مجوزها

چگونه طراحی بسته بندی حرفه ای، فروش را چند برابر میکند؟

  • اشتراک گذاری:
21 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2187 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی بسته بندی باید به گونه ای خاص انجام شود تا برای همیشه در خاطر مخاطب هک شود. محصولاتی که جلوه های بصری منحصر به فرد دارند با گذشت زمان به راحتی از سایر بسته بندی ها باز شناخته می شوند و این عامل در برند شدن یک نام تجاری اهمیت ویژه ای دارد.
 

اثر طراحی بسته بندی در برند محصولات

کیفیت طراحی بسته بندی یک محصول در ایجاد جایگاه یک برند بسیار مؤثر است. دقت داشته باشید هر چه میزان کیفیت طراحی و چاپ یک بسته بندی بالاتر باشد ارزش نام تجاری نیز بیشتر خواهد شد و چهره ای خاص به برند و محصولات آن می دهد. مخاطبان با دیدن انواع بسته بندی، ذهنیتشان شکل می گیرد و با توجه به اهمیتی که هر محصول به طراحی بسته بندی می دهد به آن امتیاز خواهند داد. به طور کلی یک بسته بندی باید پس از جلب توجه مخاطب، انگیزه ی خرید را در وی ایجاد نماید.
 

بازاریابی محصولات با طراحی بسته بندی حرفه ای

بسته بندی محصولات اگر توسط طراحان حرفه ای انجام شود، نقش یک بازاریاب بالقوه را به راحتی ایفا می کند. بسته بندی باید به گونه ای انجام شود که محصول را از زمان جابجایی و توزیع حفظ کند که تعیین آن بر عهده ی مدیران تولید است. همچنین ایجاد انگیزه و فروش در بسته بندی نیز بر عهده ی مدیران بازاریابی است. بهتر است مراحل بسته بندی بر اساس اصول حرفه ای انجام شود تا یک طراحی استاندارد و عالی به بازار عرضه شود. بسیاری از خریدهای مشتریان برحسب نوع بسته بندی، رفتاری غیر عقلانی بوده که بیشتر از سر کنجکاوی مخاطب انجام می شود.

درگیر کردن عواطف انسانی در خریدهای هیجانی از مهم ترین تکنیک هایی است که یک طراحی بسته بندی به خوبی با آن آشنایی دارد. طراحان گرافیک می دانند اولین نگاه به طراحی بسته بندی تصویری رویایی در ذهن مخاطب ایجاد می کند که منجر به فروش می شود. هنگامی که محصول از کیفیت عالی برخوردار باشد، مصرف کننده هرگز تجربه ی خرید برند مورد نظر را فراموش نخواهد کرد (فروش موفق).
 

بسته بندی چگونه محصول را می فروشد؟

هنگامی که بسته بندی از طراحی ویژه برخوردار بوده و ارائه ی اطلاعات بصورت کامل در طراحی انجام شده باشد، قطعا مشتری برای دریافت اطلاعات بیشتر به فروشنده مراجعه نخواهد کرد. در واقع در دنیای امروز، فروش و بازاریابی مدرن بر اساس طراحی بسته بندی محصولات انجام می شود. بسته بندی به تنهایی به جذب افراد و معرفی محتویات خود می پردازد، که این روش یکی از ارزانترین روش های فروش و تبلیغ محصولات مختلف محسوب می شود.
 

کیفیت چاپ بسته بندی

بسته بندی محصولات با انواع کاغذ، فلز، شیشه و غیره انجام می شود. در واقع مهم ترین عنصری که در زیبایی یک بسته بندی اثر دارد طراحی گرافیکی آن است. همواره بهترین بسته بندی ها از قالب زیبا، طراحی خاص و چاپ با کیفیت برخوردار هستند. چاپ روی هر متریالی که انجام شود باید با خروجی عالی همراه باشد تا جنبه ی تبلیغات و اطلاع رسانی آن حفظ شود. گاه عملیات چاپ روی بسته بندی به صورت مستقیم انجام نمی شود و در مواقع خاص از لیبل ها استفاده می شود که اطلاعات و مشخصات کامل محصول بر روی آن درج شده است و به شیشه یا ظرف محصول چسبانده می شود.
 

