مجوزها

استراتژی خاص طراحی بسته بندی محصولات و مواد غذایی

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 9 بهمن 1402 ) 2059 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

برای اینکه بدانید چه فاکتور هایی از طراحی بسته بندی محصولات در تصمیم مشتری برای خرید تاثیر گذار است باید با شیوه و نوع طراحی بسته بندی مواد غذایی یا کالایی خاص آشنایی داشته باشیم. بنظر شما چه مدت طول می کشد تا مشتری با دیدن محصول اقدام به خرید نماید؟ این زمان بسیار طولانی نخواهد بود، اما در لحظه ای کوتاه طراحی بسته بندی موفق، می تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند. استراتژی های ظریف گرافیک در این زمینه با توجه به شیوه های مدرن و روانشناسی طراحی بسته بندی تبیین شده است تا محصول جذاب و دوست داشتنی در دیده ها ظاهر شود.

بکارگیری روانشناسی موثر در طراحی بسته بندی

  1. از آنجاییکه مشتری ممکن است با ورود به فروشگاه با دنیایی از ناشناخته ها روبرو شود تا کنون تجربه ای از استفاده آن ها نداشته است، ظریف گرافیک بر آن است تا با درج اطلاعات لازم، خلاصه، مفید این ابهام را رفع نماید و باعث تسهیل انتخاب مصرف کننده شود. استفاده از اطلاعات و جزئیات بیش از حد، باعث ناخوانایی و شلوغ شدن طرح خواهد شد که مخاطب در آن مدت زمان کوتاه فرصتی برای مطالعه نخواهد داشت که این قطعا شانس محصول را برای فروش کم خواهد کرد. ظریف گرافیک همواره در طراحی های بسته بندی از نمونه های مینیمالیست استفاده می کند تا با توجه به نیاز روز بازار و آنچه مخاطب انتظار دارد عمل کند.
     
  2. حقیقت آن است که مصرف کننده از خرید نمی ترسد، بلکه انتخاب درست ترین گزینه کمی برای وی باعث تردید و دو دلی می شود. ما در تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک برای آنکه به مشتری کمک کنیم تا بهتر بتواند به محصول اعتماد کند و خرید خود را با آسودگی خاطر انجام دهد ارائه طراحی قابل درک و واضح است. گاه برخی افراد نگران هستند پولی که برای خرید محصولی می پردازند ممکن است هدر رود و آنچه را که انتظار دارند از آب درنیاید و یا به عبارتی فریب نخورند در میان انبوهی از انتخاب ها سردرگم می شوند. این هنر یک طراح است تا حس خوشایند یک خرید راحت را به مصرف کننده انتقال دهد و باعث ارتقاء فروش شود.
     
  3. شناخت مخاطب یکی دیگر از عواملی است که ظریف گرافیک همواره بر آن است با تواجه نوع محصول در طراحی بسته بندی اعمال کند. قبل از هر چیز بر آنیم تا اطلاعات لازم را در زمینه نوع محصول، نوع مخاطب و بازار هدف به دست آوریم و با توجه به آن طرح ایده آل را به مشتری ارائه دهیم. شناخت مخاطب به طراح کمک می کند تا بتواند تکنیک های استفاده از رنگ، فونت، طرح و نوع قالب را به درستی بکار گیرد که این مهم امکان پذیر نیست مگر طی سال ها تجربه و مهارت در زمینه طراحی بسته بندی محصولات.

 Creative packaging design

طراحی بسته بندی قابل رقابت در ظریف گرافیک

هر محصولی می تواند بیش از صدها رقیب داشته باشد که از این میان تعدادی از آن ها قَدَر و خوشنام هستند با این حال رویایی و رقابت در چنین بازاری مستلزم ارائه طراحی بسته بندی حرفه ای است تا حرفی برای گفتن در غرفه فروشگاه در کنار دیگر برند ها داشته باشد. ظریف گرافیک تلاش خود را بر منحصر به فرد بودن طراحی بسته بندی متمرکز می نماید تا نمونه ای را ارائه دهد که قبلا در جایی دیده نشده باشد.

