مجوزها

راهنمای کد رنگ های CMYK برای چاپ

  • اشتراک گذاری:
3 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 13427 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

خیلی وقتا ممکنه خروجی کار طراحی تون بعد از ساعتها تلاش در فتوشاپ، یه طرح بسیار چشم نواز برای طراحی کاتالوگ و بروشور، طراحی بسته بندی و یا طراحی پوستر و سایر عناصر تبلیغات محیطی دیگه با رنگ های جذاب و فوق العاده باشه و کاملا از نوع طراحی تون راضی باشین و خودتون رو برای انتخاب رنگ های متناسب با طرح تحسین کنین. اما وقتی میرین چاپخونه، مات و مبهوت میشین که چرا برای مثال رنگ طراحی بسته بندی تون کاملا با رنگ نسخه ی چاپی اون فرق داره؟ در این شرایط ممکنه اصلا از نتیجه ی کار راضی نباشین و به عبارتی حسابی توی ذوق تون میخوره. برای اینکه  این شرایط رو تجربه نکنین، باید از جدول رنگ ها و تفاوت رنگ های CMYK و RGB کاملا آشنا باشین. در ادامه کد رنگ های CMYK  برای چاپ رو بیشتر توضیح میدیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

تفاوت رنگی rgb و CMYK

صنعت چاپ و طراحی گرافیک وابستگی زیادی به هم دارن و نقطه ی اتصال این دو حوزه، نرم افزارهای طراحی برای مثال فتوشاپ هستن. وقتی دارین با این نرم افزار طراحی می کنین، برای مثال طراحی بسته بندی یا طراحی لوگو انجام میدین، سعی می کنین بهترین رنگ ها رو انتخاب کنین. اما اگه یه فرد حرفه ای در زمینه ی طراحی گرافیک باشین، مطمئنا در انتخاب رنگ حساسیت زیادی دارین و با چیزی به نام کد رنگ های CMYK و RGB و اطلس رنگ کاملا آشنا هستین.
 

تفاوت CMYK با RGB در طراحی و چاپ چیست

به طور خلاصه اگه بخوایم تفاوت رنگ های CMYK و RGB رو بگیم، میشه گفت CMYK نشون دهنده ی خروجی رنگ دستگاه های چاپ هستن و کد رنگی RGB هست که ما در صفحات وب و دستگاه های دیجیتال مشاهده می کنیم. عدم توجه به انتخاب مد رنگی در حین طراحی بسته بندی، طراحی کاتالوگ و بروشور یا طراحی پوستر و سایر تبلیغات محیطی هست که باعث میشه، خروجی کار طراحی تون بعد از چاپ با چیزی که شما در مانیتورتون مشاهده می کنین تفاوت داشته باشه.

لیست کد رنگ طراحی

چطور در طراحی گرافیک روی رنگ کنترل بیشتری داشته باشیم؟

خب حالا سوال اینه چطور روی خروجی کار طراحی کنترل بیشتری داشته باشیم و رنگ مورد استفاده در حین طراحی همون چیزی باشه که بعد از چاپ مشاهده میکنیم؟ کار سختی نیست و فقط باید در انتخاب رنگ دقت و حساسیت داشته باشین و با کد رنگ های اصلی آشنا باشین. پس لازمه در مرحله ی اول برای طراحی هایی که نیاز به چاپ دارن، مثل طراحی بسته بندی یا طراحی پوستر و کارت ویزیت و غیره، مد رنگی رو CMYK انتخاب کنین. علاوه براین، از مانیتورهای CRT که عمر بالایی نداشته باشن استفاده کنین. حواستون باشه، درایورهای مانیتور به درستی نصب شده باشن و مانیتورتون کالیبره و کاراکترایز شده باشه.
 

کد رنگ های CMYK در چاپ

هر طراح گرافیک در کنار سایر ابزارهای مورد نیاز برای طراحی، باید کد رنگ ها در چاپ یا اصطلاحا اطلس رنگ ها رو در کنار خودش داشته باشه. هر اندازه در انتخاب کد رنگ دقت بیشتری داشته باشین، مسلما خروجی کار طراحی تون بعد از چاپ رضایت بخش تر خواهد بود. در ادامه کد رنگ ها رو در صنعت چاپ نشون میدیم تا بتونین بعد از ساعتها کار برای طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و بروشور و یا طراحی پوستر و تبلیغات محیطی، نتیجه ی خوبی مشاهده کنین. 

کد رنگ CMYK در چاپ 1

کد رنگ CMYK در چاپ 2

کد رنگ CMYK در چاپ 3

کد رنگ CMYK در چاپ 4

کد رنگ CMYK در چاپ 4

کد رنگ CMYK در چاپ 5

کد رنگ CMYK در چاپ 6

کد رنگ CMYK در چاپ 7

کد رنگ CMYK در چاپ 8

کد رنگ CMYK در چاپ 9

کد رنگ CMYK در چاپ 10

کد رنگ CMYK در چاپ 11

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288