عملکرد برندهای معروف در طراحی بسته بندی

مصرف کنندگان قبل از خرید، کیفیت محصول، طراحی بسته بندی، ابعاد و خلاقیت آن را مورد بررسی قرار می دهند. برندهای معروف جهانی هیچگاه مانند کالاهای معمولی، محصولات خود را به بازار عرضه نمی کنند و بسته بندی های خود را از سایرین متمایز می سازند. در نظر بگیرید گروه بزرگی از انواع روغن های سرخ کردنی در ردیف یک فروشگاه چیده شده اند، با یک نگاه متوجه خواهید شد که محصول مورد نظرتان کدام است و به سراغ آن قفسه خواهید رفت، به این عمل یک تولید کننده در تبلیغات، برند گفته می شود. برند سازی در طراحی بسته بندی نیز اثر قوی دارد و در زمینه ی تبلیغات پر بیننده ترین ها خواهند بود. این برند اگر مواد شوینده، بهداشتی و غیره هم تولید کند باز به آسانی قابل تشخیص خواهد بود. به طور مثال در مورد فروش یک روغن محبوب عواملی همچون: قیمت، خواص، نوع بسته بندی و سهولت در استفاده و کیفیت محصول تاثیر گذارند.
 

تاثیر رنگ بسته بندی در فروش محصول

رنگ ها در طراحی بسته بندی بصورت روانشناسی شده بکار گرفته می شوند. مخاطب با توجه به نیاز، وضعیت اقتصادی و هدف خود، محصولی را خریداری می نماید که رنگ یکی از عوامل مهم انتخاب خواهد بود. رنگ های روشن و زنده معمولا برای بسته بندی های کودکانه و دختران نوجوان مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های سیاه، طلایی، نقره ای، بژ و غیره در طراحی بسته بندی های لوکس و رنگ های سبز و قهوه ای در بسته بندی های دارویی یا مواد سالم و طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند. بر همین اساس می توان در یک نگاه تشخیص داد آیا محصول موجود در بسته بندی مورد نیاز ما هست یا خیر؟
 

با طراحی بسته بندی اعتماد مصرف کننده را جلب کنید

ایجاد حس اطمینان و اعتماد در مشتریان نسبت به یک محصول ممکن است بسیار دشوار بنظر برسد، اما به راحتی می توان گفت با دو مرحله می توان مصرف کنندگان را به مشتریان بالقوه تبدیل کرد.

  • طراحی بسته بندی جذاب و شکیل

  • ارائه ی محصولات باکیفیت


گام اول، مخاطب با توجه به طراحی بسته بندی جذاب انگیزه ی خرید پیدا می کند، گام دوم حفظ و وفادار ساختن خریدار است که با کیفیت محصول می توان او را راضی نگهداشت. دقت داشته باشید با طراحی بسته بندی زیبا می توان به فروش رسید، اما محصول بی کیفیت هرگز اجازه نخواهد داد مخاطبان خود را افزایش دهید. مشتریان با تبلیغات ویروسی (تبلیغات دهان به دهان) می توانند فروش محصولی را به اوج یا به صفر برسانند.
 

طراحی بسته بندی محصولات در ظریف گرافیک

اگر تمایل دارید تا بسته بندی محصولاتتان حرفه ای انجام شود، می توانید به تیم   اعتماد کنید و کار را با اطمینان خاطر به ما بسپارید. جهت ثبت سفارش و دریافت مشاوره تخصصی طراحی بسته بندی با شماره تماس های بخش طراحی در منوی تماس با ما ارتباط برقرار نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288