مجوزها

کاتالوگ دیجیتال هوشمند چیست؟ نمونه + قیمت

  • اشتراک گذاری:
29 آبان 1402 (آخرین بروزرسانی در 24 بهمن 1402 ) 204 0 طراحی کاتالوگ
آنچه در این مطلب می خوانید:

با اینترنتی شدن اکثر کسب و کارها، دیگر کمتر کسی از روش های سنتی برای معرفی و ارائه محصول خود به دیگران تمایل نشان داده و اکثرا در پی به کار گیری روش های مدرن و امروزی در شناخت برند خود هستند. در همین راستا استفاده از کاتالوگ دیجیتال به صاحبان مشاغل، بیشتر از نمونه کاغذی و پرهزینه که در آن‌ها محدودیت های زیادی برای نمایش محصولات و یا خدمات به کاربران وجود دارد، توصیه می‌شود. در ادامه با مزایا و اهمیت فراوان طراحی اصولی این نوع کاتالوگ ها در تبلیغات و بازاریابی، آشنا خواهید شد.
کاتالوگ دکوراسیون با کاشی هفت رنگ پارسی

کاتالوگ دیجیتال چیست؟

کاتالوگ دیجیتال، آنلاین یا هوشمند یک نوع کاتالوگ است که اطلاعات محصولات، خدمات یا منابع مختلف را در قالب یک وبسایت یا نرم افزار قرار می‌دهد. این نوع کاتالوگ از امکانات هوشمندی مانند جستجوی پیشرفته، فیلترینگ، مقایسه محصولات، نمایش محتوا به صورت شخصی‌سازی شده و ... استفاده می‌کند تا به کاربران کمک کند تا به راحتی و سریع‌تر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این نوع کاتالوگ معمولاً برای فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شود تا محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریان عرضه کنند.به کمک کاتالوگ دیجیتال هوشمند یا گرافیکی شما می‌توانید تمام اطلاعات محصول و یا خدمات قابل ارائه خود را به گونه ای جذاب و جامع با مخاطبینتان به اشتراک بگذارید. این اطلاعات شامل نمایش عکس محصولات، ویدئو، مشخصات فنی، موجودی ها، قیمت و در مجموع تمام اطلاعات مورد نیاز کاربر است.

توجه داشته باشید که کاتالوگ دیجیتال تنها به تعریف یک فایل pdf خلاصه نمی‌شود بلکه میتواند دارای قابلیت‌هایی فرا هوشمند باشد و بصورت تعاملی با مخاطب ارتباط بگیرد.

کاتالوگ دیجیتال بیشتر توسط مشاغل آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد که با رفع محدودیت های مربوط به فضای فیزیکی و نمونه های چاپی، توانسته امکان مشاهده آنلاین محصولات و یا خدمات را برای مشتریان در سراسر جهان فراهم کند. این نوع کاتالوگ ها معمولا علاوه بر ارائه اطلاعات، از امکاناتی نظیر جستجوی پیشرفته و یا فیلترگذاری برخودار بوده که به کاربران این امکان را می دهند تا محصول مورد نظر خود را بر اساس معیارهای قیمت و دسته بندی مشخص به راحتی فیلتر کرده و در صورت تمایل، پس از انتخاب محصول و یا نیز اقدام برای دریافت خدمات از برند شما، سفارش و درخواست خود را ثبت کنند.

نمونه-کاتالوگ-دیجیتال
از این رو طراحی کاتالوگ یکی از موثرترین راه ها برای انتشار اطلاعات مورد نیاز یک محصول و یا یک خدمت به شمار می‌رود که بسیاری از مشاغل امروز با پیدایش گوشی های هوشمند و تبلت، به استفاده از کاتالوگ دیجیتال به دلیل مزایای زیادی که دارند، روی آورده اند.
 

