مجوزها

نکات مهمی که هر طراح ux باید بدونه رو در ظریف گرافیک بخونین

  • اشتراک گذاری:
31 اردیبهشت 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1611 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

تجربه ی کاربری یا طراحی UX همون طور که از اسمش مشخص هست، با احساسات کاربر در مورد وب سایت یا نرم افزار مورد نظر سر و کار داره. به عبارت دیگه یک طراح UX تخصص و هنرش رو در راستای ایجاد احساس خوب در کاربر به کار میگیره و این یکی از سخت ترین بخش های کار طراحی وب سایت به شمار میاد. یک طراح UX برای اینکه بتونه در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنه، باید برخی از عوامل و نکات رو در حین کار مد نظر داشته باشه. برای آشنایی با نکات مهمی که طراحی UX باید بدونه، در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی ux

یکی ازمهم ترین موارد و فاکتورهایی که در افزایش فروش و جذب مخاطب بیشتر به سمت سایت تاثیر داره، طراحی UX هست که میتونه با یه اشتباه و در نظر نگرفتن برخی از عوامل لطمه ی بدی به کسب و کار و روال کار سایت یک برند بزنه. یک طراح UX باید بتونه در حین طراحی موارد زیر رو اعمال کنه و بازخورد خوبی رو هم متعاقبا دریافت کنه.
 

اصل سادگی رو در طراحی UX فراموش نکنین

فرقی نمیکنه بخواین لوگو یا طراحی بسته بندی انجام بدین یا بخواین ظاهر خوبی رو برای طراحی سایت ایجاد کنین، در هر صورت اصل سادگی رو نباید فراموش کنین. طراح UX باید بتونه با توجه به تجربه و دانش، طراحی سایت رو به ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین شیوه ی ممکن انجام بده. البته نباید بخاطر حفظ سادگی طراحی سایت، جزئیات و بخش های اصلی کار رو حذف کرد، به همین خاطر هست که میگیم، دانش و تجربه رو باید در کنار هم قرار داد و در نهایت طراحی UX به بهترین شکل داشت.

طراح ux حرفه ای

برای طراحی UX بهتر، کاربران هدف رو بشناسین

همون طور که گفتیم، هدف از طراحی UX، ایجاد حس خوب در کاربر هست. مسلما بدون شناخت کاربر و عدم آشنایی با اصول روانشناسی،نمیشه انتظار داشت که طراح UX نتیجه ی خوبی در طراحی سایت داشته باشه. طراح UX باید بدونه که هر رنگ چه تاثیری در کاربران داره و یا کاربران به چه بخش هایی از سایت بیشتر توجه میکنن. با آگاه شدن از این موارد و شناخت کاربر، طراح UX میتونه طراحی سایت بهتری داشته باشه.

طراحی ux

در نگاه اول هدف برند رو معرفی کنین

هنر یک طراح  UX این هست که هدف اصلی یک سایت رو در همون لحظات ابتدایی ورود کاربر به سایت معرفی کنه. برای رسیدن به این هدف باید تمام جوانب کار بدرستی انجام بشن. انتخاب رنگ ها، محل قرار گرفتن لوگو، قالب کلی سایت و الگوهای به کار رفته در طراحی سایت همگی باید طبق اصول روانشناسی باشن تا بتونن هدف برند رو معرفی کنن.

طراحی سایت

فرم های ورود اطلاعات رو مختصر و مفید طراحی کنین

یکی از مهم ترین بخش هایی که در طراحی سایت، مخصوصا برای فروشگاه های اینترنتی وجود داره و طراح UX باید توجه ویژه ای به اون داشته باشه، فرم ورود اطلاعات هست. باید حتی الامکان سعی بشه اطلاعات اضافی از کاربر درخواست نشه، چون فرم های طولانی با اطلاعات غیرضروری میتونن باعث بشن کاربر سایت رو ترک کنه.

طراحی وب سایت

دسترسی به اطلاعات مورد نیاز کاربر راحت باشه

کاربران با سایت هایی ارتباط میگیرن که در مرور صفحات مختلف و بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز در اونها احساس سردرگمی نداشته باشن و خیلی راحت به چیزی که مد نظرشون هست دسترسی داشته باشن. طراح UX باید بتونه معماری اطلاعات رو به گونه ای بچینه و طراحی کنه که این احساس رو در کاربر ایجاد کنه.

طراحی

در انتخاب الگوها دقت کنین

یکی از اشتباهاتی که ممکنه در طراحی UX با اون مواجه بشیم، طراحی های کاملا نا متعارف هست. خیلی خوبه که طراح UX بتونه طراحی منحصر به فرد و خلاقانه ای داشته باشه، اما خلاقانه بودن به معنای پشت سر گذاشتن الگوهای آشنا و همیشگی نیست. طراح UX باید این نکته رو بدونه که کاربران با برخی از الگوها به خوبی ارتباط برقرار کردن و از اینکه وارد سایتی بشن که همه چیز و همه بخشهای اون با بقیه فرق داشته باشه و احساس گیجی داشته باشن، احساس خوبی ندارن. پس الگوهای آشنا و متعارف رو در طراحی UX قرار بدین.

طراحی گرافیک

برای اینکه بتونین برندتون رو با طراحی سایت بدرستی معرفی کنین و به هدف اصلی تون از طراحی سایت، یعنی افزایش فروش، دست پیدا کنین، باید بتونین طراحی UX رو کاملا حرفه ای انجام بدین و کار رو به متخصص این حوزه باید سپرد. تیم طراحی سایت و طراحی UX ظریف گرافیک میتونه گزینه ی خوبی در این زمینه باشه. برای ارتباط با این تیم، کافیه وارد منوی تماس با ما بشین و از راه های ارتباطی مطلع بشین

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288