مجوزها

10 نوع طراحی گرافیک که در کسب و کار ها به کار میروند

  • اشتراک گذاری:
3 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 27 شهریور 1402 ) 5578 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی گرافیک یکی از موثرترین عوامل در برقراری ارتباط یک برند با مخاطبانش می باشد و تمرکز اصلی آن بر روی تفسیر پیام های بصری می باشد و به نوعی تلفیق هنر، علم روانشناسی، خلاقیت است تا از ترکیب المان، تصاویر و نمادهای مختلف با یکدیگر بهترین پیام را به کاربران اصلی انتقال دهد. طراحی گرافیک انواع مختلفی دارد و هر سازمان و برند با توجه به اهداف مختلفی که دارد باید یکی از انواع طراح گرافیک را انتخاب کند. در ادامه به تعریف و معرفی 10 شاخه ی مختلف از طراحی گرافیک خواهیم پرداخت. با ظریف گرافیک همراه باشید.

انواع سبک طراحی

طراحی گرافیک در معرفی برند و نام شرکت

هنگامی که یک کسب و کار فعالیت خود را شروع میکند، در همان مراحل ابتدایی برندینگ باید بتواند نام، شخصیت و چیستی هویت اصلی برند خود را به درستی معرفی نماید. طراح گرافیک که وظیفه ی معرفی نام برند را بر عهده میگیرد در اولین مرحله و بعد از شناخت هدف اصلی و مخاطبان واقعی برند مورد نظر، به طراحی لوگو، انتخاب رنگ سازمانی، انتخاب نام مناسب تجاری و طراحی ست اداری می پردازد.  پیشنهاد می کنیم مطالبی که قبلا در مورد اصول طراحی لوگو حرفه ای قرار داده ایم را مطالعه نمایید تا با وظایف طراحی گرافیک در این حوزه بیشتر آشنا شوید.

طراحی و چاپ هویت بصری

طراحی گرافیک در انتشارات

به جرات می توان گفت، صنعت چاپ و انتشارات بدون طراحی گرافیک ناقص و بی تاثیر خواهد بود. شاید در گذشته های دور که هنوز طراحی گرافیک به صنعت چاپ و انتشارات زیاد وارد نشده بود، کاربر با متن های ساده و بدون طراحی راضی میشد، اما در دنیای امروز چنین چیزی امکان پذیر نمی باشد و ذهن ها همگی به دنبال زیبایی هستند. طراحی گرافیک در انواع انتشارات کاربرد زیادی دارد که عبارتند از:

یک طراح گرافیک باید بتواند متن هایی که حاصل ساعتها تفکر یک نویسنده می باشد را به بهترین و تاثیرگذارترین شکل ممکن به نمایش گذارد و در افزایش فروش بخش انتشارات کمک شایانی خواهد کرد.

طراحی پوسترو کاتالوگ

طراحی گرافیک محیطی

امروز که از خانه بیرون رفتید و در خیابان قدم می زدید، بیشتر به محیط اطراف تان دقت کنید و علائم و نشانه های مختلف که با رنگ و طرح های متنوع در گوشه و کنار شهر نصب شده اند و همچنین طرح و نقش های زیبایی که بر روی دیوار و بیلبوردها توجه تان را جلب می کنند را با دید بهتری ببینید. یکی از شاخه های بسیار مهم در طراحی گرافیک، زیباسازی محیطی می باشد که  با ترکیب عناصر، تصاویر و رنگ های مختلف با هنر و دانش، تاثیر زیادی در روحیه ی مردم دارد.

طراحی گرافیک محیطی

طراحی گرافیک در طراحی بسته بندی

همان طور که قبلا بارها درباره ی اصول طراحی بسته بندی حرفه ای صحبت کردیم، بسته بندی تنها برای محافظت از محصول نمی باشد و نقش بسیار مهمی در افزایش فروش و جذب مخاطب دارد. طراحی بسته بندی از جمله شاخه های مهم در طراحی گرافیک می باشد که می توانید نمونه هایی از آن ها را  در بخش نمونه کارهای سایت ما مشاهده نمایید.

طراحی بسته بندی

طراحی گرافیک در طراحی سایت

افرادی که شناخت زیادی در مورد طراحی سایت ندارند، سایت را مجموعه ای از کدهای برنامه نویسی می دانند که مطابق با اصول خاص این حوزه پیش رفته اند. واقعیت این است که طراحی سایت بدون علم و هنر طراحی گرافیک کاربردی ندارد و پروژه را با شکست روبرو خواهد کرد. زیباسازی و ایجاد تجربه کاربری ایده آل و مورد رضایت کاربر از جمله مواردی می باشد که طراح گرافیک در حوزه ی طراحی سایت به آن می پردازد.
 

