مجوزها

قالبسازی در طراحی بسته بندی چیست و چگونه انجام میشود؟

  • اشتراک گذاری:
3 خرداد 1400 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 3625 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

هر محصول و کالا با ابعاد مختلف در زمان تولید و توزیع نیازمند بسته بندی است و ممکن است محصولات یک شرکت قالب های مختلف بسته بندی نیاز داشته باشد. طراحان گرافیک برای بسته بندی محصولات، قالبی را باید در نظر بگیرند که با استفاده از علم و فناوری به پوشش دهی، حفاظت و نگهداری محصول بیانجامد. طراحی قالب به منظور حفظ محصول در مراحل انبار، توزیع، فروش تا زمانی که به دست مشتری برسد را بر عهده دارد.

قالب سازی از بسته بندی خرما،زعفران، مواد غذایی گرفته تا بسته بندی لوازم آرایشی و بی نهایت محصولات و خدمات دیگر را پوشش می دهد. در همه موارد ذکر شده در بالا، بسته بندی بعنوان محافظ محصول در برابر ضربه، عوامل طبیعی و محیطی و حتی سقوط تلقی می شود. طراحی و زیبا سازی روی بسته بندی نیز مستلزم تجربه و دانشی است که طراحان بسته بندی به آن واقف اند و می توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله ی ضروری ترین نکات در طراحی بسته بندی را مطالعه نمایید.

طراحی قالب بسته بندی محصولات

قالبسازی برای چه محصولاتی کاربرد دارد؟

برای دانستن این موضوع هر آنچه در بازار برای فروش وجود دارد، که از لیبل، تگ و بسته بندی استفاده می نمایند قالبسازی الزامی است. طراحان بسته بندی وظیفه خطیر طراحی قالب محصولات را برعهده دارند و کوچکترین خطایی در محاسبات اندازه گیری شده در قالب، باعث ایجاد خسارت های مالی غیر قابل جبرانی خواهد شد. طی سال ها تجربه و بکارگیری دانش، طراحی قالبسازی بسته بندی میسر خواهد بود. هرگز برای طراحی بسته بندی به صورت آزمایشی و امتحانی ریسک نکنید چرا که هزینه جبران آن را علاوه بر تقبل خسارت مالی، با زیر سوال بردن اعتبار حرفه و تخصص خود خواهید پرداخت.
 

مراحل طراحی قالبسازی به چه صورت است؟

قبل از شروع به طراحی قالب بسته بندی باید ابعاد و حجم دقیق محصول مورد نظر مشخص شود که باید محصول را از مشتری دریافت نموده و ابعاد آن را با ابزارهای مخصوص، اندازه گیری کنید یا مشخصات محصول را از مشتری بگیرید و محصول را تهیه نمایید(در صورت دور بودن از مشتری) و سپس برای طراحی قالب اقدام نمایید. طول، عرض و ارتفاع هر کالا را برای محاسبه ی دقیق ابعاد بسته بندی به دست آورید و با توجه به آن، جهت اطمینان حداقل یکبار بصورت دستی ماکت و طرح سه بعدی قالب را اجرا نمایید. موفقیت ساخت قالب به زمان کاری، نوع ماشین قالب زنی، ابزار های مورد استفاده و نیروهای متخصص بستگی دارد. سعی کنید برای گرفتن خروجی مطلوب و ایده آل در قالبسازی به افراد خبره و متخصص مراجعه نمایید.
 

طراحی قالب حرفه ای در مشهد ارزان

ویژگی های یک قالب بسته بندی خوب چیست؟

قالب بسته بندی بهتر است مناسب محصول مورد نظر باشد(هم اندازه و دارای ویژگی های نگهداری). در صورتی که محصول به همراه خود بروشور، کاتالوگ یا راهنمای استفاده دارد، فضای کافی برای هر دو در نظر گرفته شود. یک قالب سازی خوب باید محکم و ضربه پذیر باشد، بگونه ای که ابعاد، تعداد وجه و ساختار حرفه ای داشته باشد که آسیب های احتمالی از فشار و ضربات عوامل بیرونی را کاهش دهد. خلاقیت و ایده پردازی برای طراحی قالب یک بسته بندی بر عهده طراح است و باید هزینه، زمان و قابلیت اجرای بسته بندی را قبل از اجرا بسنجد.
 

چگونه در طراحی قالب به نمونه ایده آل برسیم؟

حتما هزینه ای را که برای تولید و بهره برداری بسته بندی نیاز است با مشتری مطرح نمایید و بدانید از نظر وی پرداخت هزینه های قالب بسته بندی مقرون به صرفه است یا خیر؟ سپس برای طراحی قالب بسته بندی محصول باید با بکارگیری خلاقیت و الهام از نمونه بسته بندی های موفق و به روز، طراحی نمایید و ببنید چه طرحی برای نگهداری استاندارد و فروش بهتر محصول مناسب است. قالبسازی همواره دردسرهای خاص خود را در زمان طراحی داشته و رعایت اصول خط تا، خط برش و فضا سازی در آن مستلزم دقت و دانش بالایی است. که پیشنهاد می کنیم برای کاهش دردسرهای خود به این عرصه ورود نکنید و آن را به افراد متخصص در زمینه قالب سازی بسته بندی، لیبل، بروشورهای خاص، و غیره بسپارید. توجه داشته باشید که ساخت قالب در طراحی لیبل، طراحی بسته بندی و هر یک از فرمت های طراحی متفاوت است.
 

طراحی حرفه ای قالب بسته بندی

طراحی قالب بسته بندی، قالب لیبل و قالب های خاص کاتالوگ در ظریف گرافیک

تیم طراحی قالب بسته بندی ،لیبل و کاتالوگ ظریف گرافیک پس از سالها تجربه در زمینه تولید قالب های اختصاصی برای محصولات مختلف می تواند در کمترین زمان ممکن قالبی را با بهترین کیفیت از نظر ابعاد، خط تاهای مناسب و بدون بزرگی و کوچکی برای محصول شما طراحی نماید. می توانید تمام مراحل ماکت سازی را در کنار ما، بدون استرس و نگرانیِ اشتباهات احتمالی رایج در طراحی تا مرحله چاپ بسته بندی بگذرانید. همه این مراحل در کمتر از چند ساعت با اعتماد و اطمینان کامل انجام خواهد شد، فقط کافی است برای طراحی قالب بسته بندی خود یا ایجاد تعاملی بلند مدت و همکاری با ظریف گرافیک به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288