مجوزها

9 اصولی که باید قبل از انتخاب نام برند بدانید!

  • اشتراک گذاری:
20 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1614 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

در انتخاب نام برند همواره باید از قواعد و اصولی پیروی کرد تا نامی مانا و ماندگار ایجاد کرد و محدود به دوره ای خاص نباشد. بهتر است برای انتخاب نام برند از کارشناسان و متخصصان این زمینه کمک گرفت تا یکتا و منحصر به فرد باشید. برخی مخاطبان ظریف گرافیک هنگامی که قصد دارند محصول خود را وارد بازار کنند تازه به فکر انتخاب نام برند می شوند و در این زمینه ظریف گرافیک سعی بر آن دارند با توجه به تقاضای مشتری و نیاز بازار ایده آل ترین ها را پیشنهاد دهد تا انتخاب اسم برای برند به سهولت انجام شود. قوانین انتخاب نام برند

این مقاله از ظریف گرافیک کمک بزرگی خواهد بود برای آن دسته از همراهان که قصد دارند انتخاب نام برند کسب و کار خود را داشته باشند. با استفاده از قوانینی که در ادامه خواهیم گفت بدون تردید با قاطعیت نام برند خود را انتخاب خواهید کرد و نام تجاری ماندگاری را رقم می زنید.

اسم برند


نکات مهم در انتخاب نام برند

یکی از اساسی ترین نیاز های یک سازمان یا شرکت انتخاب نام برند است که به عنوان پایه و اساس آن در نظر گرفته می شود و از ماندگار ترین عناصر تشکیل دهنده مجموعه است. پس باید به درستی انتخاب شود تا تصویر واضحی از آینده برند را ترسیم کند. اگر این انتخاب در نیمه راه با شکست مواجه شود قطعا شما را دچار مشکلاتی خواهد کرد. پس اگر در این زمینه دلهره یا تردیدی دارید طبیعی است و تنها با کسب اطلاعات و مطالعه می توان تصمیم گرفت چه نامی برای آینده کسب و کار مناسب است.
 

  1. انتخاب نام های کوتاه

نام های کوتاه بهتر بر زبان می نشیند و بیان آن انرژی زیادی نمی طلبد. برای آنکه صحه ای بر این قانون بگذاریم به نام برند های معتبر جهانی از قبیل نایک، اپل، آدیداس و غیره اشاره می کنیم. اما بهتر است نام تجاری همچون یک جمله نباشد، در بهترین حالت می توان از نام های دو کلمه ای استفاده کرد. دو کلمه کوتاه که تلفظ آن ها دشوار نباشد. این نوع نام ها باعث می شود، مشتریان به راحتی تلفظ کنند که همین امر کمک شایانی در بازاریابی و معرفی محصول خواهد کرد.
 

انتخاب کردن نام برای برند

  1.  املای راحت نام تجاری

برخی مشاغل نام های دشوار انتخاب می کنند که به راحتی نمی توان آن ها را نوشت یا در وب جستجو کرد. بهتر است قبل از انتخاب نام برند خود را بجای مصرف کننده بگذارید که با شنیدن نام تجاری آیا می توان به راحتی آن را در شبکه های اجتماعی یا اینترنت جستجو کرد؟ از طرفی نام هایی که شفاف و دقیق هستند به راحتی به خاطر سپرده می شوند و باعث می شود بعد از مدت ها نیز هجی آن یادآور برند مورد نظر شوند.
 

  1. عدم استفاده از نام های محدود کننده

برخی برند ها محصولات و یا کالایی خاص را به فروش می رسانند. از این رو بهتر است از نام هایی که محدود به اقلام و فعالیت خاص است استفاده نکنید. ممکن است با گذشت سال ها کسب و کارتان ارتقاء یابد و دیگر منحصر به محصولی خاص نباشد. با این حال خواهید دید نام تجاری گذشته، دیگر کاربرد سابق را ندارد. همچنین نام ها را به مکان یا محله ای خاص که در آن مشغول هستید اختصاص ندهید. بی شک پس از گسترش و توسعه، یکجا نخواهید ماند و شاید مجبور به تغییر مکان و حتی شهر خود شوید.

