مجوزها

مهم ترین نکاتی که برای موفق شدن در طراحی گرافیک لازمه بدونین (بخش دوم)

  • اشتراک گذاری:
6 بهمن 1396 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3493 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

در مطلب قبل، تعدادی از نکات مهم برای موفقیت در طراح گرافیک رو گفتیم. در این مطلب قصد داریم ادامه ی این نکات رو بگیم. پس اگه شما هم یک طراح گرافیک هستین یا به تازگی تصمیم دارین وارد این عرصه بشین و پروژه های تبلیغاتی انجام بدین، خوندن این مطلب رو از دست ندین. در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشین

طراحی گرافیک

چطور در طراحی گرافیک موفق باشیم؟

درسته که هیچ چیزی مثل پشتکار و تلاش نمیتونه ما رو چه در زمینه ی طراحی گرفیک و چه در هر کسب و کار و هنر دیگه ای به موفقیت برسونه، اما همیشه نکاتی هستن که با رعایت کردنش زودتر و راحت تر به موفقیت دست پیدا می کنیم. تعدادی از این نکات عبارتند از:

  • در تمام کارها محدودیت های زمانی وجود دارن و تیم طراحی باید طوری برنامه ریزی کنه که بتونه در کمترین زمان پروژه ی تبلیغات رو به بهترین نحو به اتمام برسونه. اما نباید کیفیت کار رو فدای سرعت عمل کرد. بعد از اتمام هر مرحله از کار، جلسات بازنگری بزارین و با مشورت نقص های موجود در کار رو برطرف کنین.

  • در تمام بخش های کار طراحی (طراحی لوگو، کارت ویزیت، پوستر، تبلیغات محیطی و ...)، در کنار رعایت اصول طراحی نباید زیبایی و تاثیر مثبت در ذهن بیننده رو فراموش کرد. زیبایی شناسی یکی از مهمترین مقوله ها در عرصه ی طراحی گرافیک و تبلیغات هست که گاهی با پیچیدگی اشتباه گرفته میشه. طراحی زیبا، یعنی سادگی در کنار ایجاد حس خوب در ذهن بیننده.

طراحی لوگو

  • خیلی خوبه که به سلایق و نظرات مشتری گوش بدین و احترام بزارین، اما لازم نیست تمام سلایق مشتری رو در کار طراحی دخیل کنین. مطمئنا شما از نظر هنر و اطلاع از اصول طراحی گرافیک و تبلیغات تفاوت هایی با مشتری داشتین و همین باعث شده که برای کار تبلیغات (تبلیغات محیطی، شبکه های اجتماعی و ..) به شما مراجعه بشه. پس به عقاید و سبک کار خودتون پایبند باشین.

  • اصولا قبل از تحویل کار نهایی، چند اتود اولیه ارائه و مشتری تا حدودی با خروجی نهایی کار طراحی آشنا میشه. سعی کنین این اتودها تشابه زیادی با خروجی داشته باشن.

  • طرحی که از نظر تیم طراحی گرافیک نسبت به بقیه برتری داره رو طوری به مشتری ارائه بدین و نقاط مثبتش رو بیان کنین که مشتری اون کار رو به عنوان طرح نهایی انتخاب کنه. البته لازمه بدونین زیاد روی طرح و سلیقه ی خودتون پافشاری نکنین. چون  صاحب اصلی طرح، سفارش دهنده ست و تا حدی باید سلایق صاحب اصلی رو هم در کار دخیل کنین.

طراحی پوستر

  • اگر در حین تحویل اتودهای اولیه، متوجه نقص و عیب در کار طراحی تون شدین، نیاز نیست پیش قدم بشین و اون قسمت از عیب کار رو مطرح کنین. میتونین بعد از رفتن مشتری سعی کنین به بهترین شکل کار رو درست کنین.

  • اصولا در هیچ کاری افراط و تفریط خوب نیست و باید بشدت ازش دوری کنین. گاهی در حین طراحی ممکنه نسبت به کیفیت کار وسواس زیادی داشته باشین و نتیجه ی عکس ببینین.

  • بخش هایی از کار که به شدت از طرف سفارش دهنده تاکید شده رو حتما در طراحی تون در نظر بگیرین. چون موفقیت شما به رضایت مشتری بستگی داره و باید یاد بگیرین طوری در طراحی و تبلیغات قدم بردارین که هر دو طرف از نتیجه ی کار رضایت کافی داشته باشن.

  • سعی کنید همبستگی و حفظ هارمونی رو در تمام بخش های کار حفظ کنین. فونت، رنگ، اندازه، طرح و ...همه باید بر اساس موضوع تبلیغ و نوع استفاده از طرح باشه. برای مثال رنگ و فونتی که در تبلیغات شبکه های اجتماعی به کار برده میشه، ممکنه برای تبلیغات محیطی مناسب نباشه.

  • ​​​​در انتخاب رنگ دقت کافی داشته باشین و سعی کنین از اطلس های قابل اطمینان برای رنگ استفاده کنین. انتخاب رنگ مخصوصا برای کارهای طراحی گرافیک چاپی مانند کارت ویزیت، تبلیغات محیطی، طراحی بسته بندی و پوستر اهمیت بسیار زیادی داره. این نکته رو در ذهن داشته باشین که در خیلی از مانیتورهای غیر حرفه ای رنگی که می بینین، با خروجی اون در چاپ کاملا متفاوته.

تبلیغات

  • در نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ، به فاصله ی بین حروف دقت کنین. تنظیمات پیش فرض این نرم افزارها برای متون انگلیسی هستن و برای تایپ فارسی، فاصله ی بین حروف مناسب نیست.

  • تغییر و تبدیل مداوم مد رنگی، ابعاد و کیفیت فایل در حین طراحی ممکنه کیفیت طرح نهایی رو کاهش بده. در همون ابتدای کار تمام تنظیمات مورد نیاز رو انجام بدین تا کیفیت کار در حد مطلوب باشه.

طراحی

رسیدن به موفقیت در کارهای طراحی گرافیک و تبلیغات مستلزم رعایت نکات زیادیه که تا این مرحله فقط به تعداد کمی از این نکات اشاره کردیم. در بخش های بعدی سعی می کنیم تجربیات تیم ظریف گرافیک رو در اختیارتون قرار بدیم. با رعایت نکاتی که بهشون اشاره کردیم، می تونین به نتایج مطلوبی در کارهای طراحی اعم از طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، پوستر، تبلیغات محیطی و حتی تبلیغات در شبکه های اجتماعی دست پیدا کنین. نمونه کارهای ما در سایت ظریف گرافیک گویای این حرف هستن.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288