از مهم ترین نوع بسته بندی می توان به طراحی بسته بندی محصولات و مواد غذایی اشاره کرد که در فروشگاه های بزرگ سهم چشمگیری را از آن خود نموده اند. با این حال استفاده از طرح های به روز و جدید کمک می کند تا توجه مشتریان را به آنچه متفاوت است جلب کند.

تکراری ها هیچوقت شانسی در مقابل حرفه ای ها ندارند، به همین جهت برند های معتبر را می بینید که چگونه همواره در پی آن هستند طرح بسته بندی خود را به روز نگهدارند و طراحی های قدیمی را کنار می زنند. برای آنکه بدانید طراحی بسته بندی موفق عمل می کند یا خیر طی 6 تا 9 ماه می توانید نتایج فروش را در فروشگاه های مختلف بررسی کنید و ببینید آیا به فروش مورد نظر دست یافته اید یا خیر؟! همچنین در بهترین حالت پس از طراحی بسته بندی بهتری اقدام نظر سنجی در مورد نوع طراحی بسته بندی محصولات است که قطعا مخاطب بازخوردهای مفیدی را ارائه خواهد نمود.

Professional packaging design

استفاده از شیوه های مدرن طراحی بسته بندی محصولات

آیا می دانید بسته بندی های مدرن چه تاثیری می توانند در جذابیت و مورد قبول واقع شدن داشته باشند؟ هدف از مدرن سازی بسته بندی چیست و نیاز روز را چطور می توان تشخیص داد. ما در تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک سعی بر آن داریم با توجه به ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم به مشتریان و مخاطبان خود یاری دهیم تا با بهترین نوع بسته بندی بتوانند مشتریان رضایتمند زیادی را از آن خود نمایند. به عنوان مثال به نوع بسته بندی خوراکی های کنسروی نگاهی بیاندازید، در گذشته با چه مشت هایی می شد یک کنسرو لوبیا، کمپوت، کنسرو ماهی یا هر نوع خوراکی کنسروی دیگر را باز کرد؟ اما امروزه تنها با کشیدن یک ضامن می توان به راحتی به محتویات بسته بندی دست سافت. این نوعی مدرن سازی بسته بندی است که کمک می کند مخاطب با خاطری آسوده در هر موقعیتی از محصول مورد نظر استفاده کند.

  1. یکی از پیشنهادات ظریف گرافیک به شما تولید کنندگان محترم استفاده از بسته بندی های خوراکی یا دوست دار محیط زیست است. برخی برند ها از بسته بندی های خوراکی استفاده می کنند که این بسته بندی از نوع لیوانی، کاغذ کاپ کیک و دیگر بسته بندی های خوراکی باشد. با توجه به دنیای مدرن و آلودگی های محیط زیست، زمین نیاز به تنفس و آلودگی کمتر دارد، هر چه از مواد پلاستیکی و شیمیایی کمتر استفاده شود، مشتریان بیشتر و فروش بالاتری نیز خواهید داشت. همچنین یکی از شرکت های سوئدی سعی بر ان دارد تا طراحی های بسته بندی را با استفاده از برنج، موم، و دیگر مواد غذایی ارائه نماید. همچنین برخی بسته بندی ها هستند که به راحتی در طبیعت تجزیه می شوند و هیچ مشکل و آلودگی را ایجاد نمی کنند. از جمله این بسته بندی های تجزیه شونده می توان به بسته بندی ساخته شده در شرکت مونوسل اشاره کرد که در آب بدون ایجاد هیچگونه هیچ ضرری حل می شوند.
  2. یکی از مواردی که با آن همیشه به مشکل برخورده اید استفاده از سس، نوشابه، رب و دیگر خوراکی های غلیظ است که به راحتی تخلیه نمی شوند و چه حس ناخوشایندی را ایجاد می نمایند. برخی محصولات که با استفاده از لیگویگلاید، بسته بندی های خود را می سازند که از پر طرفدار ترین نوع نیز هستند. این نوع بسته بندی تا آخرین قطره و مواد موجود در طرف را تخلیه کرده و هیچ پس ماندی در ظرف باقی نخواهد گذاشت. سازمان غذا و دارو آمریکا FDA از نظر سلامت آن را تایید می نماید که هیچ تاثیری روی طعم و مزه مواد غذایی نخواهد گذاشت.

