مجوزها

چرا برند ها لوگوی خود را ریدیزاین می کنند؟

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 12 بهمن 1402 ) 3496 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

ریدیزاین لوگو تقاضایی است که برخی کسب و کارها خواستار آن از تیم های گرافیکی هستند که گاه با ری برند اشتباه گرفته می شود. ری دیزاین لوگو را میتوان زیر مجموعه فعالیت هایی که برای ری برند صورت می گیرد، قرار داد که در پی آن مخاطبان این شرکت ها به دنبال بهبود رفتار برند، ایجاد تغییرات در محصول یا خدمات، تغییر در استراتژی ها و اصلاح مسیر و مواردی از این قبیل هستند. در واقع ریدیزاین لوگو، برند را جانی دوباره می بخشد و سطح کیفیت را افزایش می دهد. 
 

برای یک ریدیزاین لوگویی در حوزه عکاسی، اغلب از عناصر گرافیکی و نمادهایی استفاده می‌شود که به هنر و تصویربرداری مربوط می‌شوند. ممکن است در طراحی لوگو از دوربین، عکس‌ها، شاتر یا لنز استفاده شود. رنگ‌های زنده، منحصر به فردی مانند سیاه و سفید یا سرخابی، به تصویربرداری اشاره می‌کنند. این طرح‌ها ممکن است سبک و سازنده باشند تا عکاس را به خوبی نشان دهند. در حالی که مثلا در طراحی لوگوی معماری، از عناصر و قطعه‌های مشابهی استفاده می‌شود که با حوزه معماری و ساختمان سازی در ارتباطند. شکل هندسی، خطوط نسبتاً ساده، اثر خلاقانه و استفاده از رنگ‌های زیبا و متناسب با ایدئولوژی معماری می‌تواند در طراحی لوگوی معماری تأثیرگذار باشد.

طراحی مجدد لوگو در مشهد با ظریف گرافیک

سوالات مهم قبل از ریدیزاین لوگو

قبل از هر اقدامی نسبت به ریدیزاین لوگو، در مرحله 1 باید به مجموعه سوالاتی در حالت کلی پاسخ داده شود تا باز طراحی لوگو هدفمند تر صورت گیرد و مطابق خواسته ها تغییرات صورت گیرد. با این سوالات متوجه می شوید نیازی به ری دیزاین لوگو هست یا خیر؟

  • آیا لوگو از ساختار به روزی برخوردار نیست؟

  • رنگ لوگو چه احساسی را در مخاطب ایجاد می کند؟

  • لوگو در رقابت با سایر برند ها چگونه عمل می کند؟

  • آیا قصد دارید تجارت خود را گسترش دهید؟

  • مخاطبان شما و بازار هدف تغییر کرد است؟

  • تحولی در استراتژی های سازمان داشته اید؟

  • محصولات جدید و تغییر در خدمات دارید؟

  • لوگو گویای کسب و کار است یا خیر؟

ری دیزاین لوگو در مشهد

هنگامی که به موارد فوق پاسخ داده شد و در نتیجه آن نظر به ری دیزاین لوگو شد باید در مرحله 2 بدانید:

  1. اشتباهات برند در طول این سال ها چه چیزی بوده است؟

  2. پیام لوگو را می خواهید به چه کسانی انتقال دهید؟

  3. هدف از ری دیزاین لوگو تغییر بخشی از فعالیت ها است یا به طور کامل استراتژی ها و تولیدات تغییر می کنند؟

  4. رقبای شما چه کسانی هستند؟

  5. آیا در بازار جهانی هم فعالیت دارید؟

خب همانطور که می بینید موشکافانه باید به مساله باز طراحی لوگو پرداخت و با تحقیقات و نیاز سنجی اقدام نمود. با این حال در صورتی که نیاز به ایجاد تغییرات در لوگو باشد طبق سوالات مرحله 2 مشخص شد می توان اقدام کرد.

