مجوزها

راه های بازاریابی و مطرح شدن در حرفه ی طراحی گرافیک

  • اشتراک گذاری:
20 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 26 شهریور 1402 ) 5475 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی گرافیک یکی از مشاغل بسیار جذاب می باشد، اما این حرفه اغلب از دور جذاب و راحت به نظر می رسد. گاهی باید به حرفهای یک طراح درباره این حرفه و سختی های آن گوش داد. شاید نظر بسیاری از اطرافیان درباره ی این حرفه و طراحی تغییر کند. اما واقعیت این است که طراحی بسیار جذاب اما سرشار از دغدغه و نگرانی برای طراح می باشد. مهم ترین نگرانی یک طراح گرافیک بازاریابی و نشان دادن هنر خود به دیگران می باشد. نگرانی برای مطرح شدن در اغلب مشاغل یک دغدغه ی بزرگ می باشد. اما همیشه این نکته را باید به خاطر داشته باشیم که در دنیا هیچ سوال و مساله ای بی جواب و راه چاره نبوده و نخواهد بود. در ادامه برخی از نکاتی که باید ما به عنوان یک طراح گرافیک در مسیر پیشرفت خود درنظر بگیریم را بیان می کنیم.

طراحی گرافیک

 

توجه به هویت بصری

هویت بصری یک شناسه برند است که شامل عناصر مختلفی مانند لوگو، رنگ‌ها، فونت‌ها و الگوها است. این عناصر همه با هم ترکیب شده و یک تجربه یکنواخت و قابل تشخیص را برای مشتریان ایجاد می‌کنند. اولین چیزی که یک طراح گرافیک باید توجه داشته باشد انجام طراحی برای برند خود می باشد. اگر شما کارت ویزیت درخور حرفه ی خود نداشته باشید دید بسیار بدی در بیننده القا خواهید کرد. کارت ویزیت شکیل که نشان دهنده ی هنر شما باشد را طراحی کنید و اطلاعات خود را در آن وارد کنید. سعی کنید اطلاعت کامل و دقیق را بصورت منظم روی کارت همان طور که قبلا در این سایت درباره طراحی کارت ویزیت بیان کردیم درج کنید.

 

طراحی

 

لوگو حرفه ای داشته باشید

اگرقصد دارید در کار خود کاملا حرفه ای بنظر برسید باید به جزئیات توجه ویژه ای داشته باشید. اگر لوگوی شما متناسب با اصول طراحی لوگو باشد بدون شک مشتریان زیادی به سمت خود جذب خواهد کرد و این خود نوعی بازاریابی برای شما می باشد.
 

ارتباطات خود را گسترش دهید

یک طراح گرافیک اگر قصد دارد تا همیشه مطرح باشد و کاملا شناخته شده باشد باید بتواند با افراد زیادی در ارتباط باشد. واقعیت این است که در این حرفه نمی توان از حرکت باز ایستاد. باید مدام در حال تکاپو و ارتباط با همکاران بود.

 

طراحی گرافیک

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی را در برنامه ی کاری خود قرار دهید

همان طور که قبلا گفتیم شبکه های اجتماعی نقش مهمی در برندینگ دارند. هر اندازه شما در شبکه های اجتماعی بیشتری فعالیت داشته باشد افراد بیشتری شما را خواهند دید و با حرفه و هنر شما آشنا خواهند شد. سعی کنید در شبکه های اجتماعی دائما در حال بروزرسانی پروفایل خود باشید. نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید و با کاربران و دوستان خود در این شبکه های مجبوب ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید. کاربر اگر با شما احساس نزدیکی کند به شما و هنرتان بیشتر اعتماد می کند و باعث می شود مشتریان بیشتری به سمت شما جذب شوند.