تا کاتالوگ کاغذی هست چرا کاتالوگ دیجیتال بخواهیم؟

اگر چه کاتالوگ های دیجیتالی و کاغذی هر دو با یک هدف مشخص طراحی می‌شوند، اما با این حال فراهم شدن بستر آنلاین مارکتینگ باعث شده تا بسیاری از مشاغل خیلی سریع برای تبلیغات، ارائه خدمات و یا فروش محصولات خود به بازارهای آنلاین روی آورده و استفاده از کاتالوگ های هوشمند را به جای انواع کاغذی و چاپی ترجیح دهند. از طرفی در کاتالوگ ها، عکس ها بیشتر از هر چیز دیگری خودنمایی کرده و همین امر می‌تواند تاثیر زیادی بر روی مخاطبین ما بگذارد و آن‌ها را به مشتری واقعی تبدیل کند.
از این رو برای طراحی انواع کاتالوگ، بیشتر به عکاسی صنعتی یا نسبت به نیازمندی برند به عکاسی تبلیغاتی نیاز داریم که بتواند به طور دقیق و واقعی کیفیت محصول و یا خدمات ما را به مخاطبین نشان دهد و هویت برندمان را برای آنان آشکار سازد. در همین راستا کاتالوگ دیجیتالی که با استفاده از عکس های صنعتی طراحی شده، از ارزش بالایی برخوردار است و همچنین دارای مزایا و قابلیت های هوشمند بسیاری بوده که همین عامل خود سبب برتری این نوع کاتالوگ ها نسبت به انواع کاغذی و چاپی می‌شود. در ادامه در مورد این قابلیت ها به توضیحات بیشتری خواهیم پرداخت.
 

1-    دسترسی راحت و 24 ساعته:

از مهم ترین مزایای کاتالوگ دیجیتال هوشمند می توان به دسترسی آسان و آنلاین آن اشاره کرد که امکان مشاهده محصولات و خدمات را در هر زمانی برای کاربر فراهم می‌کند. یک کاتالوگ آنلاین منجر به بهبود تجربه مشتری شده و وی می‌تواند راحت تر در مورد سفارش محصول و یا دریافت خدمات مدنظر خود تصمیم گیری نماید.
عکس-بروشور-دست-ساز

2-    صرفه جویی در زمان و هزینه ها:

کاتالوگ های گرافیکی هوشمند به چاپ و ارسال نیازی ندارند و از این طریق می توانند در کاهش هزینه های بازاریابی و توزیع در مقایسه با نمونه های کاغذی موثر واقع شوند. بنابراین برای تهیه و اشتراک گذاری این کاتالوگ ها با مخاطبین، به زمان و انرژی کمتری نیاز داریم و مهم تر از همه، هیچگونه محدودیتی برای  ارسال کاتالوگ برای هر تعداد از افرادی که بخواهیم در مقایسه با کاتالوگ های چاپی نخواهیم داشت.
 

3-    نمایش جامع اطلاعات:

از آنجا که طراحی کاتالوگ دیجیتال می تواند اطلاعات کاملی از جزئیات محصول و یا خدمات به مخاطبین ارائه دهد؛ به این ترتیب مشتریان می‌توانند به تصاویر، ویدئوها، نظرات سایر کاربران و... به صورت یکجا دسترسی داشته و پس از بررسی شرایط تصمیم به خرید بهتری بگیرند. در واقع کاتالوگ دیجیتال نمونه ای از طراحی هویت بصری قدرتمند است که به کمک آن می‌توان کسب و کار خود را به جامعه هدف به بهترین شکل معرفی کرد.
 

