مجوزها

تکنیک های افزایش تست کاربر در طراحی UX

  • اشتراک گذاری:
30 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1540 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

فرقی نمکینه طراح ux یا تجربه ی کاربری باشین یا هر شغل و حرفه ی دیگه، در هر صورت باید بسیاری از نواقص کار رو با تست کردن برطرف کنین. یک طراح ux باید بتونه با بهترین و سریع ترین روش، تست کاربر رو انجام بده تا از مشکلات احتمالی در طراحی سایت آگاه بشه و در کمترین زمان اونها رو برطرف کنه. در ادامه راه هایی رو برای بهبود بخشیدن به فرآیند تست کاربر در طراحی UX یا تجربه ی کاربری معرفی می کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی ux

زمان مناسبی رو برای تست کابر در نظر بگیرین

زمان برای تست کاربر اهمیت زیادی داره و میتونه گام بزرگی در موفقیت طرح نهایی شما داشته باشه. یک طراح ux باید بتونه طرح های اولیه و آزمایشی رو در اختیار افرادی که به کاربران هدف نزدیک هستن قرار بده و از همون مراحل ابتدایی کار، مشکلات رو مرحله به مرحله برطرف کنه. مسلما تست یک طراحی کامل و نهایی، بدون تست های اولیه برای طراحی ux کار سختی خواهد بود و مشکلاتی رو در پی داره. یک طراح ux خیلی زود و در حین کار تست کاربر رو شروع میکنه.

تجربه کاربری

اهداف رو از تست کاربر مشخص کنین

یک طراح ux باید بدونه که از تست کاربر چی میخواد به چه نتایجی دست پیدا کنه و در حالت کلی، هدف از این تست و آزمایش چیه. وقتی طراح ux بدونه که چه چیزی میخواد، خیلی راحت میتونه سوالات رو برای تست کاربر لیست کنه و به جوابهای مفیدی در این زمینه دست پیدا کنه.
 

سوالات تک جوابی نپرسین

هدف از پرسیدن و تست کاربر پی بردن به اشکالات احتمالی در طراحی ux سایت هست و مطمئنا نمیشه با بله و خیر به نتیجه ی خوبی دست پیدا کنین. برای مثال اگه از کاربر میپرسین که از این بخش از طراحی سایت راضی هستین، دلیل رو هم بپرسین تا بهتر بتونین برای اصلاح طرح تصمیم بگیرین.

طراحی سایت

جامعه ی آماری مناسب برای تست کاربری انتخاب کنین

یکی از مسائل مهم در طراحی ux، انتخاب کاربران هدف برای تست کاربری هست. با توجه به اینکه هدف از طراحی ux ایجاد حس رضایتمندی در کاربران هست، در نتیجه باید تست رو هم برای همون دسته از کاربران انجام بدین تا علایق و سلیقه ی اونارو در طراحی ux دخیل کنین.
 

رفتار کاربران رو برای تست کاربری آنالیز کنین

خوندن جواب های موجود در پرسشنامه ها میتونه خیلی مفید باشه و طراح ux تا حد زیادی اشکالات کار رو متوجه میشه. اما یکی از بهترین کارهایی که طراح ux حرفه ای از اون غافل نمیشه، مشاهده ی رفتار کاربر در حین کار با سایت و یا نرم افزار مورد نظر هست. برای موفق شدن در تست کاربری، یک طراح ux باید وقت بزاره و رفتار کاربران رو بدرستی آنالیز کنه و تصمیم های بهتری رو برای حل مشکلات و موانع موجود بگیره.

طراحی تجربه کاربری

تست کاربری رو جدی بگیرین

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که ممکنه در حین انجام پروژه ی طراحی سایت یا طراحی نرم افزارهای گوناگون بوجود بیاد، اختصاص زمان اندک برای تست هست. بسیاری از افراد و سازمان ها تصور می کنن تست کاربری کار بیهوده و هزینه بر و زمان بری هست، واقعیت اینه که تنها با تست 5 کاربر میشه به 85 درصد مشکلات موجود در طراحی ux پی برد.
 

در تست کاربری اولویت بندی داشته باشین

بعد از جمع آوری پرسشنامه ها و تحلیل رفتار کاربران، یک طراح ux باید بتونه نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود اقدام کنه. اگه اولویت بندی درستی برای برطرف شدن مشکلات وجود نداشته باشه، مسلما نمیشه انتظار داشت از تست کاربری نتیجه ی خوبی دریافت کرد. پس یک طراح ux باید بتونه بر حسب اهمیت هر مشکل، اولویت بندی درستی داشته باشه.

طراحی ux حرفه ای

تست کاربری رو گروهی انجام بدین

درسته که طراح ux باید بتونه با تست کاربری از مشکلات موجود مطلع بشه، اما خیلی خوبه که این کار بصورت گروهی انجام بشه و تمام افراد دخیل در طراحی سایت یا طراحی نرم افزار مورد نظر در این تست همکاری داشته باشن. برای مثال در مشاهده و تحلیل رفتار کاربران در حین کار با طراحی سایت جدید، اگه از مراحل کار فیلم تهیه بشه،هر یک ازاعضای تیم براحتی میتونن رفتار کاربر رو با دیدگاه خودشون تجزیه و تحلیل کنن و اشکالات موجود رو به طراح ux اعلام کنن.

طراحی گرافیک

رسیدن به موفقیت در طراحی ux میتونه تاثیر بسیار زیادی در جذب کاربران بیشتر به سمت سایت داشته باشه. به همین خاطر در طراحی سایت نباید از وجود یک طراح ux متخصص غافل شد. طراحان متخصص ux ظریف گرافیک میتونن گزینه ی خوبی برای پیش بردن طراحی سایت شما در مسیر درست باشن. نمونه کارهای طراحی سایت ظریف گرافیک، دلیل خوبی برای این حرف هستن.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288