مجوزها

10 مزیت یک سایت واکنش گرا چیست؟

  • اشتراک گذاری:
1 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2086 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

واکنش گرا یا responsive بودن یکی از مهم ترین ویژگی هایی هست که میتونه نقش بسیار مهمی در موفقیت طراحی سایت داشته باشه. اما اگه دوست دارین بدونین چرا تا این اندازه به طراحی سایت واکنش گرا تاکید میشه، ادامه ی این مطلب رو بخونین تا با مزایای طراحی سایت واکنش گرا بیشتر آشنا بشین. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی سایت واکنش گرا

بهبود تجربه ی کاربری یا ux

تجربه ی کاربری به طور مستقیم با احساس رضایت مخاطب سر و کار داره و میتونه نقش تعیین کننده ای در میزان موفقیت طراحی سایت داشته باشه. هر اندازه کاربر احساس رضایت و خشنودی بیشتری در زمان حضور و مرور سایت داشته باشه، به همون اندازه این احتمال وجود داره که کاربر در دفعات بعد به این سایت برگرده و یا با بقیه به اشتراک بزاره. اگه طراحی سایت واکنش گرا باشه و کاربر با هر دستگاهی به راحتی بتونه وارد بخش های مختلف سایت بشه و ارتباط خوبی با اون برقرار کنه، مطمئنا احساس رضایت بیشتری از سایت داره و در نتیجه تجربه ی کاربری بهبود پیدا میکنه. به همین خاطر هست که طراح ux یا تجربه ی کاربری باید به واکنش گرا بودن سایت توجه ویژه ای داشته باشه.

طراحی سایت

افزایش ترافیک موبایل

آمارها نشون دادن که در ماه های اخیر 2017 حدود 52 درصد از ترافیک وب جهانی از سمت دستگاه های تلفن همراه بوده و این نشان دهنده ی میزان اهمیت واکنش گرا بودن طراحی سایت هست. برای پی بردن به اهمیت واکنش گرا بودن طراحی سایت، کافیه میزان کابرانی که وارد سایت میشن رو بررسی کنین و بعد از اون نسبت به طراحی سایت واکنش گرا اقدام کنین. بعد از این کر دوباره میزان کابرانی که وارد سایت میشن رو بررسی وآنالیز کنین. نتایج این بررسی و تجزیه و تحلیل کاملا گویای اهمیت بالای واکنش گرا بودن طراحی سایت خواهد بود. با واکنش گرا بودن سایت، کاربرانی که با دستگاه های تلفن همراه وارد سایت میشن، بخاطر ارتباط برقرار کردن با نوع طراحی سایت و احساس خشنودی از اون، زمان بیشتری رو در سایت سپری میکنن و این تاثیر بسیار خوبی در سئو و اعتبار سایت خواهد داشت.

طراحی تجربه کاربری

توسعه ی سریع وب سایت

در سالهای نه چندان دور، برای توسعه و طراحی سایتی که هم با مرورگرها و دستگاه های تلفن همراه سازگار باشه، زمان زیادی صرف میشد و باید طراحی سایت برای دو نسخه انجام میشد. اما امروزه با طراحی سایت واکنش گرا دیگه نیازی به طراحی سایت در نسخه های مجزا نیست و در کمترین زمان ممکن طراحی سایت که با تمام دستگاه های تلفن همراه و کامپیوترها سازگار باشه، قابل انجام هست. البته از کاهش هزینه های طراحی سایت هم نمیشه در این جا غافل شد، چون قبلا باید دو مرتبه طراحی سایت انجام میشه که برای هر کدوم هزینه ی جداگانه پرداخت میشد، اما با طراحی سایت واکنش گرا هزینه ها کاهش زیادی پیدا کردن.

تجربه کاربری

تعمیر و نگهداری آسان وب سایت

همون طور که در مورد قبل هم اشاره کردیم، در صورت عدم طراحی سایت واکنش گرا مجبور به طراحی سایت در دو نسخه خواهید بود. در نتیجه برای تعمیر و نگهداری وب سایت باید دوبرابر زمان و هزینه صرف کنین.
 