4-    قابلیت جستجوی پیشرفته:

در یک کاتالوگ دیجیتال، امکان سرچ و فیلتر کردن تمام محصولات و خدمات بر اساس معیارهای مختلف وجود دارد و این امر سبب شده تا کاربر در سریع ترین زمان ممکن به اطلاعات محصول مورد نظر خود دست یابد. به این ترتیب از طریق بهبود قابلیت جستجوی محصولات در کاتالوگ های هوشمند نسبت به نمونه های کاغذی، مخاطبین دیگر دغدغه بالا و پایین کردن تمام کاتالوگ جهت دسترسی به محصول مورد نظرشان را ندارند. همچنین بر اساس رفتار کاربران، کاتالوگ دیجیتال به کاربران پیشنهاد محصولات مرتبط و مشابه را می‌دهد تا علاوه بر کشف محصولات جدید، بتوانند بهترین انتخاب‌ها را انجام دهند.
 

5-    به روز رسانی آسان:

در کاتالوگ های هوشمند، امکان به روز رسانی تمام اطلاعات محصول و یا خدمات موردنظر و همچنین اضافه کردن اطلاعات جدید وجود داشته و صاحبان کسب و کارهای مختلف به آسانی می توانند محتوای قدیمی خود را به روز نمایند و با مخاطبین خود، همیشه دقیق ترین و به روزترین اطلاعات را به اشتراک بگذارند؛ در حالیکه با کاتالوگ فیزیکی انجام اینکار بدون نیاز به چاپ کاتالوگ ممکن نیست.
کاتالوگ-برند-ایسان-رز

6-    امکان دسترسی از طریق پلتفرم های مختلف:

کاتالوگ دیجیتال قابل استفاده در هر دستگاه هوشمند نظیر موبایل، تبلت و کامپیوتر می‌باشد و همچنین قابلیت انتشار و دسترسی به آن از طریق پلتفرم های مختلف وجود دارد. از این رو می‌توانید نمونه کاتالوگ دیجیتال خود را در وب سایت ها، اپلیکیشن موبایل و نیز شبکه های اجتماعی مختلف با مخاطبینتان به اشتراک بگذارید و در هر زمان و مکانی به مشتریان خود دسترسی داشته باشید.
 

7-    قابلیت تجزیه و تحلیل داده های بازاریابی:

کاتالوگ‌ دیجیتال هوشمند؛ یک ابزار قدرتمند در تبلیغات آنلاین به حساب می‌آید که در آن امکان تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به عملکرد کاتالوگ، برای صاحبان مشاغل مختلف وجود دارد. این تحلیل‌ها که شامل آمار بازدید‌ها، الگوهای خرید و تعاملات کاربران بوده به صاحبان کسب و کارها برای تعیین استراتژی دقیق‌تر و بهتر در بهبود کاتالوگ و در نتیجه رضایتمندی مشتریان کمک می‌نماید.
 

8-    سفارش و خرید آنلاین: 

این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی خرید خود را انجام دهند و سفارش آنلاین خود را پرداخت نمایند. پس تا دیر نشده فروش با کاتالوگ دیجیتال هوشمند را امتحان کنید و علاوه بر افزایش سفارشات خود، برای مشتریان خاص قیمت گذاری کنید.
کاتالوگ-خرما

اصول طراحی کاتالوگ هوشمند چیست؟

یک طراحی کاتالوگ دیجیتال اصولی باید بر اساس بازار هدف، قالب و اندازه مناسب و نیز انتخاب عکس های با کیفیت از محصولات انجام شده باشد. به عبارت دیگر تمام باید و نبایدهایی که برای داشتن یک کاتالوگ هوشمند با عملکرد قوی به آن نیاز داریم، اصول ساخت کاتالوگ دیجیتال نامیده می‌شود. اجرا و رعایت بخشی از این اصول به عهده سفارش دهنده و بخشی دیگر از آن به عهده تیم اجرایی؛ شامل تیم طراحی و فنی می ‌باشد. به طور کلی بهینه سازی محتوا در کاتالوگ هوشمند که یک نوع کاتالوگ تعاملی نیز به حساب می‌آید از سمت سفارش دهنده و عملیاتی شدن تعاملات ضروری و چگونگی پاسخ به درخواست های مشتریان از سوی تیم اجرایی، به ساخت موفق و طراحی اصولی کاتالوگ دیجیتال منجر خواهد شد.
با تیم خلاق و حرفه ای ظریف گرافیک نیاز نیست تا نگران طراحی کاتالوگ دیجیتال برای محصول و یا خدمت قابل ارائه خود باشید. بنابراین اگر می‌خواهید فروش محصولات شما در مقایسه با سابق بیشتر شود می‌توانید علاوه بر طراحی، عکاسی حرفه ای خود را به ما بسپارید تا با انتخاب بهترین عکس ها بتوانید در تبلیغات آنلاین خود از رقیبانتان پیشی بگیرید. برای مشاهده نمونه کارهای عکاسی مواد غذایی شامل عکس های تبلیغاتی و صنعتی توسط تیم ظریف گرافیک، می توانید به صفحه آن مراجعه کنید.
 

