مجوزها

آشنایی با 7 گام برای طراح تجربه کاربری حرفه ای شدن در ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
16 خرداد 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1716 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

در طراحی تجربه ی کاربری مثل هر هنر و رشته ی دیگه، نیازه تا گام ها و مراحلی رو پشت سر بزارین تا به درجه ی حرفه ای بودن دست پیدا کنین. در حالت کلی میشه گفت برای حرفه ای شدن در طراحی تجربه کاربری، 7 مرحله رو باید با شناخت کافی طی کنین که در ادامه این مراحل رو معرفی خواهیم کرد. با حرفه ای شدن در طراحی تجربه کاربری در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی تجربه کاربری ظریف گرافیک

افرادی که در طراحی تجربه کابری، طراحی رابط کاربری یا UI و یا هر نوع طراحی گرافیک دیگه متخصص هستن، مسلما از بدو تولد هنرمند و طراح نبودن. بدست آوردن تخصص در هر حرفه و شغل نیاز به آموختن و تجربه داره. رسیدن به موفقیت در طراحی تجربه کاربری شامل 7 گام میشه که عبارتند از:
 

در طراحی تجربه کاربری با اصول طراحی رابط کاربری (UI) آشنا بشین

قبل از پا گذاشتن به دنیای طراحی تجربه کاربری، لازمه با اصول طراحی رابط کاربری یا همون UI تا حد زیادی آشنا بشین. یک طراح تجربه کاربری وقتی با روانشناسی و تاثیر استفاده از رنگ، فونت، تایپوگرافی، توازن و کنتراست در طراحی آشنا باشه، مسلما بهتر میتونه تصمیم بگیره که چطور میتونه در کاربر احساس رضایت رو ایجاد کنه.

طراحی تجربه کاربری

طراحی تجربه کاربری خلاقانه رو بیاموزید

بعد از شناخت اصول طراحی، یک طراح تجربه کاربری باید بتونه طراحی خلاقانه رو یاد بگیره تا بتونه یک گام مهم در کار رو با موفقیت پشت سر بزاره. در حالت کلی میشه فرآیند رسیدن به خلاقیت رو به چهار بخش تقسیم کرد: کشف، بیان مساله، توسعه و تحویل طرح نهایی. در طراحی تجربه کاربری یا هر پروژه ی دیگه، مسئول پروژه و طراح باید شروع به تحقیق کنه و ایده هایی رو جمع آوری کنه که به مرحله ی کشف معروفه. بعد از پشت سر گذاشتن مرحله ی اول، باید از بین ایده های مطرح شده، بهترین ایده رو بر اساس مساله ای که باید حل بشه انتخاب میکنن و مرحله ی دوم یعنی بیان مساله پشت سر گذاشته میشه. مرحله ی توسعه در طراحی تجربه ی کاربری شامل سه گام تکراری هست که عبارتند از ایجاد، نمونه سازی، تست. در نهایت کار طراحی تجربه کاربری تموم میشه و پروژه تحویل داده میشه. در تمام این مراحل یک طراح تجربه کاربری باید سعی کنه راه و روشی کاملا منحصر به فرد رو پیش رو داشته باشه.

تجربه کاربری

دید رو برای طراحی تجربه کاربری توسعه بدین

آشنایی با اصول طراحی یک پیش نیاز برای رسیدن به موفقیت در طراحی تجربه کاربری به شمار میاد و شرط کافی نیست. درست همان طور که در طراحی گرافیک باید زیاد دید و نقاط قوت و ضعف هر کار رو بدرستی تجزیه و تحلیل کرد، در طراحی تجربه کاربری هم باید مدام جستجو کرد و نمونه کارهای جدید رو دید و از هر کدوم چیزهایی رو آموخت.

طراحی ux

در طراحی تجربه کاربری بروز باشید

یکی از رموز اصلی در رسیدن به موفقیت در طراحی تجربه کاربری و یا هر شغل دیگه، بروز بودن هست. یک طراح UX اگه میخواد همیشه یک گام جلوتر از بقیه باشه، باید مقالات جدید رو بخونه و همیشه در حال آموختن باشه. در دنیای امروز، ایستادن یعنی شکست.
 

رسیدن به تجربه در طراحی UX با تمرین

در هر کار و حرفه، دانش بدون تجربه ارزش زیادی نداره و نمی تونین انتظار رسیدن به موفقیت رو داشته باشین. برای اینکه بتونین در طراحی UX تجربه کسب کنین، برای خودتون پروژه های به اصطلاح فیک یا الکی انجام بدین و تلاش کنین تا بهترین خروجی رو از تمرینتون بدست بیارین.

طراحی ux ظریف گرافیک

آخرین ابزارهای طراحی سایت رو بیاموزید

ابزارهای زیادی در طراحی سایت وجود دارن و نیاز نیست که علم استفاده از همه ی اونها رو کسب کنین. یک طراح تجربه کاربری موفق ابزارهایی رو برای کار انتخاب میکنه و همیشه آخرین ویژگی ها و امکاناتی که به اون ابزارها اضافه میشه رو فرا میگیره و کاملا بروز هست.
 

در طراحی تجربه کاربری مربی داشته باشید

یک دوست یا همکار که در طراحی تجربه کاربری دانش و تجربه ی بیشتری از شما داره، در بسیاری از مواقع میتونه گام های خوبی در رسیدن به موفقیت شما برداره. هر اندازه بتونین با افرادی که در حیطه ی کار شما مشغول به کار هستن ارتباط داشته باشین، مسلما به درجات بالاتری در طراحی UX دست پیدا خواهید کرد.

طراحی گرافیک

اگه دوست دارین بهترین خروجی رو در طراحی سایت داشته باشین، نقش طراح تجربه کاربری رو به هیچ عنوان نباید فراموش کنین و اون رو یکی از افراد کلیدی در تیم طراحی باید بدونین. تیم طراحی تجربه کاربری ظریف گرافیک با طی گام های ذکر شده در بالا و دست یافتن به تجربه ی کافی در حیطه ی UX، میتونه یکی از گزینه های ایده آل برای داشتن طراحی سایت مطلوب به شمار میاد. برای ارتباط با تیم تجربه کاربری ظریف گرافیک میتونین از منوی ارتباط با ما استفاده کنین و با ما در تعامل باشین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288