مجوزها

بررسی قدرت رنگ سیاه در طراحی گرافیک

  • اشتراک گذاری:
29 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 26 شهریور 1402 ) 2310 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

رنگ در تمام جوانب زندگی باعث ایجاد احساس شور و اشتیاق، خوشحالی و گاهی غم میشود و همان طور که بارها در مطالب اشاره کردیم، یکی از تاثیر گذارترین عناصر در تبلیغات و طراحی گرافیک به شمار می آید. ترکیب رنگ سیاه و سفید از جمله ترکیب های رنگی می باشد که از گذشته تا امروز به شدت در طراحی گرافیک کاربرد داشته و القا کننده ی حس رمز و راز و قدرت می باشد و طراحان حرفه ای به قدرت رنگ سیاه کاملا واقف بوده و برای تحریک احساسات مخاطب و بیان پیام های خاص از آن به صورت کاملا هوشمندانه استفاده می کنند. در ادامه قصد داریم نقش رنگ سیاه را در طراحی گرافیک بیان کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشید.

گرافیک

رنگ سیاه در طراحی گرافیک چطور مخاطب را جلب میکند

رنگ سیاه برای نشان دادن احساس قدرت، جسارت، پیچیدگی، اقتدار و ظرافت در جنبه های مختلفی از زندگی و دنیای گرافیک استفاده میشود و بر اساس پارامترهای بصری یک رنگ سنگین به شمار می آید. به همین خاطر است که احساس قدرت را در ذهن مخاطب القا می کند و باعث جذب مشتری و کاربر بیشتر خواهد شد. اکثر برندهای معروف دنیا در تبلیغات خود به این رنگ توجه ویژه دارند و همین انتخاب درست رنگ باعث ماندگاری نام آنها در ذهن افراد مختلف می باشد.

طراحی گرافیک ظریف گرافیک

حس نفوذ و اعتبار با کاربرد رنگ سیاه در طراحی گرافیک

تا بحال توجه کرده اید که اکثر وکلا و قضات در اکثر کشورها لباس مشکی به تن می کنند؟ تا بحال از خودتان پرسیده اید که چه دلیلی در انتخاب این رنگ برای لباس آنها وجود دارد؟ افرادی که قصد دارند با پوشیدن لباس احساس قدرت را در ذهن بیننده القا کنند، از رنگ سیاه استفاده می کنند و این تجربه ی خوبیست تا در طراحی گرافیک نیز از این رنگ استفاده شود.

طراحی گرافیک

حس قدرت با کاربرد رنگ سیاه در طراحی گرافیک

بسیاری از طراحان گرافیک در گوشه و کنار دنیا برای پیوند زدن نام یک برند با احساس قدرت، از رنگ سیاه استفاده می کنند. با نگاهی به طراحی لوگو برندهای مشهور در دنیا کاملا متوجه خواهید شد که این رنگ تا چه اندازه برای برندهای نام آشنا اهمیت داشته و دارد.

طراحی کارت ویزیت

رمزآلود بودن

رنگ سیاه علاوه بر نشان دادن قدرت و اقتدار، احساس رمز آلود بودن را هم در ذهن بیننده القا می کند. بسیاری از طراحان گرافیک از رنگ سیاه به عنوان یک ابزار مفید در ایجاد طرح های معناگرا و رمزآلود استفاده می کنند. این رنگ زمانی کاربرد دارد که طراح گرافیک بخواهد معنایی و پیامی را در دل طرح خود قرار دهد که با نگاه اول کسی متوجه آن نشود و ذهن را به چالش دعوت کند.

طراحی بسته بندی

دلفریبی و کمال در رنگ سیاه

رنگ سیاه یکی از رنگ های پرطرفدار برای بیان کمال و کلاس کاری به شمار می آید و شاید به همین خاطر است که بسیاری از افراد در طبقات بالای اجتماعی از این رنگ برای لباسشان استفاده می کنند. اگر به لباس داماد در شب عروسی هم دقت کنید، در بسیاری از مواقع مشکی می باشد و این برای نشان دادن کمال و ایجاد دلفریبی و القای احساس پیچیدگی می باشد و این اهمیت رنگ سیاه را نشان می دهد.

طراحی ست اداری

حس ظرافت با کاربرد رنگ سیاه در طراحی گرافیک

سیاه یکی از رنگ های مورد علاقه برای افرادی می باشد که قصد دارند ظریف و لاغر بنظر برسند. اگر به لباس خانم ها در مجالس و مهمانی های بزرگ دقت کنید، کاملا متوجه خواهید شد که این رنگ تا چه اندازه برای آنها اهمیت دارد. طراحان گرافیک برای ایجاد طرح های ظریف و جذاب از رنگ سیاه استفاده می کنند.

گرافیک

سادگی در رنگ سیاه

همان طور که در اصول طراحی لوگو یا طراحی بسته بندی اشاره کردیم، سادگی مهم ترین چیزی می باشد که نباید از آن غافل شد. استفاده ی درست از رنگ سیاه در طراحی گرافیک باعث میشود بتوانید براحتی سایر رنگ ها را از طرح حذف کنید و در نهایت طرحی جذاب و ساده  ایجاد کنید.

طراحی هویت بصری

مدرنیته در رنگ سیاه

رنگ سیاه از آن دسته رنگ ها می باشد که ایجاد حس مدرن بودن را در ذهن ها القا می کند و شاید به همین خاطر است که اکثر شرکت های نرم افزاری و بازاریابی از این رنگ در تبلیغات و طراحی هویت بصری خود استفاده می کنند. طرح های مشکی و براق نه تنها ظرافت کار را نشان می دهند بلکه احساس بروز و مدرن بودن را به همراه دارند.

طراحی گرافیک حرفه ای

احساس شرارت و طرح های شیطانی

رنگ سیاه به همان اندازه که می تواند احساس قدرت و کمال را نشان دهد، به همان اندازه هم در ایجاد حس شرارت و افکار منفی می تواند موثر باشد. این هنر طراح گرافیک می باشد که با توجه به هدفی که در ذهن دارد، رنگ سیاه را به گونه ای به کار ببرد که احساس درستی را بیان کند.

گرافیک

با توجه به احساساتی که رنگ سیاه در طراحی گرافیک می تواند بیان کند به این نتیجه میرسیم که استفاده از رنگ سیاه در طراحی گرافیک باید کاملا هنرمندانه و با دانش صورت گیرد. برای مثال باید بدانید که رنگ سیاه در طراحی سایت انتخاب درستی نیست. یک طراح حرفه ای و با تجربه باید با توجه به نقش رنگ در طراحی گرافیک و تبلیغات، انتخاب درستی داشته باشد. نمونه کارهای تیم طراحی گرافیک ظریف گرافیک، نمونه ای از کاربرد و انتخاب درست رنگ در گرافیک می باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288