مجوزها

10 نکته مهم در انتخاب بهترین فونت برای سایت حرفه ای

  • اشتراک گذاری:
21 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3567 0 طراحی سایت
آنچه در این مطلب می خوانید:

برقراری ارتباط و ایجاد تجربه ی کاربری ایده آل یکی از مهمترین عوامل در جذب و کاربر به سمت سایت و افزایش مدت زمان ماندگاری آنها در صفحات مختلف می باشد. هنگامی که ما از برقراری ارتباط بین کاربر و سایت صحبت می کنیم، بیشتر به متن و محتوای موجود در بخش های مختلف سایت مرتبط می باشد. انتخاب بهترین فونت برای تایپوگرافی در جذابیت و داشتن طراحی سایت حرفه ای نقش بسیار مهمی دارد که در ادامه به تعدادی از این نکات اشاره خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

فونت مناسب اینستاگرام

استفاده از حداقل تعداد فونت در طراحی سایت حرفه ای

صفحات شلوغ و پیچیده با تعداد زیاد فونت های ریز و درشت ذهن و چشم کاربر را خیلی زود خسته خواهد کرد و ظاهر آن نشان دهنده سایت غیرحرفه ای می باشد. به همین خاطر است که طراحان با تجربه بیش از 3 فونت را بر روی سایت به کار نمیبرند. البته این نکته را هم بخاطر داشته باشید که ترکیب فونت های به کار رفته در طراحی سایت باید کاملا با هم متناسب بوده و سایز و نوع فونت ها با هم همخوانی داشته باشد.
 

استفاده از فونت های استاندارد در طراحی سایت حرفه ای

تنوع فونت در وب سایت ها بسیار بالا می باشند و هر کدام می توانند طرح های بسیار زیبا و جذابی را برایتان بوجود آوردند، اما واقعیت این است که کاربران همیشه با فونت های استاندارد خیلی راحت تر ارتباط برقرار می کنند و متن و محتوا را با این نوع فونت ها راحت تر می خوانند.

استفاده فونت برای فتوشاپ

ایجاد محدودیت در طول خط

تعیین عرض مناسب برای خطوط و عرض محتوای موجود روی سایت نه تنها در زیبایی ظاهر سایت اثر دارد، بلکه قوبلیت خواندن متن را هم افزایش خواهد  داد. برای مثال در دستگاه های تلفن همراه بهتر است در خط اول 50 تا 75 کاراکتر و در سایر خطوط 30 تا 40 کاراکتر قرار بگیرد.
 

وضوح حروف در رزرولوشن های مختلف

دستگاه هایی که کاربران با استفاده از آنها سایت شما را مرور می کنند متفاوت می باشد و هر کدام سایز و رزولوشن های مختلفی دارند. نوع و سبک فونت به کار رفته در طراحی سایت باید به گونه ای باشد تا خوانایی متون بر روی تمام دستگاه ها و در هر سایزی تحت تاثیر قرار نگیرد. گاهی اوقات یم typeface در سایزهای بزرگ بسیار زیبا و خوانا می باشد اما با کوچک تر شدن سایز آن خوانایی خود را کاملا از دست می دهد و بازخورد منفی بر روی تجربه کاربری ایجاد خواهد کرد.

بهترین فونت برای طراحی

استفاده از فونت هایی که حروف مشابه را به وضوح از هم متمایز کند

متن و محتوای موجود روی سایت ممکن است به زبان انگلیسی، فارسی و ترکیبی از آنها باشد. همان طور که می دانید در الفبای زبان انگلیسی برخی از حروف در حالت بزرگ و کوچک شبیه به یکدیگر می باشند و گاهی اوقات براحتی نمی توان آنها را از هم تشخیص داد. برای مثال I و L. سعی کنید فونت هایی را در طراحی سایت به کار بگیرید که حروف به راحتی از همدیگر قابل تشخیص باشند.
 

اجتناب از کاربرد زیاد حروف بزرگ

حروف بزرگ زبان انگلیسی بیشتر برای نشان دادن حروف اختصاری و نام برندها کاربرد دارد و گاهی برای تاکید نیز استفاده میشود. افراط در استفاده از حروف بزرگ، نه تنها ظاهر سایت را زننده خواهد کرد، بلکه چشم کاربر را هم خیلی زود خسته می کند و تجربه کاربری خوبی به همراه نخواهد داشت

فونت فارسی مناسب وردپرس

رعایت فاصله ی استاندارد بین خطوط

ارتفاع با فاصله ی بین دو خط یکی از مهم ترین عوامل در تایپوگرافی طراحی سایت می باشد که خوانایی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار میدهد. به طور معمول ارتفاع بین خطوط بهتر است 30 درصد بیشتر از ارتفاع کاراکترها باشد.
 

اطمینان از کنتراست رنگی کافی در تایپوگرافی

همان طور که قبلا و در مطلب نقش رنگ در طراحی سایت اشاره کردیم، یکی از مهم ترین عناصر در ایجاد جذابیت برای سایت ها، استفاده ی هوشمندانه از رنگ می باشد. رنگ های به کار رفته برای متن و محتوای موجود روی سایت متنوع هستند و یک طراح سایت حرفه ای کنتراست خوبی را بین آنها ایجاد خواهد کرد.

تغییر فونت در طراحی سایت

اجتناب از کاربرد فونت با رنگ های قرمز و سبز

یکی از بیمارای های شایع در تمام دنیا، کوررنگی می باشد و در بسیاری از سایت های حرفه ای اگر دقت کرده باشید از رنگ هایی استفاده می کنند که این کاربران نیز به راحتی بتوانند با سایت ارتباط برقرار کنند. دو رنگ قرمز و سبز رایج ترین رنگ هایی هستند که اغلب افراد با آن مشکل دارند و بهتر از تنها زمانی از متن به رنگ قرمز و سبز استفاده شود که بخواهید بر روی چیزی تاکید کنید و سایر فونت ها را به این رنگ ها استفاده نکنید.
 

اجتناب از متون چشمک زن

متن های چشمک زن خیلی زود احساس تنش و تشنج را در کاربر ایجاد می کنند و باعث آزار آنها میشوند. علاوه بر این، ممکن است قرار گرفتن این نوع از متون در بخش های مختلف صفحات سایت باعث انحراف کاربر از هدف اصلی سایت گردد. شما به عنوان یک طراح سایت حرفه ای باید از این نوع محتوا به ندرت استفاده نمایید.
 

طراحی سایت حرفه ای ظریف گرافیک

برای داشتن سایت های موفق با تجربه کاربری ایده آل، تیم طراحی سایت ظریف گرافیک در کنار شماست. تلفیق تخصص، دانش و هنر از مهم ترین ویژگی های کاری این تیم بوده و برای برقراری با ما، کافیست از منوی تماس با ما استفاده کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288