طراحی خلاقانه بسته بندی مواد غذایی

مهم ترین عوامل طراحی بسته بندی در فروش یک محصول

بهتر است نگاهی به نوع طراحی بسته بندی محصول خود بیاندازید ببینید آیا کارایی و جذابیت مورد نظر را دارد؟ آیا در نگاه گذرای مصرف کنندگان در چند ثانیه موفق به جلب توجه می شود؟ خوب می دانید که طراحی بسته بندی درست برای برند شما نه تنها باید باعث جلب توجه مشتری شود، بلکه باید رقیب قدرتمندی در مقابل دیگر برند ها باشد. اگر تمایل دارید بدانید آیا بسته بندی موفقی دارید یا خیر موارد زیر را در آن بررسی کنید:

  1. آیا بسته بندی در مخاطب ایجاد علاقه می کند؟ این شانس در میان سایر محصولات چند درصد را به شما اختصاص می دهد؟
  2. آیا طراحی شما مشابه و نمونه خارجی دارد؟ یا یکتا و منحصر به فرد طراحی شده است. در صورتی که تفاوتی بین نوع طراحی بسته بندی محصول شما با دیگر محصولات هم رده وجود نداشته باشد، امتیاز فروش برابر یا کمتر را خواهید داشت.
  3. آیا نام برند تجاریتان خوانا، قابل تلفظ و نوشتن است؟ اگر پاسختان منفی است متاسفانه اینگونه نام ها کمتر به خاطر سپرده می شوند و دیرتر به زبان می آیند.
  4. رنگ ها چه نقشی در طراحی بسته بندی ایفا می کنند؟ آیا ترکیب رنگ ها زیاد است و هر بخش را در رنگی خاص قرار داده اید؟ تضاد رنگی یا هارمونی رنگ تا چه اندازه رعایت شده است؟ استفاده از رنگ ها تا چه اندازه احساسات مصرف کننده را درگیر می کند؟ ظریف گرافیک توصیه می کند در طراحی همواره از رنگ های جسورانه و غیر منتظره استفاده کنید و از ترکیب رنگی زیاد، استفاده نکنید و اختلاف رنگ را به حداکثر نرسانید.
  5. فونت هایی که بر روی بسته بندی درج شده اند از خوانایی و اندازه خوبی برخوردارند؟ حجم اطلاعات ارائه شده به چه صورت است؟ آیا می توان در 5 ثانیه با اطلاعات روی محصول به مخاطب اطلاعات لازم را ارائه نمود؟

بسته بندی متفاوت محصول

در صورتی که نیاز به باز طراحی بسته بندی مشهد خود را دارید، ظریف گرافیک با همکاری در زمینه طراحی بسته بندی کالا، محصولات، مواد غذایی، طراحی لیبل و دیگر انواع بسته بندی در خدمت خواهد بود تا آنچه را که از یک طراحی بسته بندی حرفه ای انتظار دارید را به شما ارائه نماید. محبوبیت و شهرت از جمله فاکتور های مهمی هستند که به فروش محصولات یک برند کمک می کنند زیرا حرفه ای ها همواره برترین ها را به مخاطبان خود در کنار کیفیت در محصولات ارائه می کنند. با شما هستیم تا به نتایج مطلوب و عالی دست یابید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288