قیمت کاتالوگ دیجیتال به چه صورت است؟

طراحی و نحوه قیمت گذاری انواع کاتالوگ ها با هم متفاوت است. قیمت کاتالوگ دیجیتال هوشمند وابسته به یکسری عوامل؛ نظیر حجم کار و پیچیدگی‌های طراحی، ایجاد کاتالوگ در وب سایت یا نرم افزار مورد استفاده، سفارشی سازی، میزان تخصص و تجربه طراح، عکاسی و گرافیک متفاوت است. بنابراین بهترین راه برای به دست آوردن هزینه دقیق طراحی کاتالوگ دیجیتال، مشاوره با تیم طراحی است تا آنها با توجه به پیش نیازهای شما و نیاز کاربران بتوانند یک تخمینی از قیمت های دقیق به شما ارائه دهند.
علاوه بر عوامل فوق که در تعیین قیمت کاتالوگ دیجیتال موثرند، یکسری هزینه های جانبی دیگر مربوط به آپلود و مدیریت کاتالوگ دیجیتال در سرور وجود دارد که بد نیست درباره عوامل موثر در تعیین این هزینه ها، قبل از تصمیم گیری و اقدام برای طراحی کاتالوگ هوشمند کمی بیشتر بدانید. به طور کلی این هزینه ها با توجه به نوع سرور (اختصاصی یا اشتراکی) که برای میزبانی کاتالوگ دیجیتال از آن‌ استفاده می‌شود و همچنین نیازهای پهنای باند و ظرفیت ذخیره سازی و یا مسئله امنیت سرور ممکن است متغیر باشد. به عبارت دیگر اگر کاتالوگ شما از تعداد زیادی تصویر بزرگ یا فایل های دانلودی بیشتری ساخته شده باشد به فضای بیشتری برای ذخیره سازی نیاز دارد که همین عامل قیمت طراحی کاتالوگ هوشمند را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طراحی کاتالوگ صنایع و تولیدات شیمیایی در مشهد

طراحی کاتالوگ دیجیتال خود را به استودیو ظریف گرافیک بسپارید!

بهتر است شرکتی که به آن سفارش کاتالوگ دیجیتال خود را می سپارید؛ بر اساس نیازها و اهداف شما انتخاب شده باشد و قبل از هر تصمیم گیری، ابتدا لازم است تا به دقت نمونه کارها، بازخوردها و مشتریان قبلی شرکت را بررسی کنید تا پس از برقراری ارتباط و مذاکره و توافق بر سر قیمت، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
تیم خلاق و حرفه ای ظریف گرافیک متشکل از طراحان با تجربه، مهارت بالایی در زمینه طراحی و توسعه انواع کاتالوگ و بروشور برخوردارند و با توجه به توانایی که در طراحی رابط کاربری بهینه و منحصر به فرد دارند، کاتالوگی مخصوص کسب و کار شما طراحی میکنند که به شکلی جذاب و با استفاده از به روزترین تکنیک ها محصولات و خدمات شما را به نمایش بگذارد و اعتماد مشتری شما را جلب کند.
 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288