عدم نیاز به تولید محتوای تکراری

در صورتی که طراحی وب سایت واکنش گرا نباشه، مجبور به طراحی سایت در دو نسخه ی مجزا خواهید بود. در این شرایط مسلما محتوای تولیدی روی سایت رو در هر دو نسخه تکرار خواهید کرد و این تاثیر بسیار بدی در سئوی سایت تون میزاره و موتورهای جستجو پی به تکراری بودن محتوا میبرن، اما در طراحی سایت واکنش گرا این شرایط پیش نمیاد و نگرانی بابت تکراری بودن محتوا نخواهید داشت.

طراحی تجربه کاربری حرفه ای

آنالیز راحت تر وب سایت

زمانی که طراحی سایت در دو نسخه ی مجزا داشته باشین، تجزیه و تحلیل آمار سایت و رفتار بازدیدکنندگان کار سختیه و مجبور خواهید بود تمام این کارها رو دو مرتبه انجام بدین، اما با طراحی سایت واکنش گرا، تجزیه و تحلیل نتایج آماری مربوط به سایت تنها یک مرتبه انجام میشه.
 

بارگذاری سریع وب سایت

مدت زمان بارگذاری و به عبارت دیگه لود شدن سایت، بر مدت زمان بودن کاربر در سایت تاثیر مستقیم داره و آمار نشون داده که 53 درصد از کاربرانی که با دستگاه تلفن همراه وارد سایت شدن، اگه بیش از 3 ثانیه برای باز شدن یا لود شدن سایت منتظر باشن، سایت رو ترک خواهند کرد. در طراحی سایت واکنش گرا با به کار گرفتن شبکه های fluid و تصاویر واکنش گرا، سرعت بارگذاری و لود شدن سایت تا حد زیادی کاهش پیدا میکنه و احساس رضایت بیشتری در کاربر ایجاد خواهد شد.

طراحی ux

کاهش نرخ پرش وب سایت

کاهش نرخ پرش عامل مهمی در افزایش رتبه ی سایت و بهبود سئو به شمار میاد که میتونه با طراحی سایت واکنش گرا انجام بشه. هر اندازه کاربر با سایت ارتباط بهتری برقرار کنه، مسلما زمان بیشتری در سایت خواهد بود و به مرور صفحات مختلف اون خواهند پرداخت، در نتیجه نرخ پرش کمتر میشه.
 

افزایش نرخ تبدیل سایت

یکی از بزرگترین دغدغه های مدیران سایت، افزایش نرخ تبدیل یا CRO سایت هست. نرخ تبدیل یعنی چه میزان و درصد از کاربرانی که وارد سایت شدن، در خبرنامه یا سایت عضو شدن. با بالا رفتن این درصد، رتبه و اعتبار سایت تا حد زیادی بهبود پیدا میکنه و تاثیر خوبی در سئو خواهد داشت. مسلما با طراحی سایت واکنش گرا کاربرانی که بادستگاه تلفن همراه وارد سایت شدن، احساس رضایت بیشتری دارن و احتمال عضویت و برقراری تماسشون بیشتر خواهد شد.

تجربه کاربری

بهبود سئوی سایت

از سال 2015 گوگل اعلام کرد که یکی از عوامل مهم در رتبه بندی و معرفی سایت توسط موتورهای جستجو، واکنش گرا بودن سایت مورد نظر خواهد بود. مطابق با این تصمیم گوگل، سایت هایی که واکنش گرا نیستن در رتبه های بسیار پایین قرار میگیرن.

  اگه دوست دارین نتیجه و بازخورد خوبی از طراحی سایت تون داشته باشین، باید درانتخاب هاتون دقت کافی داشته باشین. با تیم طراحی سایت ظریف گرافیک میتونین طراحی سایت خوبی رو تجربه کنین و در موفقیت برندتون گام های بزرگی بردارین

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288