ریدیزاین لوگو مشاغل مختلف در مشهد با ظریف گرافیک
 

مساله اصلی باز طراحی لوگو چیست؟

شاید سال ها است از لوگویی استفاده می کنید و طی این همه سال متوجه شده اید ساختار و رنگ لوگو احساسات مثبت و هیجانی را در مخاطب به وجود نمی آورد و یا از ساختار به روز و ساده ای برخوردار نیست. در بررسی ها باید به فعالیت دیگر رقبای داخلی و خارجی نگاهی انداخت و ریشه های موفقیت یک طراحی لوگو حرفه ای را بررسی کرد. از طرفی تحلیل بازار هدف و نوع مخاطب، بینش و دانش یک طراح گرافیک را می طلبد تا بهترین نتایج را به صورت هدفمند و دقیق به دست آورد. که در این نتایج سلیقه، سن، ارزش ها، رنگ های کارشناسی شده، ساختار و الگو ها مورد نیاز و ایجاد ارتباط با هویت بصری سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.

دقت داشته باشید اگر احساس می کنید ریدیزاین لوگو باید انجام شود، حتما از ایجاد طرح پیچیده که دارای جزئیات زیاد هستند خودداری کنید و همراستا با طرح های جهانی از نمونه های مینیمال و ساده استفاده کنید. لوگو های مبهم، ذهن افراد را به چالش می کشد که درک را برای مخاطب دشوار می کند. در عصر فست فود ها، زندگی انسان بر پایه سرعت بنا شده و علاقه ای به صرف وقت برای ترجمه یک لوگو نخواهند داشت. این امر باعث می شود که لوگو کمتر مورد توجه و علاقه واقع شود که قطعا نتایج خوشایندی برای برند نخواهد داشت.

ریدیزاین لوگو در مشهد

ریدیزاین؛ تغییر کامل لوگو یا بخشی از آن

به این موضوع توجه داشته باشید، ریدیزاین لوگو همیشه به طور کامل باعث تحول کامل آن نمی شود. گاه لوگو از طرح استاندارد و ایده آلی برخوردار است و تنها حذف یکسری جزئیات و یا تغییرات رنگ، آن را مدرن و به روز می کند. در این زمینه حتما به تیم های حرفه ای و خلاق گرافیکی مراجعه کنید تا طبق دانش و تجربه ای که دارند بهترین ها را به کسب و کارتان ارائه نمایند.
 

استاندارد های مهم در باز طراحی لوگو

اکنون زمان لوگوهای آماتور و غیر حرفه ای یا جزئیات زیاد به سر رسیده و باید بساط خود را برچینند و جایگاه را به نشانه های مدرن و جذاب بسپارند. استاندارد ها در باز طراحی لوگو برای هر برند با برند دیگر متفاوت است و نمی توان به طور مشخص قطعیتی را در نظر گرفت. با این حال استاندارد ها می گویند:

  • مخاطبان عوض شده اند.

  • نیاز بازار جهانی تغییر کرده است.

  • المان های قدیمی قابل فهم نیستند.

  • پیام برند در این زمان چیست؟

  • رنگ تخصصی برند چیست؟

ریدیزاین لوگو در ظریف گرافیک

در هر یک از موارد فوق افراد کارشناس و حرفه ای وارد عمل می شوند و با شناخت نیاز های برند، لوگویی را ارائه می کنند تا در طی سالیان سال احتیاجی به ایجاد تغییر در آن نباشد.
 

چه لوگو هایی نیاز به ری دیزاین لوگو دارند؟

این مساله تنها متوجه دسته ای خاص از مشاغل نمی شود بلکه با توجه به استاندارد ها و نیاز برند ترجیح داده می شود طراحی آن مجدد صورت گیرد. می توانید نگاهی به ریدیزاین لوگو نایک، اپل، بانک های جهانی، فایر فاکس، گوگل و بسیاری از برند های مطرح بیاندازید تا بدانید ری دیزاین لوگو متعلق به برند و حرفه ی خاص نیست.
 

نیاز لوگو در طراحی مجدد

به طور کلی طبق نیاز سنجی هایی که برای طراحی مجدد لوگو صورت گرفته است بهتر است تغییرات لوگو همراستا با سیاست ها و استراتژی های شرکت باشد و با تکنیک های روز دنیا پیاده سازی شده باشد. عموما طراحان از ساختار طراحی فلت در طراحی مجدد لوگو استفاده می کنند که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است. لوگو هایی که از دیرباز تا کنون با محبوبیت و شهرت تمام، در حال فعالیت هستند، حتما حرفی برای گفتن دارند و اتصال قدرتمندی را با مخاطبان خود برقرار کرده اند، بهتر است در طراحی مجدد لوگو های قدیمی به طرح اصلی صدمه ای وارد نشود و آن را از هویت و ماهیت اصلی دور نکنید. با حذف موارد غیر ضروری، تغییر رنگ و یا ایجاد فضای جدید در اطراف طرح اصلی می توان اینبار طرح لبخند و حس رضایت را به گونه ای متفاوت بر لبان مشتریان و مخاطبان برند نشاند.