طراحی گرافیک در تبلیغات

از گذشته تا امروز، تبلیغات در تمام کسب و کارها وجود داشته است، اما امروزه به یکی از ارکان اصلی برندینگ تبدیل شده است و برای پیشی گرفتن از سایر رقبا باید بتوانید تبلیغات کاملا هدفمندانه و خلاقانه را در برنامه های خود قرار دهید. طراحی گرافیک با طراحی تصاویر زیبا و جذاب و دقت در انتخاب رنگ و نوع چیدمان المان های مختلف در طرح نهایی و استفاده از فونت های مناسب، تبلیغات موثری را برای برندهای مختلف فراهم خواهد کرد.

عکس نمونه کارهای شرکت

طراحی گرافیک در طراحی جلد کتاب

هر اندازه که نویسنده قلم زیبا و تاثیر گذاری داشته باشد اما نتواند متن و نوشته های خود را به شیوه ای درست ارائه دهد، فایده ای ندارد و هنر نویسنده نادیده گرفته میشود. یک طراح گرافیک با رعایت اصول مهم در طراحی جلد کتاب و انتخاب فونت و رنگ های عالی و جذاب، می تواند براحتی مشتری بیشتری را به قفسه های کتاب فروشی جذب کند و باعث بهتر دیده شدن هنر نویسندگان خواهد شد.

طراحی جلد کتاب

طراحی گرافیک در طراحی کاتالوگ و بروشور

هر برند و سازمان، خدمات و محصولاتی خاصی را تولید و عرضه می کند اما تا زمانی که اطلاعات دقیق در مورد محصولات مختلف آنها در اختیار مشتریان قرار نگیرد، نمی توان انتظار افزایش فروش داشت. طراحی کاتالوگ و بروشور از جمله راه های موثر در معرفی خدمات بخش های مختلف می باشد که طراح گرافیک وظیفه ی طراحی آن را بر عهده دارد.
 

طراحی گرافیک در طراحی اپلیکیشن های تلفن همراه

آمار و ارقام نشان می دهد که اغلب مردم جامعه حدود 5 ساعت در روز را به استفاده از اپلیکیشن های مختلف تلفن همراه می پردازند و بسیاری از کارهای روزانه را با آنها انجام می دهند. از جمله وظایفی که طراح گرافیک در حوزه ی وب بر عهده دارد، طراحی اپلیکیشن می باشد که در جذب کاربران بیشتر و موفقیت یک اپلیکیشن که حاصل کار گروهی و زمان بر میباشد را تا حد زیادی می تواند تضمین کند.

طراحی اپلیکیشن

طراحی موشن گرافیک

کاربران دنیای وب امروز بسیار بی حوصله هستند و زمان زیادی را برای خواندن متن و نوشته های طولانی اختصاص نمی دهند. از جمله راه های جذب مخاطب به سمت سایت و شبکه های اجتماعی، استفاده از تصاویر متحرک یا موشن گرافیک می باشد. طراحی موشن گرافیک و انیمیشن و تصاویر متحرک یکی از گرایش و شاخه های پرطرفدار طراحی گرافیک می باشد که در تبلیغات و آموزش مسائل مختلف کاربرد زیادی دارد.

طراحی کاور موزیک، طراحی پوستر، طراحی سه بعدی، طراحی هویت بصری و ست های اداری از جمله کارهایی هستند که رد پای طراحیان گرافیک را براحتی در آنها می توانید احساس کنید و هر یک از این موارد در موفقیت برند و سازمان ها نقش مهمی دارد.

طراحی گرافیک

تیم ظریف گرافیک

تیم طراحی گرافیکِ ظریف گرافیک که مجموعه ای از افراد متخصص و با تجربه در حوزه های مختلف طراحی گرافیک می باشد، همراه شما در رسیدن به جایگاه مطلوب می باشد و انوع خدمات از قبیل طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی کاتالوگ و بروشور، طراحی و زیباسازی سایت، طراحی کاور موزیک، طراحی جلد کتاب را ارائه میدهد. نمونه کارهای ما را می توانید در سایت و از منوی نمونه کارها مشاهده کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288