مجوزها

معرفی مهم ترین دلایل شکست در طراحی سیستم ERP با ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
27 شهریور 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1921 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی و پیاده سازی سیستم های ERP یا سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی در چند سال اخیر به شدت توسط سازمان ها و شرکت های بزرگ و متوسط و حتی کسب و کارهای کوچکی مانند رستوران ها مورد توجه قرار گرفته است. گاهی نه تنها با پیاده سازی سیستم ERP گامی در جهت بهبود فرآیند انجام پروژه ها و روال کاری سازمان ها برداشته نمی شود، بلکه باعث شکست خواهد شد. در ادامه تعداد یاز مهم ترین دلایل در شکست پیاده سازی سیستم ERP را معرفی خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی سیستم erp ظریف گرافیک

همان طور که قبلا در مطالب معرفی ویژگی های سیستم ERP اشاره کردیم، این سیستم ها بخاطر ایجاد یکپارچگی و برقراری ارتباط موثر بین سایر بخش ها و مدیریت ارتباطات و منابع انسانی، یکی از ملزومات در انجام بسیاری از پروژه های بزرگ می باشد. از جمله دلایلی که باعث شکست در پیاده سازی ERP می شود میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
 

چشم پوشی از کیفیت بخاطر صرفه جویی در هزینه و زمان راه اندازی سیستم ERP

در حالیکه هزینه و سرعت انجام کارها در هر کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، اما هیچ وقت نباید بخاطر بهبود این دو فاکتور از کیفیت چشم پوشی کرد. در سازمان هایی که امنیت حرف اول را میزند، CTO یا همان مشاور تکنولوژی و ارتباطات، بجای توجه به کاهش هزینه های راه اندازی سیستم برنامه ریزی منابع انسانی، به امنیت و روال کاری کاملا امن و کیفیت بالای سیستم در این زمینه توجه خواهد داشت. اگر بخواهیم به گونه ای دیگر در این باره صحبت کنیم می توان گفت، پیاده سازی سیستم ERP سفارشی برای کسب و کارتان را نوعی سرمایه گذاری ببینید نه صرف هزینه ی اضافه، چون در بلند مدت سود زیادی از این نوع سیستم ها نصیبتان خواهد شد.

طراحی سیستم erp

نداشتن تیم پیاده سازی سیستم ERP حرفه ای

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است در همان مراحل ابتدایی شروع پیاده سازی ERP مرتکب شد، انتخاب افراد غیر متخصص در این زمینه می باشد. همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که افرادی می توانند یک سیستم نرم افزاری عالی را برای برند خاص طراحی و پیاده سازی کنند که زمان کافی برای آشنایی با ساز و کار و روال کاری و اهداف برند و سازمان مورد نظر اختصاص دهند. این دسته از افراد باید از کارهای بخش های مختلف اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند بین آنها ارتباط برقرار کنند. در غیر این صورت خروجی کار یک نرم افزار ساده و بدون کاربرد خواهد بود که بار مالی زیادی را برای سازمان مورد نظر به همراه داشته است و در مقابل هیچ خروجی مثبتی از آن دریافت نخواهد شد.

سیستم erp

همگام نبودن با تغییرات مدیریتی سازمان ها

تغییر و تحول و رشد سازمان و شرکت و هر کسب و کار به مرور زمان کاملا طبیعی بوده و نشان دهنده ی رشد و پیشرفت آن حرفه و برند می باشد. بدون شک با تغییر در سیاستهای مدیریتی و روال کاری سازمان ها، نیاز به ایجاد تغییرات در سیستم ERP می باشد و عدم همگامی سیستم ERP با تغییرات سازمانی می تواند یکی از دلایل مهم در شکست این سیستم ها باشد. پیاده سازی سیستم ERP جدید و یا ارتقای سیستم های قبلی و آموزش آن به کارکنان از جمله مواردی می باشد که با تغییر روال کاری سازمان ها باید انجام شود.

طراحی اپلیکیشن تحت وب

داشتن انتظارات غیر واقع بینانه از سیستم ERP

در هنگام برنامه ریزی برای طراحی و پیاده سازی سیستم ERP باید خواسته هایتان را به گونه ای تنظیم و معرفی کنید که کاملا واقع بینانه باشد و انتظارات خیلی خیالی و رویایی را در لیست انتظارت قرار ندهید. اهداف مهم و کاملا واضح و روشن را در حالیکه درک درستی از منابع سازمان دارید، اولویت بندی و معرفی نمایید. این اولویت بندی باید کاملا بر اساس هزینه و زمان مورد نظر در اجرای پروژه باشد و در پایان کار کاملا قابل تست و اجرا باشند.

erp

نداشتن بازه ی زمانی مناسب برای تست سیستم ERP

از جمله اشکالات مهم در طراحی سیستم ERP و یا هر نوع سیستم نرم افزاری دیگر، اختصاص ندادن زمانی کافی برای تست سیستم از جوانب مختلف می باشد. هر اندازه در زمان تست سیستم زمان بیشتری را برای اختصاص دهید و این فرصت را در اختیار کارکنان بخش های مختلف سازمان دهید تا تمام گزینه ها را به طور کامل تست و اجرا نمایند، به همان اندازه می توان به خروجی کار امیدوارتر بود و از اشتباهات رایج در پیاده سازی سیستم ERP جلوگیری کرد.

اپلیکیشن تحت وب

طراحی و پیاده سازی سیستم ERP جدید یک تصمیم و کار سخت بوده و عدم توجه به کوچکترین مسائل در این راه، میتواند شما را به بیراهه بکشاند و چیزی به نام شکست را در پروژه ی خود ثبت کنید. تیم طراحی اپلیکیشن تحت وب ظریف گرافیک، با داشتن تیم متخصص و برنامه نویسان با تجربه در این زمینه آماده ی مشاوره و طراحی سیستم ERP برای سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک هستند. برای برقراری ارتباط با ما، کافیست از راه های ارتباطی در منوی تماس با ما استفاده کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288