مجوزها

چرا تبلیغات چاپی هنوز مهم ترین رسانه ی تبلیغاتی به شمار میان

  • اشتراک گذاری:
17 بهمن 1396 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1940 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراح گرافیک و مدیران تبلیغاتی، تمام تلاششون اینه تا بتونن برند مورد نظر رو به بهترین نحو ممکن به دیگران معرفی کنن. برای رسیدن به این هدف، علاوه بر این که باید اصول طراحی رو در تمام عناصر تبلیغاتی اعم از طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و بروشور، تبلیغات محیطی و غیره رعایت کنن، باید بتونن رسانه ی خوبی رو برای عرضه ی تبلیغاتشون انتخاب کنن. رسانه ها شامل تلویزیون، مجلات، روزنامه، اینترنت و .. میشه و هر کدوم تاثیرات مثبت و منفی بر ذهن بیننده میزارن. یکی از قدیمی ترین روش ها برای نمایش تبلیغات، استفاده از چاپ به شمار میاد. در این مطلب قصد داریم مزایا و معایب تبلیغات با کمک چاپ رو بررسی کنم. در ادامه با ظریف گرافیک باشین.

تبلیغات چاپی

نقاط مثبت تبلیغات چاپی

درسته که در حال حاضر تبلیغات در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی رواج پیدا کرده و هر روز شاهد رشد چشمگیر این نوع تبلیغات هستیم، اما به جرات میشه گفت، تبلیغات چاپی هنوز به عنوان یکی از اولین رسانه ها برای آماده کردن ذهن مخاطب در مورد فروش محصولات مختلف محسوب میشه. به عبارت دیگه، صنعت چاپ هنوز به عنوان یک صنعت قدرتمند در برندینگ هست و در معرفی برند نقش بسیار مهمی ایفا میکنه.

فتوشاپ

نکته ی مهمی که در تبلیغات چاپی وجود داره، صرف زمان زیاد برای معرفی برند و رسیدن به بازخورد مثبت در این زمینه هست. اما باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشین که، دستاورد بدست اومده از تبلیغات چاپی مثل طراحی لوگو، طراحی بسته بندی و تبلیغات محیطی، ارزش صرف زمان رو دارن. سابقه ی این نوع تبلیغات تا امروز نشون داده که عمر مفید تبلیغات چاپی به مراتب بیشتر از تبلیغات دیجیتال هست.

طراحی گرافیک

از جمله دلایلی که باعث میشه در نوع طراحی گرافیک و تولید محتوای موثر در تبلیغات چاپی دقت بیشتری انجام بشه، هدفمند بودن مخاطبان تبلیغاتی چاپیه. مخاطبان شبکه های اجتماعی بسیاری از اوقات هدف خاصی از گشت و گذار در سایت ها و شبکه های مختلف ندارن و ممکنه به صورت کاملا اتفاقی تبلیغات شما رو در این شبکه ها ببینین. اما در نقطه ی مقابل این نوع تبلیغات، تبلیغات چاپی هستن. واقعیت اینه که مخاطب تبلیغات چاپی از انتخاب این رسانه ی تبلیغاتی هدف داره. هدفمند بودن مخاطبان تبلیغات چاپی نسبت به تبلیغات در شبکه های اجتماعی از جمله دلایل اهمیت ومزیت چاپ در این زمینه به شمار میاد.

طراحی لوگو

ذهن مخاطب در تبلیغات چاپی، نسبت به سایر انواع تبلیغات در دنیای دیجیتال بیشتر درگیر میشه. وقتی برای مثال طراحی کاتالوگ رو بدرستی انجام داده باشین، ذهن مخاطب با دیدن نسخه ی چاپی این نوع تبلیغات، کاملا درگیر میشه و خیلی وقتا، برعکس تبلیغات دنیای مجازی، همزمان نمی تونه در کنار خوندن و مشاهده ی نسخه ی چاپی تبلیغات، کار دیگه ای مثل تایپ و غیره رو انجام بده.

طراحی بسته بندی

نقاط منفی تبلیغات چاپی

در دنیای امروز هیچ چیزی مطلق نیست و همیشه در هر کار و هنری، نقاط ضعف و ایراداتی وجود داره. تبلیغات چاپی نیز از این مستثنی نیست و گاهی اوقات برای برخی از محصولات شیوه ی مناسبی برای تبلیغات نیست. تجربه نشون داده، در تبلیغاتی که بدنبال دیدن نتیجه و بازخورد سریع هستین، باید طراحی گرافیک رو برای تبلیغات چاپی انجام ندین. محدودیت زمانی برای معرفی برند با تبلیغات چاپی سازگار نیست  و بهتر اینه در این شرایط از انواع دیگه ی تبلیغات استفاده کنین و به سمت تبلیغات در دنیای مجازی پیش برین.

طراحی پوستر

دوستی با طبیعت در محدود کردن تبلیغات چاپی

بزرگترین نقطه ی ضعف تبلیغات چاپی، هدر رفتن حجم زیادی از کاغذ هست که هر کدوم حاصل از بین رفتن بخشی از محیط زیست و جنگل هستن. جالبه بدونین برای تولید 700 تُن کاغذ، حدود 3 هکتار جنگل باید از بین بره. یکی از دلایلی که این نوع تبلیغات در برخی از کشورها در حال منسوخ شدن هستن، جلوگیری از قطع درختان و آسیب دیدن محیط زیست به شمار میاد. البته نمیشه به طور کامل این نوع تبلیغات رو کنار گذاشت، بلکه باید با برنامه ریزی و مدیریت درست، تبلیغات چاپی رو در اندازه ی مطلوب انجام داد. به طوری که نه به محیط زیست آسیب وارد بشه و نه صنعت تبلیغات، رسانه ی بسیار مهم چاپ رو به طور کامل به فراموشی بسپاره.

طراحی

فرقی نداره برای رسیدن به جایگاه مطلوب در برندینگ و معرفی درست محصولاتتون چه نوع تبلیغاتی مدنظر داشته باشین، در هر صورت ما در ظریف گرافیک، با ارائه ی راهکار مناسب کمکتون می کنیم تا بتونین به هدفتون دست پیدا کنین. نمونه کارهای ظریف گرافیک در زمینه ی تبلیغات چاپی، اعم از طراحی پوستر، طراحی بسته بندی، طراحی کارت ویزیت و غیره رو می تونین در بخش نمونه کارها مشاهده کنین. 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288