عدم وجود برندبوک

برندبوک در ایجاد هویت برای کسب و کار تاثیرات مهمی دارد. این شامل شناسایی و تعریف هویت، ایجاد تمایز، ارتباط با مشتریان، ایجاد اعتماد و تشویق به وفاداری مشتریان است. برندبوک به کسب و کار کمک می‌کند تا هویت خود را به طور دقیق تعریف کرده و تمایز خود را از رقبا ایجاد کند. همچنین، با استفاده از برندبوک، کسب و کار می‌تواند بهترین راه‌های ارتباط با مشتریان را تعیین کند و اعتماد مشتریان را به خود جلب کند و در نهایت، این اعتماد را با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت حفظ کند و مشتریان را به وفاداری تشویق کند.

طراحی خلاقانه مجدد لوگو

ارتباط گسترش کسب و کار با ریدیزاین لوگو

اجازه دهید از مثال ملموس و راحت تری در رابطه با این موضوع استفاده کنیم. هنگامی که قصد دارید تحولات عظیمی را در افکار و نوع زندگی خود ایجاد کنید، کم کم به فکر می شوید خانه ای جدید، خودروی لوکس و تیپ ظاهری متفاوتی نسبت به قبل داشته باشید. قطعا دوستانتان با دیدن این تحولات پی می برند وضعیت مالی، نوع تفکرات، سبک زندگی و دیدگاه های شما نسبت به قبل تغییر کرده و در برخورد با شما دائما به دنبال دیدن تحولات و اصلاحات جدید هستند. با این حال هنگامی که از یک لوگوی باز طراحی شده رو نمایی می شود، جامعه منتظر دریافت محصولات، خدمات و تحولات جدید و به دنبال بهبود و ساماندهی های بیشتر هستند. قطعا در پی هر باز طراحی لوگویی، گسترش و ارتقائی نهفته است. پس اگر قصد ری دیزاین لوگو را دارید حتما به سوالات مرحله 1 با دقت پاسخ دهید.

ری دیزاین حرفه ای لوگو در ظریف گرافیک

ریدیزاین لوگو در ظریف گرافیک

کسب و کار های خرد و کلان، داخلی و بین المللی و فیزیکی و مجازی همه می توانند ریدیزاین لوگو را با توجه به نیاز داشته باشند. شاید ایجاد تغییرات به نظر ساده باشد اما باید ببینید چه بازخورد هایی از آن دریافت می کنید؟ افراد و تیم هایی که در زمینه ریدیزاین لوگو فعال هستند با این چشم انداز اقدام به اعمال تغییرات می کنند که برند فیدبک ها و نتایج بسیار متفاوت و مثبتی را داشته باشند. در انتخاب طراحان گرافیک دقت داشته باشید، هزینه ای که در این زمینه صرف می کنید منجر به دوباره کاری و صرف هزینه های بیشتر نشود.

طبق تجربه ظریف گرافیک در ریدیزاین لوگوی کسب و کار های مختلف، علت اصلی بسیاری از باز طراحی ها را:

  • قدیمی شدن لوگو

  • جزئیات زیاد و پیچیدگی

  • طراحی آماتور و غیر حرفه ای

  • نیاز برند به انتقال پیام با قدرت بیشتر شناسایی کرد.

در این راستا همواره بر آن بودیم تا با تحلیل و بررسی های تخصصی به طراحی مجدد لوگو بپردازیم و شایسته ترین الگو ها را به متقاضیان ارائه کنیم. در صورتی که تمایل به طراحی یا باز طراحی لوگو برند خود دارید می توانید با ظریف گرافیک تماس گرفته و با دریافت مشاوره های رایگان اقدام به ثبت سفارش ری دیزاین لوگو نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288