 

تبلیغات

 

وب سایت شخصی داشته باشید

سایت یک شرکت تبلیغاتی یا طراح گرافیک نشان دهنده ی بخش عظیمی از هنر یک طراح یا تیم می باشد. طراحی و زیباسازی سایت در کاربرپسند بودن آن نقش بسیار مهمی دارد. کاربر به محض ورود به سایت شما باید حس خوبی داشته باشد. بخش های مختلف سایت باید کاملا مرتب باشند. شما در وب سایت خود نمونه کارهای بیشتری را می توانید قرار دهید و توضیحات مورد نیاز برای هر کار را وارد کنید تا کاربر بهتر بتواند تصمیم بگیرد. ما در بخش نمونه کارها در سایت ظریف گرافیک به این نکته توجه کرده ایم و مدام در حال بروزرسانی این بخش ها می باشیم.

 

تبلیغات

 

خلاقیت و متفاوت بودن را در کار خود قرار دهید

در طراحی هیچ چیز به اندازه ی خلاقیت اهمیت ندارد. چیزی که باعث می شود برخی نسبت به دیگران بیشتر دیده شوند تفاوت آن ها می باشد. برای خلاق بودن و ایده پردازی عوامل زیادی دخیل هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.
 

عوامل مهم در خلاقیت و ایده پردازی

هنر یک طراح بدون خلاقیت دیده نخواهد شد. اما چطور باید خلاق شد و چه عواملی در ایده پردازی مهم می باشند؟ در ادامه برخی از این نکات را بیان خواهیم کرد.
 

زیاد ببینید

برای داشتن ذهن خلاق ابتدا باید دید. نمونه کارهای مشابه با طرحی که در نظر دارید می توانند کمک زیادی به شما داشته باشند. ببینید اما کپی نکنید. با دیدن و کنار هم قرار دادن کارهای مختلف ناخودآگاه ایده های خوبی به ذهن خطور خواهد کرد.
 

تمرکز و ذهن آزاد

برای ایده پردازی در مرحله اول باید ذهن خود را آزاد کنید. ذهن درگیر و پرمشغله نمی تواند تمرکز داشته باشد و در نتیجه ایده پردازی برای آن بی معنا خواهد بود. ما به شما پیشنهاد می کنیم در شرایطی که ذهن شما درگیر مسائل جانبی می باشد و نمی توانید به خوبی تمرکز داشته باشید به هیچ عنوان طراحی نکنید و کار را برای یک مدت کنار بگذارید. طراحی با ذهن درگیر نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت.

 

طراحی گرافیک

 

انتخاب محیط مناسب برای طراحی

از آنجا که یک طراح باید بتواند به خوبی تمرکز داشته باشد در نتیجه شرایط محیطی در نتیجه ی کار تاثیر زیادی خواهد داشت. دمای اتاق، سبک موسیقی، نور و زمان انجام کار همه در تمرکز طراح اثر می گذارند. یک طراح باید بهترین زمان را با توجه به شرایط جسمی و روحی خود برای انجام کار انتخاب کند. خستگی جسمی در خروجی کار به وضوح دیده می شود پس ساعات اولیه روز و همچنین آخر شب اغلب برای طراحان زمان مناسبی می باشد. این تایم برای افراد مختلف متفاوت می باشد. به نوع موسیقی متناسب با سبک طراحی توجه داشته باشید. موسیقی و ریتمی را انتخاب کنید که بتواند به شما کمک کند. برای مثال در طراحی کارهای فانتری و شاد نیاز به موسیقی شاد و پرانرژی می باشد.

 

طراحی

 

مواردی که در بالا بیان شدند همه با هم باعث می شوند تا شما بتوانید هنرتان را مطرح کنید و شغلتان را ارتقا دهید. اما مهم ترین چیز را همیشه در طراحی و هر حرفه و شغل فراموش نکنید، عشق و علاقه به کار و داشتن هدف. اگر در کارتان هدف داشته باشید و با عشق کار طراحی را انجام می دهید همین باعث می شود مدام در حال تکاپو و تلاش باشید و همیشه بروز خواهید بود. انسان های بروز همیشه در هر حرفه ای موفق خواهند بود و افراد بیشتری به سمت آنها جذب خواهند شد.  

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288