراحی بسته بندی تنها به سلیقه و نظر تیم طراحی خود بسنده می کنند و نظر مالک برند را اعمال نمی کنند. با توجه به این موضوع تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک با یک تعامل دو طرفه و مشاوره تخصصی، بهترین ایده های خود را برای طراحی خلاقانه بسته بندی پیاده سازی می کند تا پاسخگوی تمام سلیقه ها از معتبرترین برند های بین الملی گرفته تا کسب و کارهای کوچک باشند.
 

طراحی بسته بندی چگونه منجر به فروش بیشتر می شود؟

در دنیایی که بازار تجارت جهانی داغ داغ است، نحوه ی بازاریابی در موفقیت شرکت ها و فروش بیشتر محصول تأثیر گذار است و نمی توان نقش بسته بندی را در بازاریابی محصول نادیده گرفت. با یک سرچ کوتاه از معروف ترین برندهای دنیا، تنوع بالایی از بسته بندی ها را خواهید دید که هر کدام با توجه به نوع محصول و برند مورد نظر طراحی شده اند. در واقع طراحی بسته بندی با توجه به دو معیار قالب بسته بندی و طراحی روی بسته بندی، فروشنده مخفی محصولات شما می باشد. اگر به قفسه های فروشگاه ها نگاهی بیاندازید برخی از بسته بندی ها جذاب تر از بقیه به نظر می آیند، بطوریکه شما را به بررسی بیشتر محصول و در نهایت خرید ترغیب می کنند. جالب است بدانید که در طراحی بسته بندی معیارهای مختلفی باعث جذب مشتری و فروش بیشتر محصول می شوند. این معیار های شامل موارد زیر می باشند:

  1. خلاقیت در قالب بسته بندی ( متناسب با نوع محصول)

  2. استفاده از متریال باکیفیت و مرغوب در بسته بندی

  3. بکارگیری حرفه ای رنگ ها، طراحی خلاقانه و استفاده از علائم در روی بسته بندی
     

طراحی بسته بندی چای هویاتی و عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در ظریف گرافیک

 

طراحی بسته بندی انوع محصولات در ظریف گرافیک

 بسته بندی اولین چیزی است که مشتریان با آن در تماس هستند و می‌تواند تاثیر گذار بر تصور و احساس آن‌ها از برند باشد. بسته بندی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای هویت بصری برند داشته باشد و با استفاده از رنگ‌ها، طرح‌ها، نوع و شکل بسته بندی، برند را به مشتریان معرفی کند.

بسته بندی می‌تواند تصویر برند را تقویت کند و ارتباط بین مشتری و برند را تقویت کند. همچنین، انتخاب مواد بسته بندی، نوع بسته بندی و ظاهر ظاهری بسته بندی نیز می‌تواند تاثیرگذار بر تصویر و احساس مشتریان درباره برند باشد.

به طور کلی، بسته بندی باید با طراحی هویت بصری برند سازگاری داشته باشد و از طریق استفاده از المان‌های گرافیکی و طراحی، پیام و ارزش برند را منعکس کند. بنابراین، نقش بسته بندی در هویت بصری برند بسیار مهم است و باید با دقت و توجه طراحی و اجرا شود.

تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک با در نظر گرفتن حقوق مشتری و با سابقه درخشانی که در زمینه طراحی بسته بندی معروف ترین برندهای بین الملی دارد، صفر تا صد مراحل طراحی بسته بندی را با علم بر اصول طراحی حرفه ای بسته بندی و با در نظر گرفتن سلیقه مشتری همراه با جدیدترین متدهای روز دنیا بر عهده می گیرد تا بسته بندی ارائه دهد که فروشنده خاموش محصولات شما باشد و نمونه کارهای بسته بندی ظریف گرافیک  گواهی است بر گفته هایمان

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288