مجوزها

معرفی 5 نکته ی مهم که در طراحی تجربه کاربری باید بدونین

  • اشتراک گذاری:
15 خرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1418 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی تجربه کاربری یکی از نقش های مهم در تیم طراحی به شمار میاد، که در بسیاری از مواقع به خاطر نادیده گرفته شدن اصول مهم اون، با شکست روبرو خواهید شد. در بسیاری از مواقع شکست های تیم طراحی ناشی از رعایت نکردن اصول مهم در طراحی تجربه ی کاربری یا طراحی UX هستن. در ادامه 5 اصل مهم که هر طراح تجربه ی کاربری باید بدونه رو معرفی میکنیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی تجربه کاربری ظریف گرافیک

تحقیق در طراحی تجربه کاربری رو فراموش نکنید

یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از شروع پروژه طراحی تجربه ی کاربری باید بهش اهمیت زیادی داد، تحقیق و پرس و جو هست. در بسیاری از پروژه هایی که با شکست مواجه میشن، مدیران پروژه و طراح تجربه ی کاربری بدون داشتن چند جلسه و ارتباط با کاربران و مشتری و بر اساس دانش قبلی کار رو شروع میکنن. لازمه موفقیت در طراحی تجربه ی کاربری اینه که با تمام خواسته های مشتری آشنا بشین و بعد از بررسی درست تمام جوانب کار و شناخت کامل آنچه در خروجی باید بهش دست پیدا کنین، پروژه رو شروع کنین.

طراحی تجربه کاربری

طراحی تجربه کاربری یک فرآیند تکراریست

طراحی تجربه ی کاربری شامل 3 مرحله میشه که تا رسیدن به موفقیت و نتیجه ی مطلوب باید مثل چرخه تکرار بشه. برای رسیدن به بهترین بازخورد در طراحی تجربه ی کاربری باید سه گام رو در حین کار برداشت  و تکرار کرد: تحقیق، طراحی، تست. با هر بار تکرار این چرخه به کاستی های موجود در چرخه های قبلی غلبه میشه و نتایج بهتری پیش رو خواهید داشت و خروجی کار طراحی تجربه ی کاربری با آنچه کاربر انتظار داره شباهت بیشتری خواهد داشت.

طراحی UX

فرآیند طراحی تجربه کاربری برای هر محصول منحصر به فرد است

با توجه به اینکه هر محصول و پروژه کاملا منحصر به فرد هست و مشتری انتظار داره یک گام از رقبای قبلی جلوتر باشه، در نتیجه نمیشه  انتظار داشت راه و روشی که در پروژه های قبلی انجام شده، برای پروژه ی جدید هم مناسب باشن. طراح تجربه کاربری باید به منحصر به فرد بودن هر طراحی و پروژه کاملا ایمان داشته باشه و در کارهای جدید، فرآیند و ایده های نو رو به کار بگیره.

UX

طراحی تجربه کاربری بدون تست بی معناست

طراحی تجربه ی کاربری همون طور که قبلا هم اشاره کردیم، باید مدام یه چرخه رو تکرار کنه. یکی از مهم ترین کارهایی که در هر چرخه باید انجام بشه، تست و آزمایش کار هست. یک طراح تجربه ی کاربری نباید از تست و آزمایش خسته بشه و این مرحله از کار رو به اندازه ی سایر بخش ها مهم بدونه. مسلما با تست هست که میتونین پی به کاستی و نواقص موجود در کار ببرین. درسته که با تست، طراح تجربه ی کاربری زمان زیادی رو باید به کار اختصاص بده، اما هر اندازه بیشتر وقت بزارین، به همون اندازه بازخورد بهتری در طراحی خواهید داشت.

طراحی سایت ظریف گرافیک

طراحی تجربه کاربری مهم تر از قابلیت استفاده هست

قابلیت استفاده یا Useability از اهمیت بسیار بالایی برخورداره، اما طراحی تجربه کاربری از قابلیت استفاده اهمیت بیشتری داره. یک محصول ممکنه بعد از پشت سر گذاشتن زمان زیاد، تولید بشه و کاملا قابل استفاده بشه، اما مهم اون احساسی هست که کاربر در حین کار با محصول داره. هر اندازه هم که محصول و خروجی کار با تمام اصول مهندسی مطابقت داشته باشه و بدون هیچ باگ و نقصی کارکنه، اما کاربر نتونه به خوبی باهاش ارتباط برقرار کنه، تقریبا با شکست مواجه میشه. ایجاد احساس رضایت در کاربر همون چیزی هست که در طراحی تجربه کاربری بهش دست پیدا میکنین. در حالت کلی میشه گفت، قابلیت استفاده یعنی "این محصول به درستی کار میکنه" و موفقیت در طراحی تجربه کاربری یعنی این که کاربر در حین کار با محصول جدید میگه "واااو، این فوق العااااده ست"

طراحی وب سایت

مواردی که در بالا بهشون اشاره شد، اصولی هستن که باید در طراحی تجربه کاربری رعایت بشن. مسلما چیزی که باعث میشه خروجی خوبی از کار و محصولتون داشته باشین، استفاده از تجربیات متخصص طراحی تجربه کاربری هست. طراحی تجربه کاربری تنها دانش نیست و بخش زیادی از کار و هنر این حیطه به تجربه مربوط میشه. اگه دوست دارین تلاشتون در طراحی و تولید محصول و داشتن یک طراحی سایت یا اپلیکیشن ایده آل به نتیجه ی خوبی دست پیدا کنه، تیم طراحی تجربه کاربری ظریف گرافیک در کنار شماست. دانش و تجربه دو عنصر اصلی در متخصصین تجربه کاربری ظریف گرافیک به شمار میان که تونستن تا امروز به موفقیت های زیادی دست پیدا کنن

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288