  1. بررسی دامنه نام تجاری برند

نکته بسیار مهمی که در این بخش حائز اهمیت است تنها منحصر به علایق و ایده آل های شما نیست. دقت داشته باشید ممکن است پس از جستجو و مطالعات بسیار انتخاب اسم برند را داشته باشید، اما با جستجویی در اینترنت ببینید چنین دامنه ای قبلا به نام شرکت و برندی دیگر ثبت شده است. در دسترس بودن نام برند در صفحات وب اهمیت ویژه ای دارد، نامی که مختص شما باشد و هیچ حرف و عدد اضافه ای برای ثبت به آن اضافه نشود. اما با این حال باز هم بعضی از صاحبان مشاغل بجای .com پسوند های .org ، .biz یا .net را انتخاب می کنند که قطعا ظریف گرافیک این انتخاب را پیشنهاد نمی کند. زیرا برای شنونده و مخاطبان بسیاری ناشناخته و کم جستجو است. پس قبل از ثبت نام برند دامنه را بررسی کنید تا قبلا جای دیگر ثبت نشده باشد.
 

  1. جستجو در شبکه های اجتماعی

پس از بررسی دامنه نام تجاری، نوبت به جستجو در شبکه های اجتماعی می رسد. اندکی فارسی و لاتین نام انتخابی را در شبکه ها جستجو کنید و مطمئن شوید قبلا نام مشابه ایجاد نشده باشد. در بهترین حالت ممکن ظریف گرافیک توصیه می کند نام دامنه، شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام، توییتر و غیره واحد و یکسان باشد. با این روش در تمام فضای مجازی و وب هرکجا جستجو شوید تنها نام برند شما خوش می درخشد و صدر نشین خواهد بود.
 

اسم خوب برای برند

  1. یکتا باشید

نام ها هر چقدر یکتا و منحصر به فرد تر باشند به یادماندنی و خاص تر خواهند بود. نام های معمولی و عامیانه را کنار بگذارید و کمی برای ارتقاء سطح و کلاس کاری خود با جستجوی هوشمندانه نامی یونیک را انتخاب کنید.
 

  1. هجی و تلفظ راحت

هجی نام با تلفظ بسیار متفاوت است، شاید نوشتن نام آسان باشد اما آیا تلفظ روان و راحتی هم دارد؟ نام های انتخابی را با صدای بلند بخوانید، آیا تلفظ آن با اسامی مشابه اشتباه گرفته نمی شود؟ یا در زمان تلفظ خطا در گفتار ایجاد نمی شود؟
 

  1. طراحی لوگو نام تجاری

پس از آنکه انتخاب نام برند انجام شد، باید برای ثبت و رسمی شدنش، اقدام به طراحی لوگو کنید. طراحی لوگو حرفه ای، بازاریابی، تبلیغات و فروش را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا ارتباط تنگاتنگی میان آن ها است. اهمیت طراحی لوگو در زمینه برندینگ از آن جهت است که پردازش تصویر بسیار راحت تر از پرداز کلمات در مخاطب اثر می گذارد. تصاویر نام های تجاری را ماندگار تر می کنند. نگاهی به لوگوی مک دونالد بیاندازید، تایپو گرافی حرف M به گونه ای انجام شده است که در هر کجا دیده شود به راحتی نام برند مک دونالد را خاطر نشان خواهد کرد.
 

  1. اطمینان یابید نامی محبوب را انتخاب کرده اید

در نظر بگیرید همان اندازه که با شنیدن، گفتن، نوشتن و فکر کردن به نام برند حس خوشایندی دارید، آیا مخاطب نیز از آن رضایت لازم را دارد؟ می توانید با نظر سنجی در میان تیم کاری یا تجاری به بررسی و تحلیل بپردازید و پس از نتیجه گیری نهایی می توانید از اعضای خانواده و دوستان خود بخواهید نظرشان را در این زمینه بگویند. با این روش از محبوبیت و یا عدم رضایت سایرین مطلع خواهید شد و قاطعانه تصمیمی نهایی را برای انتخاب نام برند بگیرید.

اگر شرکتی تازه تاسیس دارید و دغدغه انتخاب نام شما را راحت نمی گذارد بهتر است با کمی تامل و بکارگیری مجموعه نکات فوق انتخابی شایسته و موفق داشته باشید. اکنون بهترین فرصت است تا برای انتخاب نام تجاری برند خود زمان بگذارید، تا در آینده خساراتی به بار نیاورد. ظریف گرافیک در این زمینه همراه شما است تا انتخابی درخور و فاخر برای آینده کسب و کار خود داشته باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288